hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slanking av hest..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Slanking av hest..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 23/09/2005 :  09:35:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ene hesten jeg har har gått på redusert for, i forhold til trening, etter nabefaling fra dyrlege. Nå som hun begynner å komme litt mer i form, litt slankere, men dog for tung, hvordan og hva øker jeg med av for?

Det jeg tenker på er:

Jeg ønsker ikke å slanke bort musklene hun bygger, og hva slags for gjør at hun bevarer musklene og brenner bort fettet?

Hun står på rundt ca 10kg høy om dagen, og ikke noe kraftfor. Men skal begynne med Komplett (champ.)

(skal også sies at hun kun har gått fram til nå i skrittetrening) Lange turer med noe styrketrening.

Noe annet noen der ute anbefaler? Betfor, musli, alfa alfa? Bygg? Havre?

Vil at hun skal slanke seg litt mer, skal øke trening, men at hun skal legge seg ut muskulært...

Mulig jeg legger dette frem litt kronglete.. Men det er så mange meninger om hva som er bra og ikke.

Hesten er 15 år gammel kaldblodshoppe.

Liten_Lista

» VIP

Norway
Innlegg: 481

Skrevet - 24/09/2005 :  06:50:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den her er ikke så lett, men sånn her ville jeg gjort det:

*Mere trening, fett forbrennes, gjöres også om til muskler.
*Blande höyet med halm, det inneholder lite energi, og det er engerien hun ikke bruker til trening som gjöres om til fett. Så hun kan alltid ha halm å tygge på..
*Ikke fore med kraftfor i det hele tatt, tjukke hester behöver ikke det (hvis de ikke går eksremt hardt, det gjör jo ikke din), gi henne mieraler og vitaminer bare, evt blandet i kli (det ikke er spes. mye energi etc. i det) hvis hun ikke vil spise det "rent".

Dette er hvertfall sånn jeg gjör med mine fettberg her.. HEheheh..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 24/09/2005 :  16:41:57  Vis profil  Svar med kopi av melding

Du har egentlig helt rett. Å forbrenne mer fett. Men hun har en forhistorie med mye halthet, så jeg må ta det rolig, og bygge henne veldig forsikti opp... Har dog skrittet henne veldig lenge...

Halm har jeg ikke prøvd, kanskje jeg sku prøve det, og kun tilleggsfor med vitaminer og mineraler.....

Takk
Gå til toppen av siden

susanne

Norway
Innlegg: 642

Skrevet - 02/10/2005 :  00:03:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg tror ikke at du klarer å slanke bort musklene på en hest som har en del å gå på:P
så lenge den står i trening da selvfølgelig, men det er nok lurt det som supermaja sier at du kan gi henne vitaminer og mineraler.

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.