hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du, en dyretolk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Du, en dyretolk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kajsa

» VIP

Skrevet - 19/09/2005 :  22:52:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke kapre den andre tråden, så jeg starter ny her. Dette med at alle kan snakke med dyr, for meg er det egentlig totalt logisk. Jeg sliter litt med å tro på disse lange avhandlingene som enkelte dyretolker legger fram, av typen hesten som sier; "Hu! ta deg i akt! Jeg varer fare. Solen vil rinne og eder skal se det som har vært skjult for eder!" - men at hesten kan "prate" både med og til oss og at vi kan det samme, jepp - det tror jeg så gjerne.

Om man tenker på sin egen hest. Hvor mange har ikke følt at det er "noe" med hesten sin (eller et annet dyr man har et nært forhold til) uten at man kan sette fingeren på hva det er? Eller den følelsen av at hesten fortvilet prøver å fortelle noe men at man ikke skjønner hva det er? I ettertid, når man tenker tilbake så blir det often sånn "aaaaah, var det dét som plaget henne?!" 99% av mennesker som har kjæledyr har opplevd dette, det er jeg ganske sikker på. Men hvordan får vi det til? Eller for å si det på en annen måte - hvorfor får vi det ikke til hele tiden?

Min mening er at vi er alt for "blokkerte". Vi har lært oss at man ikke kan snakke med dyr, vi har lært oss at tullete tanker er nettopp tullete tanker. Hvis du står i stallen og plutselig tenkert du.... "mmmm.... sulten... mmmmmm.... müsli....mmmmm" Så avfeier man det som oftest med forvirrede tanker og "på tide å dra hjem og hvile hodet sitt litt". Hva man som oftest ikke tenker er at det er hesten som sender disse tanke til oss. Dyrene leser oss som en åpen bok, dessverre er det slik at de ikke alltid vet hvordan de skal reagere på alt vi "sier" til dem. Dyr forstår heller ikke ordet "ikke". Om man sier til en hest "ikke gå noen steds nå da" - så kan man være sikker på at hesten er dratt på spasertur når man kommer tilbake. Eller den evindelige "ikke tull"...hihi

Jeg kunne skrevet en hel bok om hva jeg mener om dyretolkning, men jeg skal la det være. Men jepp, jeg er overbevist om at det er noe alle kan dersom man vil. På et annet forum jeg er på har vi laget en liten øvelse der vi prøver å snakke med hverandres dyr, titt gjerne innom og heng dere på.

Øvelse i å snakke med dyr: http://althelse.no/diskusjon/viewtopic.php?t=9179
Tematråden der man tester ut om dette funker: http://althelse.no/diskusjon/viewtopic.php?t=9196&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Prøv min quiz om de kule gule HER

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/09/2005 :  08:17:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig med deg.
Har kjempelyst til å lære meg litt av dette så får vel se på de internettsidene du har lagt ut.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.