hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tror du på spøkelser/gjenferd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Tror du på spøkelser/gjenferd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Bustetrollet

Skrevet - 07/09/2005 :  22:44:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes du om spøkelser og gjenferd?
Tror du på det?
Har du opplevd noe ekkelt eller vet om en lokal historie om slike ting?

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  22:53:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Nope, tror det ikke før jeg får se det;) Jeg er realist, men har hørt mange historier om unaturlige hendelser, jeg velger likevel å tro at det ligger en naturlig årsak bak jeg da; Til det motsatte er bevist;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  23:12:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ja jeg er overbevist om at det finnes spøkelser/gjenferd.
Har hørt om flere hendelser. B.l.a en historie fra bestevenninna mi.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  23:20:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn det egoistiske mennesket vet om. Men om det er gjenferd og spøkelser, er en annen sak.

Kan jo fortelle om hytten vår. Vi har hytte et nydelig sted på Dovrefjell. Det som er med tomten, er at uansett om du har vært der før eller ikke, vet noe om stedet eller ikke, så klarer du ikke å være på nordsiden av hytten alene - og aldri i verden gå bak uthuset. Det er -ingen- som til dags dato har klart å oppholde seg der lenge. Det ubehaget man føler er så intenst at det ikke kan beskrives. Ingen vet hva det er for noe, men noe er det. Ekkelt.

Jeg er dog av de som synes det er toppen av egoisme og tro at vi er alene i universet. :-)
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  23:41:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Usj, så ekkelt Formosissima...

Har hørt mange historier, men ikke opplevd noe konkret selv. Pappa har fortalt om en gang da han var ganske ung, han og en kamerat var ute og kjørte seint på kvelden/natta. Pappa kjørte og kameraten sov i pasasjersetet. Plutselig så pappa to barn; en gutt og ei jente gå langs veien med skolesekker på, han synes jo dette var ganske merkelig, men når han ser i speilet etter at han har passert dem er de ikke der lengre. Litt senere ser han en hest gå langs veien, han er igjen i speilet, men den er ikke der...
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  00:00:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg har liksom ikke klart å bestemme meg for om jeg tror eller ikke, men en ting er sikkert. Jeg tror ikke at vi er alene her i verden! Hvorfor skal vår planet være den eneste som er bebodd og mulig å leve på. Vi har jo ikke noen oversikt over universet som er så stort... Jeg er sikker på at det må være mer der ute :P hehe
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  07:37:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
hmm.. er nok litt overtroisk jeg ja.. Da vi var på leir skole fikk vi høre om Katarina Borkrevink, hun gikk på en går å ventet på sin folrlovede, men han datt av hesten og knakk nakken.. Siden har hun gått der og ventet på ham.. Og akkurat det hun går igjen var vi og skulle ligge over.. Plutselig sa læreren BØ på slutten av historien så alle ble livredde.. Men liket til denne damen er balsamert og ligger i huset rett over Rørøs kirke.. Litt skummelt og ikke så lett å sove den natten..

Ps. side om unaturlige ting: www.paranormal.no..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  07:39:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vel, har hørt massevis av historier. Men tror nok ikke på noen av dem.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  08:08:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har liksom ikke klart å bestemme meg for om jeg tror eller ikke, men en ting er sikkert. Jeg tror ikke at vi er alene her i verden!
Opprinnelig postet av Ixnay

Regner med du mener universet ;-)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  08:25:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg tror det finnes gjenferd, ånder ( gode og onde ) og slike ting. Spøkelser høres jo ut som noen med et stort hvitt laken over seg, noe jeg tror mindre på da, hehe.
Men at der finnes mer enn vi er klar over det tror jeg så absolutt. Min bestemor pleide og sanndrømme, noe jeg også tror på. Som andre har sgt her; hvorfor skal vi være alene?

Er også en ihuga fan av Margit Sandemo`s bøker men klarer og skille ut hva som jeg tror er fantasi der, og hva som er tilfelle. Om alt er sant i bøkene hennes er jo mulig, men jeg plukker ut hva min forstand er i stand til og fordøye :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  08:51:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det går fint an å kommunisere med noen selv om de ikke er her mere.
www.flammehuset.com

Jeg har selv gjort det, og det var en sterk opplevelse.

Jeg er ikke redd for "spøkelser" for jeg bor selv på familiens småbruk fra 1700-tallet. Det var urolig her en periode hvor det ble leid ut, samt en tid i min ungdom hvor broren min + forlovede delte huset med meg (det var to leiligheter her da). Da de flyttet til Oslo og jeg bodde igjen ble det rolig. Senere fikk jeg vite at forloveden til broren min hadde et forhold på si og var utro. Da var det kanskje ikke så rart det ble uro, for mine oldeforeldre var svært religiøse og "strenge" på moral. Om det var en av dem, eller noen tipp/tipptippoldeforeldre som var på ferde vet jeg ikke.

Bestefaren min døde her da jeg var 15, og mange generasjoner før han gjorde det samme. Men det gjør ingenting for meg, siden jeg ikke er redd eller usikker på sånt.

