hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tull og tøys
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Tull og tøys
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  20:06:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
dummeste jeg noensinne har hørt. hva med et NH kurs? for du aner virkelig ikke hva du prater om.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 03/02/2006 :  22:48:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Heisann Nå har jeg lest gjennom alle innleggene i denne debatten og fikk lyst til å fortelle kort om min oppfatning og bruk av NH.
Jeg har brukt utallige timer bare på å sitte å studere hester i flokk og hvordan de kommuniserer med hverandre, mesteparten av metodene jeg bruker for å trene hestene på har jeg lært av hestene selv, lenge før jeg så mye som hadde hørt om begrepet Natural Horsemanship.
Jeg trener ikke NH og Hestene mine er ikke NH trent, men jeg kommuniserer med dem på et språk de forstår, det gjør jeg hele tiden jeg er sammen med de. Jeg er alltid lederen uansett, og har dermed påtatt meg et stort ansvar og den dagen jeg svikter er jeg ikke leder lenger.
Uansett er det en veldig givende måte å drive med hest på det er veldig lærerikt og man får utrolig mange gode opplevelser.

Man må heller ikke stole blindt på en som kaller seg trener, skaff gjerne litt bakgrunnskunnskap om temaet først slik at man er i stand til å stille spørsmål. Anbefaler i alle tilfelle å vente med å ta med hesten sin før man har sett treneren i aksjon.

Når det gjelder bruk av rundpaddock taugrime osv er ikke dette Nh, det er hjelpemidler som kan få deg fortere til målet, nemlig å kommunisere med hesten på et språk den forstår. Men disse kan også misbrukes på lik linje med alle andre hjelpemidler.

Er litt trøtt så innlegget ble kanskje litt rotete i kveld:)

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  18:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Redd for at det funker kanskje???

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.