hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vannet fryser!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Vannet fryser!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  14:25:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har fått en del forslag jeg også når det gjelder dette... Ha litt salt i vannet så det fryser saktere, putte oppi en ball som flyter rundt så vannet ikke skal fryse osv osv...

Men nå er det jo kommet drikkekar som varmer opp vannet nå... Skal selv ringe å høre priser og kvalitet osv nærmere vinteren...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/09/2005 :  16:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira: Gi en tilbake melding her når du får vite pris da

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  02:04:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det skal jeg gjøre!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  11:01:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Sant nok at varmt vann fryser lettere til is enn kaldt vann. Har hørt at varmt vann inneholder mindre o2 og fryser derfor raskere til is. Hjelper akkurat der og da men ikke i lengden. Dessuten er varmtvannsrørene fulle av bakterier, rust mm.Mye skitt med andre ord. Har lest om bøtter og vannkar til både ute og inne bruk som har egne varme kolber. Riktinok svindyre å kjøpe men rimelig i drift. Det kan nok være tingen. Har ikke prøvd dem selv, men hørtes veldig lovende ut.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  23:13:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
har også fått høre at varmt vann fryser fortere. Så det ligger nok noe i det. Skulle finnes et vannkar/bøtter som nettan&lilleguttrobin skriver om her, bare noe rimeligere. Hadde spart en for mye styr og stress i vinterstidene. Mitt svar på problemet er at jeg må skifte vann oftere, slik at det ikke får fryst, eventuelt slå hull på vannet etterhvert.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  23:14:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
har også fått høre at varmt vann fryser fortere. Så det ligger nok noe i det. Skulle finnes et vannkar/bøtter som nettan&lilleguttrobin skriver om her, bare noe rimeligere. Hadde spart en for mye styr og stress i vinterstidene. Mitt svar på problemet er at jeg må skifte vann oftere, slik at det ikke får fryst, eventuelt slå hull på isen på vannet etterhvert.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/09/2005 :  16:13:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men heg synes det er fint og gi hestene litt lunka vann når det er så kaldt ute.. At de ikke drikker helt iiise kaldt vann..

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  09:39:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.thermobar.se/

Her finnes gode løsninger for de som har minusgrader i stallen, og for de som vil ha frostfritt vann ute på vinteren.
Så disse karene på OHS, og bllir nok å investere et til utebruk.
Selv om siden er Svensk, finnes det norsk forhandler.

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

maarder

» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  15:45:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
I katakolgen til Bole finnes det flere typer oppvarmede drikkekar og varmekabler til vannrør dom fryser. Drikkekarene koster fra 1500,- og oppover. Dette har sikkert FK og andre butikker også.
Det finnes varmekabler til å putte inni vannrørene og det finnes varmekabler til å ha utenpå rør, eller rundt noe som ikke skal fryse. En tometers kabel ferdig med stikkontakt koster rundt 400,-
Lager du en isoporkasse, og legger kabelen mellom isoporkassen og bøtta må vel det kunne gå, trodde jeg.

Ellers så finnes det varmekolber i akvariebutikkene, de er til å senke nedi vannet, de bør kunne holde vannet frostfritt, tror ikke de er så dyre. Ellers så er bevegelse i vannet viktig, en liten luftpumpe fra kavariebutikken greier det, tror de koster rundt et par hundre, en slik som lager masse små bobler.

Så i katalogen til Bole (ikke for å reklamere, men det er den katalogen jeg sitter med nå, det finnes sikkert fler butikker) en vannautomat som holder vannet frostfritt uten strøm, (en isolert kasse med en ball på toppen, ballen er litt mindre enn hullet) den er dyr, koster 6244,- Men det er klart, for enkelte som skal bære mye vann kan nok det være en grei investering allikevel

Men er en litt fingernem så burde det ikke være allverdens å konstruere noe slikt selv

AnneBj
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  18:09:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne prøvd å lagt en gummi matte/plate under bøtta, dt fryser ikke!! Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  18:11:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må rette litt:

Kunne ha formet en gummi matte/plate og lagt i bunn av bøtta, gummi fryset jo ikke
Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  22:47:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Det folka har gjort i staller som jeg har holdt til i er at de har lagt en ball i vannkaret.. det er det eneste jeg vet som funker ordentlig.
Asterix<3 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/12/2005 :  23:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg både prøvd pinner i forskjellige størrelser og ball. Ingenting fungerer.
Har både funnet pinnene og ballen utenfor bøtta. Tydligvis at Rosita tenker: "Denne hører da ikke hjemme her"

Jaja, next --> Isolering.

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  14:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Den ene hesten min får magetrøbbel så snart vinteren kommer og han ikke alltid har frostfritt vann ute.
Dette har vært et problem i 3 år, og endelig fant vi grunnen.
Så vi har laget en frostfri stamp, av 2 store stamper med godkjent varmekabel, isopor og isolerende skum imellom.
Denne har vi brukt ute i over 2 uker med 7-10 minusgrader og det er ikke antydning til is.

Det er fullt mulig å bruke samme metoden innendørs om stallen ikke er varm nok til å holde vannet ting.
Varmekabelen er godkjent for bruk i b.l.a. vannrør, så den er trygg og bruke.

Anette Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/12/2005 :  14:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar anettex.
Får prøve og skaffe meg noe som kan brukes, så varnnet ikke fryser så snart som mulig tenker jeg :)

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.