hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vannet fryser!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Vannet fryser!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 12/09/2005 :  18:48:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva kan jeg gjøre for og unngå at vannet fryser i bøtta inne i stallen?

ShyBoy

Skrevet - 12/09/2005 :  19:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har samme problemet selv... Det fryser i kranene også her, så av og til må vi ned i fjosen og ta vann derfra. Irriterende når det kan være velig glatt om vinteren.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/09/2005 :  19:25:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bærer jo altid vann fra fjøset. Ekstra arbeid med og bære det frøsne vannet ned til fjøset, så for og tine det.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  19:33:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Et lite skudd i blinde kanskje, men kan det være en idè og lage en kasse hvor en klèr med issopòr og setter pøsen med vann oppi? Tror at issopòren gir og holder på varme, men vet ikke om det hadde funket. Men muligens et forsøk? :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/09/2005 :  19:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, har tenkt på det.. Men da ser jeg for meg at toppen på vannet fryser..

Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 12/09/2005 :  20:25:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
HALLO! Denne vet jeg svaret på

Hemmeligheten er å legge en ikke altforliten pinne/stokk oppe i vannkaret, vet ikke helt hvor stort deres nå er, men vet om noen som hadde lagt oppi pinner i vannkaret om vinteren, slik at når hesten drikker så berører den pinnen som da (forhåpentligvis) vil ødlege et tynt islag! Det er jo lov å prøve det i alle fall, vet ikke om det funker selv men hvorfor ikke prøve !?

Kllem Klem = )
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  22:40:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jo, har tenkt på det.. Men da ser jeg for meg at toppen på vannet fryser..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hva med og ikke fylle helt fuldt, slik at issopòren går høyere opp utenpå bøtten enn vannskorpen er, kan det hjelpe tro?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  17:41:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørtes ganske smart ut både det med isoporen, og det med pinnene.

Og husk alltid å holde dører og vinduer lukket om vinteren hvis det er et problem at vannet fryser. Evt kan det luftes en time midt på dagen.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/09/2005 :  18:54:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar;D

Kanskje jeg må prøve ut begge tipsene til vinteren da
Håper bare hun ikke begyner og spise isopor/pinner. Rosita finner på så mye rart, sjokerer meg ikke om hun spiser opp isoporen og tar og løfter pinnen opp av bøtta fordi den ikke hører hjemme der;P

Stallen er jo ikke isolert. Bare et slags skur, så hun slipper og stå ute midt på vinteren. Det fungerer helt fint som stall! Det kan være uutrolig kaldt, men det er ly for vinden og snøen. Det er kanskje det viktigste
Har liksom ikke tatt oss tid til og isolere det, har jo tilgang til fjøs, så om det blir alt for kaldt så tar vi henne med dit.

Finnes det ikke isolerte bøtter eller med et slags "varmepanel" i bøtter å få kjøpt da?

Redigert av - Bustetrollet den 14/09/2005 18:56:07 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  19:23:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Håper bare hun ikke begyner og spise isopor/pinner. Rosita finner på så mye rart, sjokerer meg ikke om hun spiser opp isoporen og tar og løfter pinnen opp av bøtta fordi den ikke hører hjemme der

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hva med og lage en kant oppå med hull til bøtta?

Det er godt mulig der finnes slike bøtter som du tenker på, burde vel nesten det siden der finnes vannskåler til hunder med varmeelementer.
Men jeg har ikke sett noen enda selv. Mulig de på Felleskjøpet vet noe?

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2005 :  10:36:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Vi sliter med samme problem vinterstid, mn fikk et tips av veterinæren vår... Han foreslo å blande i varmt vann på kvelden slik at temperaturen ikke faller så fort.. Så vi pøser på med varmt vann når vi tar inn hestene (nesten så varmt at de ikke vil drikke med en gang, mn det blir fort en behagelig temperatur), og så går jeg en runde i stallen før jeg legger meg og etterfyller med varmt vann. Dette har fungert veldig bra hos oss. I tillegg var det vist bra for hesten å drikke lunket vann når det er kaldt... Dette fordi kaldt vann gjør at blodårene "krymper" og hesten blir lettere kald samt den drikker mer for å bli utørst, mens varmt vann har motsatt effekt. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/09/2005 :  16:38:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg bruker også og ha varmt vann i bøtta, men det hjelper ikke:S

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2005 :  18:17:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvordan det er med hester, men jeg har hørt at mennesker ikke bør drikke vann fra varmtvannsdelen av kranen. Dette fordi bakterier trives bedre i rørene til det varme vannet, og også fordi varmtvannsrørene er laget av kobber, som vi ikke bør få i oss... Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2005 :  13:21:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et lite tips, dropp varmvannet!
Varmtvann fryser lettere enn kaldtvann.

Dette har jeg lært av min sambo, som jobber med blandt annet å tine frosne vannrør på vinteren.
Varmtvannsrørene fryser før de med kaldt vann...

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 16/09/2005 :  18:18:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et lite tips, dropp varmvannet!
Varmtvann fryser lettere enn kaldtvann.

Dette har jeg også fått fortalt. Hva med en varmekolbe oppi vannet? Sånn man varmer kalvemelk med.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  13:05:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Varmekolbe er det alternativet jeg også synes er best. Vet ikke helt hvor du får kjøpt det, kanskje hos FK?
Hester bør få temperert vann om vinteren, vertfall etter at de er trent.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.