hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Prøver på nytt: hesten min klikka!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Prøver på nytt: hesten min klikka!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Veronika B

» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  21:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
(FORRIGE INNLEGG VIRKA IKKE)

Huff.. Min fjordingvallak klikka helt når en bil kjørte forbi ham. Han begynte å løpe og jeg hoppet av og tok han skikkelig med pisken da..
Men hva gjør man med en sånn snørrhest?? Huff, jeg er bare så sint...

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  21:34:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvorfor er du sint???

Det er bare dumt å bli sint når en hest blir redd. BARE DUMT!

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Veronika B

» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  21:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor jeg er sint?

hesten sprang jo ut med meg så jeg nesten falt av.. ærlig talt!

Redd??? syns jeg ser det... han var bare frekk! akkurat som hver eneste gang vi passerer postkassa så begynner han å tulle! finner på grunner til å stikke!!

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  21:47:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Du lager ting inni hodet ditt og påstår det er sånn det er.
Det er dårlig gjort mot hesten din.

Hvis hesten din løp ut så hadde han en grunn til det som du ikke skjønte. Om denne grunnen så var at han fant anledningen ypperlig til å gi deg fingeren big time så har du allikevel vært DUM.
Man slår ikke hesten etterpå. Hadde du dengt den MENS DEN LØP så hadde hesten forstått du hadde noe du ville fortelle, men etterpå??

Jobber du lederskap med hesten din FØR DU RIR UT, så slipper du dette i framtida.

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  21:58:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jobber du lederskap med hesten din FØR DU RIR UT, så slipper du dette i framtida.

Helt enig!

Det virker som det er en liten kommunikasjonssvikt mellom deg og hesten din. Dere snakker forbi hverandre og ikke til hverandre. Prøv å tolke de signalene han gir deg, du kommer ingen vei med å være sint på ham.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  21:59:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(FORRIGE INNLEGG VIRKA IKKE)

Huff.. Min fjordingvallak klikka helt når en bil kjørte forbi ham. Han begynte å løpe og jeg hoppet av og tok han skikkelig med pisken da..
Men hva gjør man med en sånn snørrhest?? Huff, jeg er bare så sint...

Opprinnelig postet av Veronika B

forrige innlegg virka så absolutt.

Det du trenger er å lære hesten lydighet, det gjør man ikkje ved å banke hesten, men ved å være konsekvent i alle sine handlinger og aldri la hesten få ta overhånd. Det ser det ut til att denne gjør i stort mon.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:00:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ja, hvorfor i alledager er du sint? Hesten har ikke gjort noe galt.

Hvis du blir redd noe skal noen denge løs på deg med en pisk? Tror du at du blir mindre redd da?
Og i det hele tatt, hvis du gjør noe som faktisk er galt er det greit at noen går løs på deg med ei pisk da?

Tror ikke det er hesten som er 'snørr' her gitt..

Therese
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 28/09/2005 :  22:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg leser noen av dine innlegg lurer jeg på om egentlig bare tuller.. Hvis du er seriøs synes jeg det er helt utrolig at du i det hele tatt har egen hest. Bli kjent med hestekyndige folk, se og lær. Eller begynn på nytt med noen kurs om hestens adferd, språk, helse og behov.

Unnskyld mitt krasse svar, men jeg blir nesten målløs av å lese innleggene dine.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:13:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tror du har rett...

VIP'en hennes sier hun er 23 og gift...
Men hun skriver som en umoden 12-åring og oppfører seg etter det hun beskriver som en også...
Falsk VIP?

Line.
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:18:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
hærregud..!
Du må ikke slå hesten når den bli redd dah!! hvor teit går det ann å bli..!
Hesten blir ikke akkurat mindre redd av den grunn..!

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:21:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Line: *host* Ja, noe sånt.. *host*
Therese
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 28/09/2005 :  22:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veronika B: Kan du fortelle om dette er seriøst, eller om du bare tuller? Leste akkuratt hva du skrev om sko/ikke sko, og nå begynner jeg bli sikker på at du bare vil provosere ved å virke så inni granskauen blåst. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/09/2005 :  23:00:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir redd når jeg leser slikt!
En hver og enkelt hest kan bli redd når det kommer en bil forbi..
Ja, jeg red forbi en traktor idag, den sto helt stille. Men hesten min satte i to-tre gallopp steg nedover bakken og jeg fløg fram på mana til hesten.. Har jeg noen grunn til å banke hesten? NEI!!
Så du mener det a jeg skal komme og banke deg når du blir redd noe, bare fordi du er en snørrunge? Det er patetisk.. Er man redd noe, så må man jobbe med det!

*Host* Henger meg på den jeg Eikedokka *Host* sikkert fake ja *kremt*
Oj, beklager, måtte bare renske halsen litt *kremt*

^^;

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Virker ikke så veldig seriøst, uansett hva som er sant eller ikke så synes jeg du skal slutte å forsøpple forumet. Nå er jeg krass til å være meg, men synes det er meget unødvendig.
Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/09/2005 :  23:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er noe som heter resirkulering da, Hege

Nei, nå er det natta hos meg tror jeg!

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  23:26:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
har vert på mange rideturer som ponnien min har vært redd for:trær som har blåst,biler.motorsykler og mere,han har flydd ut mange ganger og jeg har fallt av endel,men det går jo ikke ann å bli sint på hesten å bruke pisk da! den blir jo bare selvfølgelig bare mer skremt!
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.