hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ute enda?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Ute enda?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  02:10:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det flere her som har hestene sine ute natt og dag enda, som ikke har hestene sine på utegang hele året?
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  07:31:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg tok inn mine hester i for to dager siden, høstværet her i Rogaland er ikke så helt topp akkurat. Så mine godgutter fikk komme inn, og det ser ut som om de storkoser seg med det :o)
I tillegg er der ikke beite igjen heller hos oss nå.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  10:28:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei nå koser Horton seg inne i sengen sin på natten
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  12:46:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tok hestene mine inn sist torsdag, har vært mye regn og styr den siste tiden nå, dessuten er beitene blitt til en eneste stor vanndam etterhvert, så ser ikke noe grunn i at de skal gå å trakke rundt der. Er dårlig med beite blitt også ;)! Tok hestene inn senere i fjor, rundt 30.sept. Men da var også været bedre, samt at Spot og Gina utvikler mer vinterpels enn Aromayo, han kan jo ikke stå med dekkene ute om nettene når det kryper ned i frost temperatur ;)!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  12:50:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Tok inn hestene igår :) Ikke så fint vær her i Rogaland nei.... :S
Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  12:57:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Tok inn hestane på fredag. Ikkje etter planen akkurat. Skulle egentleg ha dei ute lenger men her har det regna og regna og regna i det siste.

Sånn sett kunne nok hestane gått ute lenger likevel, men eg skulle starte stemne denne helga og ville ikkje ha med meg ein våt og skitten hest.

Og siden det blir mykje treninger og stemner i helgane framover fant eg ut att eg ikkje ville sette hestane ut igjen etter denne helga. Så sånn sett så setter eg vel dei inn mest for min egen del. Er ikkje så veldig glad i våt og skitten hest med teddypels når eg skal ut og starte ein del. Så slik er det.

Men hestane hadde nok fint kunne gått ute ei stund til, men det har vore ekstremt dårle vær her på vestlandet den siste tida.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  13:26:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Bare mine som står ute enda da... Jaja, ingen av mine sliter med å ikke finne mat, har enda en hage gjen å gjerde inn sm er full av saftig grønt gress. Har begynt å fore kraftfor nå siden det nå ikke er like mye næring i gresset lenger.

Hestene står ute med dekken om natta.

Vil vente så lenge som mulig med å ta inn hestene, i natt har det ikke vært kaldt i det hele tatt og nå er det 19 grader i skyggen her. Araber hoppa mi er en helt annen hest når hun slipper å stå på boks, mye roligere og en helt annen hest, ikke sur og meggete i det hele tatt... Til og med unger kan håndtere henne nå og kose med henne uten at hun skal sparke de.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/09/2005 :  14:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ute dag, inne natt

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  14:30:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Araber hoppa mi er en helt annen hest når hun slipper å stå på boks, mye roligere og en helt annen hest, ikke sur og meggete i det hele tatt... Til og med unger kan håndtere henne nå og kose med henne uten at hun skal sparke de.
Opprinnelig postet av Roxira

Flott at du har funnet ut hvordan hestene dine trives best. Jeg tror likevel ikke at jeg under noen omstendigheter ville latt barn håndtere en hest som tidligere har sparket etter folk..

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  15:18:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min ute enda, fôrer med høy da for det er så lite gras igjen på beitet. I fjor så hadde jeg henne ute til i november, men tror jeg kommer til å ha henne inne litt før i år. Flytter henne fra beite den 25. tror jeg og opp igjen i stallen.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 19/09/2005 :  20:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôrhoppa mi er ute enda.

Vi tar henne ikke inn før slutten av Oktober/begynnelsen av November. Først da står hun inne noen timer om nettene og ute hele dagen.

Vi har veeldig stort beite og det er bare to ponnier der, så det holder fint med gresset. Men jeg gir henne kraftfôr etter hvor mye jeg rir.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  21:46:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Skolehestene står masse ute nå. Både dag og natt. De har liksom fått "sommerferien" sin nå istedetfor i sommer. Og de koser seg værre. De går på superstort beite så har ikke noe problem med å finne seg mat eller ly. Måtte til og med slakke gjorden til den ene hesten fordi han har blitt feit Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  21:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Hesten min går ute enda ja, og det virker som han stortrives, selv om været ikke akkurat er det beste. Har dekken på ham "nå og da".. Når det regner mye.

Iløpet av uka skal han flyttes til ett annet beite med masse gress og litt mer ly. :)
Har også begymnt så smått å gi kraftfôr.

Redigert av - SøbergPrinsen den 20/09/2005 14:20:58 Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 20/09/2005 :  16:48:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
hestene mine står ute på beitet om dagen ennå, men får komme inn om natta for å stå tørt og varmt og få høy.
Er forresten pisslei av alt drittværet og det merker jeg at hestene er også!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  20:16:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Hesten min; Islending, og hesten til min nabo; Knabstruper, går ute ennå og koser seg i høstværet. Uproblematisk for begge, dog "den sensitive" må ha regndekken hvis det regner... =)
Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/09/2005 :  20:18:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brrrr.... inne selvfølgelig, og det med teppe på =)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.