hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hubertusrittet.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 Hubertusrittet.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  14:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hubertusrittet vært?!

Er det et helt vanlig distanseritt eller går det også over naturhindere??!

xxxx

Skrevet - 28/09/2005 :  09:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke det har v'rt enda.Pleier [ v're i begynnelsen av oktober mener jeg [ huske.Jeg var med der for lenge siden og dengang var det naturhindere og ridning over mye jorder.Revehalen hang i en slags galge midt p[ jordet ved stallen og da var det oppl;p og full fart p[ hele feltet for [ snappe den f;rst.

Ellers er det en Master som rir foran og bestemmer tempoet ved [ bl[se i ei fl;yte,i tillegg til 2 ryttere ved sidene og 1 bak.Hubertusrittet er en norsk utgave av engelsk revejakt derfor er det ogs[ hindere med og ikke kun "distanseritt".
Jeg synes ikke det ligner p[ noe distanseritt,tempoet er forholdsvis rolig og man trenger ingen supertrent hest, bare i normal kondisjon.

Det er et kjempeartig ritt,absolutt verdt og f[ med seg.

Godd luck!

*Sorry de rare tegnene men maskinen min er ikke i "europeisk modus" om dagen..
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  15:35:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant ut at det er den første søndagen i oktober. Får ikke vært med i år da jeg nettopp har operert vekk mandlene,men da får vi heller ta det neste år! Virker gøy:) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  16:52:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mer info om dette rittet, noen?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2005 :  19:13:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Naar jeg var nybegynner paa rideskolen ble dette arrangert paa Gardermoen, men da var jeg for uerfaren til aa delta selv. Rideskolehestene var med aar etter aar der med de flinkeste rytterne. Misunte de naar de kom hjem ja! Det var alltid en eller annen som hadde flydd ut, men det gikk jo bra.

Jeg vet at det var Ewy Lindrup og Solør Rideklubb som arr. dette senere pa Flisa nar jeg var med. De sluttet aa ha det paa Gardermoen.
Det var nok i 91>93 eller noe slikt. Oppsan,tida flyr gitt..
Alle matte ha rod overdel og hvite bukser husker jeg.
Jeg hadde en hingst dengang og det var med nod og neppe jeg fikk delta . Hingster hadde ikke lov a delta da, men til slutt fikk jeg dispensasjon.
Jeg matte garantere at jeg hadde full kontroll for feltet rir veldig tett og det er ofte mange hester med.Det gikk uten problem,jeg visste jo det da, men de tok sine sikkerthetsregler seriost og det skal man jo vare glad for da.

Ett par hester floy desverre ut men ingen skader oppsto heldigvis.Hestene ble veldig gira naar masteren blaaste i floyta.
Det tok ikke lang tid for hestene forsto at det betydde trav eller galopp og spisset orene og la seg paa bittet. Man bor nok vare forberedt paa at hesten kan forandre seg relativt raskt fra aa vare den sindige,rolige du kjenner, til veeldig gira og kanskje litt nervos naar man er med paa noe slikt. Selv om man til vanlig rir med andre og galopperer sammen, er det noe med stemninga og morgenfrisk hostluft,mange ukjente hester og spenningen som ligger i lufta naar du venter paa at Master blaaser i hornet.
Men det gaar som oftest bra!

Vi skrittet, travet og galopperte over jorder,stier og noen hindre.Det var alltid en vei utenom hinderne sa om du ville kunne du feige ut og ri rundt eller ved siden. De fleste valgte og ri over, for vi hoppet mange av hinderne samtidig og da er det faa som stopper. Ikke var de saa hoye heller,max 1 meter.
Skikkelig goy, hinderne var brede sa det var god plass til ihvertfall 2 hester.Saa du at det ikke ble plass var det enten og gi gass eller bremse.

Underlaget var ofte noe isete her og der saa arrangoren forlangte brodder paa alle hestene. Det var noen steder vi kun fikk skrittet pga. is og for hardt underlag.Da hang vi plutselig med geipen husker jeg..
Rett etter rittet paa avridningen drakk vi litt vin som seg hor og bor i folge historien og alle deltagerne fikk navnet sitt i en eller annen gammel bok mener jeg aa huske. Hadde sikkert med Hubertus aa gjore.

Ellers er det noen andre na ogsa som arrangerer et ritt med samme navn og link til de er her.Det er visst i Orkanger.

http://www.n3sport.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=331902&CatId=11874

Haaper dette var til hjelp, har du mulighet er det jo kjempegoy!

Redigert av - xxxx den 28/09/2005 19:15:08 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  22:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for info Nancy!

* gliser av endel morsomme "nye" ord i innlegget ditt*

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2005 :  23:54:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det gjoer ikke jeg..
Gleder meg til ny maskin som godtar litt mer liksom..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  08:47:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he

Fant ut at dette rittet blir gjennomført i nærheten av Trondheim, litt langt å dra dessverre for det hørtes kjempemorsomt ut.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.