hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - klipping vs ikke klipp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 klipping vs ikke klipp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Gledi:-)

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  12:21:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, da er det jo greit!

Men skjønner ikke helt vitsen med barbering hvis du ikke barberer der hesten svetter mest. De svetter jo først og fremst under magen og halsen, ikke oppå ryggen! Så da hjelper jo igrunn ikke barberingen så mye vil jeg tro..
Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  12:35:09  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
enig med siren!
*~det var det~*
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  13:34:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vel han svetter ikke under magen
han svetter på halsen og ryggen og lårene han :p

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  13:39:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Vi pleier å klippe dem på halsen og under magen da er de så mye lettere å holde rene oxo + at du trenger ikke dekken.Åsså ser du ikke så godt at dem er klippa.Men jeg kan nok ikke gjøre det i år siden hesten min kanskje skal vises til våren...
Gå til toppen av siden

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  16:04:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, Tigull, det er den første hesten jeg har hørt om som gjør det!

Barberes jo også under magen, for nettopp det som Rosita skrev, om at da var de lettere å holde rene..
Et spørsmål Rosita: Trenger man ikke dekken overhodet hvis man barberer slik som du har pleid? Er det under magen og en stripe opp under halsen eller noe sånt? for jeg vil kanskje barbere min hest, men har ikke så mye erfaring med "ikke-helklipp".
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  19:15:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det varierer vel kanskje litt,noen hester fryser fortere enn andre.Men de jeg kjenner til som klipper sånn bruker ikke dekken i det hele tatt ,å du merker jo fort hvis hesten fryser,det som er farlig er jo hvis hesten fryser oppå krysset men det slipper du å tenke på når du ikke klipper hele.
Det er bare under magen ja og oppover fremsiden av halsen.Skal legge inn et bilde på vipen min av en hest som er klippa sånn:)

Gå til toppen av siden

» VIP

Skrevet - 08/10/2005 :  19:18:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for det, Rosita! Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 08/10/2005 :  19:37:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er kul, Siren:) Love yah Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  15:24:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg skal ha hunter klipp i år jeg!
og så skal han ha neopren dekken1!

litt ille og bruke 2000kr på et dekken men ser jo folk som kjøper dekken fro 3500kr så hvorfor ikke

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  15:25:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg skal ha hunter klipp i år jeg!
og så skal han ha neopren dekken1!

litt ille og bruke 2000kr på et dekken men ser jo folk som kjøper dekken fro 3500kr så hvorfor ikke

Berit_og_Glanni

Skrevet - 10/10/2005 :  19:32:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  23:58:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hoppa mi blir søkk våt på hals og bog av en liten tur rundt i nabolaget. Her på vestlandet har vi svært lite snø og gjerne ti grader midtvinters. Men hesten setter jo pels som om hun skulle overvintre på Island! Er egentlig svært i mot klipping og masse dekken osv., men akkuratt nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. På søndag var det nydelig vær og godt og varmt om dagen. Hun ble ridd en liten tur på formidagen og ble klissvåt. Hun ble satt ut i sola etterpå. Da vi skulle fôre om kvelden, var hun fortsatt litt våt! Ville dere anbefalt å klippe en sånn stripe på halsen?

Må legge til at når det regner og hun er veldig våt, er det ikke uvanlig at hun ikke er helt tørr neste morgen, selv om hun har stått inne. Er dette vanlig på islandshester (har aldri hatt det før, så jeg har ingen å sammenligne med)?

Redigert av - Fröya den 19/10/2005 00:00:59 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  00:51:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror kanskje jeg ville vurdert en klipp da
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  09:20:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
klippe er ofte det beste!

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  13:25:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Det av henger vell veldig av rase og bruk
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.