hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kor mange klasser kan man starte pr dag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Kor mange klasser kan man starte pr dag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucinda:

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  21:35:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Hadde ein diskusjon i dag om man med ein hest kan starte to eller tre klasser pr dag på stemne.

Er ikkje heilt sikker og klarer ikkje finne om det i reglementet. Det står nok der ein plass men finner det ikkje.

Det som forvirrer litt er nok att eg kjenner godt reglementet til Fjordhest NM som har ein del ulike regler i forhold til KRI.

På Fjordhest NM kan man nemleg starte opptil 3 klasser pr dag, men det er da påpeika att det må tas hensyn til hesten og dens kondisjon.

Så nokon som klarer leite dette opp til meg i KRI.

Veit det gjelder egne regler for skolehest men ikkje dei eg er ute etter.

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  23:49:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Eg har høyrt snakk om dette før, og da meine er uten å vere heilt sikker, på at det hadde litt med høgd å gjere også. Viss eg ikkje missforstod så kunne du starte opptil 3 klasser inntil 80cm eller 1 meter. Og kunn 2 om du skulle over. Men så var det også noko med om du starta f.eks. 60, 70 og 1.10 - då trur eg du fikk starte alle tre. men eg er ikkje heilt sikker, som sagt..
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  00:09:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En hest kan starte maksimalt tre klasser per dag. På D-stevner og høyere stevnber kan hesten kun starte en gang per klasse. På klubbstevne kan hesten starte opptil to ganger per klasse med ulik rytter. Dog gjelder likevel reglen om maks tre starter. For skolehester (egen defisjon i reglementet sier hva en skolehest egentlig er) kan de starte opptil tre ganger per dag, også i samme klasse. Men når den starter i samme klasse, alltid med ulik rytter. En rytter kan alltid starte flere ulike hester i samme klasse.

Håper dette ble noenlunde oppklart. Dette står i KRI, Har dog KRI i bilen nå, men skal finne dette frem i morgen ettermiddag, Senga nå, for tidlig opp å dømme i morgen

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 11/09/2005 00:11:43 Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  12:09:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ja, det var sånn det var...:)
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  15:42:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Når det gjelder klubbstevner, se tillegg 3.4 i KR I. Det jeg sa er som jeg sa i dressur, men i sprang er det litt flere detaljer (se reglementet). Jeg finner faktisk ikke ut hva som gjelder ved D-, L- og E stevner (mulig jeg er blind), men der er det ikke lov at en hest (med mindre den går under definisjon av skolehest) starter flere ganger i en klasse. Antagelig vil da flere enn tre starte i tre ulike klasser være uaktuelt, men finner ikke noe sted hvor det står (sikker på at det står noe om dette et sted..).

PS: Egne regler gjelder for mesteskap. Der er det vanligvis kun lov med en start per hest, og en start per rytter. Og (vanligvis) kvalifiseringen med da ha skjedd også med startende rytter, med tilhørende hest som startes i mesteskapet.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  17:54:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ok da hadde eg rett for eg meinte man kan starte tre klasser pr dag og har meldt meg på tre klasser (lave) i sprang neste helg for å gi hesten litt meir rutine. Men da kom vi litt i diskusjon om det var lov eller ikkje. Har jo sendt anmeldelsen så lurte på om eg hadde gjort ei tabbe. hehe

Men da ser det ut til å gå bra. Skal lese litt meir igjennom sprangreglementet.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.