hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vannet fryser!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Vannet fryser!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  15:17:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Kristine.

Snakk med en rørlegger, de selger varmekabel.
Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 12/12/2005 :  10:08:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Ha salt i vannet!! Grov havsalt gjør at vannet ikke klarer å fryse helt, men blir til en grøt om det er skikkelig kaldt eller at det kun dannet en tynn skorpe på toppen som lett kan brekks.

Har prøvd det selv på vannkarene ute og det fungerer. Må ikke være så mye salt at hestene tørster og tørster og drikker og drikker uten å slukke tørsten, men et par slag på saltdunken og du har nok i vannet.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  11:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei! der min yndlings hest står så har di bare en stor kanne med vann som di fuller opp når det trengs, der tar di vann fra kanna i bøtter og gir til hestene, vannet står inne i stallen så det fryser ikkje, selv om det ikkje er varme i stallen! kanna er ca 1,10 meter høg.(eller noe i den dur.)
Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

nøve och rambo

» VIP

Skrevet - 04/01/2006 :  14:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå finnes det jo slike thermobar greier som hindrer vannet i å fryse....dog, de er ganske dyre.
den største utedunken koster over 6000,-.
det minste hjørnekaret til å ha i boks koster et par tusen.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 04/01/2006 :  16:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg lest alle svarene her så er dette nevnt fra før så får man bare overse det.

Man kan skjære ut en rund isopor-plate som er like stor som bunn på vannbøtta og putte den oppi. Fungerer visst mye bedre enn trepinner osv. da isopor isolerer mot kulda.
Ellers selger Bole termobar til rundt 2500 kr.

Et annet altenativ er å sette på en varmevifte/byggtørke av og til for å få de få plussgradene som trengs.
Det har jeg gjort selv, og i min stall er det max rundt 5 plussgrader nå, og tørr,fin luft kontra før hvor den ble for rå/fuktig.
Da frøys vannet, utstyret ble fullt av mugg, det hang dråper med vann i taket og den ene hesten begynte å hoste.
Litt varme løste det meste.

Redigert av - xxxx den 04/01/2006 16:45:48 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/01/2006 :  17:47:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå har ikke jeg lest alle svarene her så er dette nevnt fra før så får man bare overse det.

Man kan skjære ut en rund isopor-plate som er like stor som bunn på vannbøtta og putte den oppi. Fungerer visst mye bedre enn trepinner osv. da isopor isolerer mot kulda.
Ellers selger Bole termobar til rundt 2500 kr.

Et annet altenativ er å sette på en varmevifte/byggtørke av og til for å få de få plussgradene som trengs.
Det har jeg gjort selv, og i min stall er det max rundt 5 plussgrader nå, og tørr,fin luft kontra før hvor den ble for rå/fuktig.
Da frøys vannet, utstyret ble fullt av mugg, det hang dråper med vann i taket og den ene hesten begynte å hoste.
Litt varme løste det meste.

Opprinnelig postet av In Nancyville

Ok, det skal prøves takk, er helt hjelpes løs om vintern gitt, pinner og hele pakka finner jeg utom bøtta dagen etter. Men isopor i bunnen har jeg ikke tenkt på..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/01/2006 :  18:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men blir det ikke sånn hvite små prikker som flyter opp fra isoporen?

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 04/01/2006 :  19:00:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke,har ikke prøvd dette selv men vet andre gjør det. Vil tro det går bra om ikke hesten spiser isopor...det står nok ikke øverst på menyen heller..
Du får jo bare prøve.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/01/2006 :  19:30:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sattser på det, om vi har isopor på gården

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  19:36:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hjemme lar vi det renne litt i en av vannkranene konstant, da fryser ikke vannet;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.