hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Måking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Måking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  12:09:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid ment at boksen til hesten skal måkes hver dag. Men nå har jeg nettopp vært i en diskusjon med noen som mener det er greit at hesten står i sin egen møkk i et par dager... Hva mener dere?
Jeg kunne aldri tenke meg dette UFF!

Lene

www.stall-hestevold.dk

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  12:13:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Synes man skal måke hver dag jeg også!
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  12:27:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg møkker hver morgen etter at hestene er sluppet ut, kan ikke tenke meg og ta dem inn i en møkkete boks. Tenk deg den stanken de må bo i da?! USJ... De har jo bedre luktesans enn oss og jeg syntes det kan være en ganske så stram lukt i boksen når jeg møkker. Så det kan jeg ikke tenke meg og ta hestene inn i nei...

Lukten til hestene er jo igjen i mye av den halvbløte flisen jeg lar ligge igjen, som jeg blander med ny flis. Så de kjenner jo lukten sin uansett når de kommer inn :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 22/09/2005 12:28:03 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  13:54:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener også at hestens boks skal møkkes hver dag. Det er vi som har bestemt oss for å flytte hesten inn i et lite rom der den må stå og spise, sove, gjøre fra seg osv så lenge vi lar den stå der. Hesten har ikke valgt dette selv. Derfor mener jeg at det også er vårt ansvar å sørge for at hesten har det best mulig og kan trives med dette livet.

Har derssuten hørt at det ikke er bra for hestens høver å stå for lenge i sin egen møkk/piss...det dannes jo amoniakk i avføringen, og det er jo temmelig sterkt...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  15:42:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med resten her, man må måke hver dag.
Men vet av noen som lager "såle" (eller hva de kaller det) i bunnen av boksen av gammel møkk og piss, kan dette være bra? Selv om det er et rent lag på toppen, stinker det jo amoniakk, og det kan umulig være bra å puste inn det over lengere tid...

Hege Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  15:43:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg måker også hver dag. Har lissom aldri vudert noe annet.. Men det er jo dager der jeg er mindre nøye da.. Som f.eks når jeg har jobbet hele dagen og skal på fest - da blir det kjapt gjort ;) Vanligvis fjerner jeg all flis en gang i uka, og fyller på med helt nytt.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  15:44:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Boksen syns jeg skal møkkes grundig hver dag, kan jo tenke med oss selv, hadde vel ikke syns det hadde vært noe koslig å først bli tatt inn i et rom, hvor vi hadde måttet stå i vår egen avføring..:s
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/09/2005 :  16:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg måkker også hver dag.. Alt bløtt sagflis, bæsj, og matrester skal ut!

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/09/2005 :  17:45:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg hadde latt fôrhoppa mi stå i boksen sin i to døgn uten at den blir møkket, blir jeg nok anmeldt for dyremishandling. Hun griser skikkelig!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  18:32:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkars hester som står og sover i sin egen møkk! jeg møkker hver dag uansett og tar ut all flisa en gang i uka, så da er det alltid tørt. tror hestene setter pris på å komme inn til rene,tørre bokser når de har stått ute en lang dag!

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/09/2005 :  18:38:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
stakkars hester som står og sover i sin egen møkk! jeg møkker hver dag uansett og tar ut all flisa en gang i uka, så da er det alltid tørt. tror hestene setter pris på å komme inn til rene,tørre bokser når de har stått ute en lang dag!

Opprinnelig postet av nutte

Enig... Jeg møkker boksen om kvelden så den er ren og fin når hun kommer inn, så står hun der fra ca klokka 17.00-19.00 - 06.00-09.00. Og når vi kommer om morgenen, ser det ut som et grisehus der;-)...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  18:49:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hadde en skikkelig grisehest tidligere jeg også... utrolig kjedelig. Så var det en dag jeg var syk og hjemme alene, og måtte bare sette inn hestene uten å måke. Den ene hesten min kom da inn til en griseboks, den andre kom inn til en relativt ren boks (han gjør fra seg i ett hjørne og tisser et sted).
Det som er artig, er at etter denne episoden (som sikkert ikke var trivelig for grisehesten!), har han blitt relativt renslig. Det er slutt på å vasse rundt i flisa og sparka alt sammen til ei mørje... hehe...så resultatet er at jeg nå har to ganske renslige hester! Deilig for meg - og sikkert bedre for hestene også!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/09/2005 :  19:47:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita driter og pisser på samme plass, så det er en fin sørpete blanding jeg må få opp i trillebåra..

Jeg kunne ALDRI tenkt meg en vallak, de er utrolig grisete! De får ikke til og rygge til rompa når de skal tisse, de står som regel midt ute på golvet.

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 22/09/2005 :  20:50:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Sant det med vallaker:) Fysisk umulig for dem å gjøre fra seg på samme måte som ei hoppe.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  21:20:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt to hopper, og de griset verre enn jeg noen gang har sett... :)
Hege Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  22:32:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har to vallaker som har egen plass som de tisser på og egen plass som de driter på i boksene sinde, så det er utrolig enkelt og gjøre rent hos dem :o) Så det er nok litt forskjelligt og ikke bare hos vallaker en finner grapsefanter tror jeg ;o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.