Vi har alle evne til telepati, og tar ofte inn ting uten at vi helt er klar over det.
Venner kan få samme innskytelse om å ringe hverandre samtidig, eller du kan føle på deg at du får besøk snart uten at du vet hvem som kommer.
Du kan bli urolig og føle at du må snakke med en eller annen, og så viser det seg at akkurat da trengte vedkommende noen å snakke med.

Det er litt dumt at vi er så flinke til å slå fra oss innskytelsene våre og impulsene vi mottar, for det er slett ikke skummelt.

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 08/09/2005 :  10:13:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke så mye på spøkelser men er ganske sikker på at det lever eller er mange andre ting eller vesner som ikke er på våres frekvens.
nesten som å bytte kanal på radioen. Det er mange radiokanaler men vi kan ikke høre på alle på en gang, derfor tar vi inn en frekvens og hører eller lever i den.
jeg tror(de) Aliens, gjenferd, Shape-shifting, ting er og lever her hele tiden rundt oss, bare på en annen frekvens. Akkurat som de andre radiokanalene eller tv kanalene.
Så tror jeg de menneskene som ser dem klarer å få inn to kanaler samtidig ?

What is real ? How do you define real ?

Som Morpheus sa i den første Matrix filmen

Munti

Redigert av - munti den 08/09/2005 10:15:34 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  12:17:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg tror på spøkelser... Har selv aldri sett et... Men har et par ganger følt dem...
På en ei her ute, i et av husene der er det ei som går igjen.. I gamle dager hadde jo stor gårdene tjeneste piker... Og det var jo skam å få barn utenfor ekteskapet. Og bonden på denne gården misbrukte jenta og dette førte jo til at hun ble gravid... Hun skulte det så godt hun kunne, levde inne nesten hele svangerskapet.. Og da ungen kom, følte hun at hun ikke hadde noen annen mulighet enn til å kvele ungen... Etter å ha gjort dette fikk hun så dårlig samvittighet at hun hang seg selv... Så nå går hun igjen i det huset hun hang seg...

Da jeg sto å så på huset på kvelden uten å vite hvor hun hadde hengt seg (jeg hørte rykter om at det var i kjelleren) så følte jeg at hun var der inne.. Hun hadde hengt seg på loftet.. Akkurat der jeg følte at hun var.. Helt sprøtt..

Dette er enå et sommerhus, som har blitt leid ut en del, men nå er det ingen som vil leie det mer siden man hører hun gå i trappene og i 2. etasje...

På stallen var det en stund jeg følte at det var noen der... Da jeg var mindre, låste jeg alltid skapet mitt, og bare jeg hadde nøkkel til det.. Var som alltid skikkelig rotete der inne, da jeg kom en dag så var skapet helt ryddet... Det var fortsatt låst. Merket også at jeg aldri var alene der... Den gangen kjentes det ikke ut som noen ondt..
Men en del år senere merket jeg også at jeg aldri er alene i stallen, redd for å være der på kveldstid alene... Har en gang sett en skygge... Har også merket låve døren plutselig stå oppe og det har ikke vært noen der...
Da jeg var mindre skulle jeg være veldig tøff selvom jeg egentlig var den pysa... Så da vi merket låve døra sto åpen løp jeg mot den for å finne ut hva det var... Samtidig som jeg løp på veien løp det noe oppe på låven samtidig med meg bortover mot låve døra... Da jeg hørte det fikk jeg helt panikk og beinet ned en annen vei... Så redd tror jeg jeg aldri har vært før som jeg var da... Kjempe ekkelt, var ikke så gammel 12 år eller noe.
Forhåpentligvis var det bare noen som skulle drive ap med oss!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  17:06:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg tror på gjenferd, og har både hørt og opplevd skremmende ting, som jeg ikke har noen naturlig forklaring på. På har jo også en ganske merkelig familie på den ene sida, bl.a. ei tante som har evnen til å føle slike ting på kroppen, og kjenner stemninger i rom hvor det er noe åndelig, og jeg har hørt masse historier og ting de har opplevd. Har vært en del inne på ei side som heter:

http://www.paranormal.no , hvis noen skulle være interessert i å sjekke den ut!

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 08/09/2005 :  18:58:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Huff..tror definitivt at det er mer mellom himmel og jord enn vi er klar over.. begynte å kikke meg litt over skuldra nå..
Jeg og samboeren min har overtatt en gård og bor i et fireetasjers hus som ble bygd for leeeeenge siden. Jeg vet at folk har dødd her, men har heldigvis ikke opplevd annet enn en sterk følelse av at jeg ikke er alene i rommet..
Er lettskremt som fy.. så fikk en litt creepy følelse nå..

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  21:12:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror også at det er mer mellom himmel og jord en det vi er klar over. Jeg tror på gjenferd/folk som går igjen, har opplevd det selv. Veit også om endel folk som opplever at folk går igjen, det skjer uforklarlige ting, og det er steder i f.eks huset som aldri blir varme(føles kalde) og gir deg en uhyggelig følelse. Mange føler også at de blir sett på(heter det ikke iaktatt ell no??)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.