hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening på vinteren
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trening på vinteren
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  18:46:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Forslag til aktiviteter vi kan gjøre med uskodd (barfothest) ponni med ung rytter (11 år) om vinteren? Har allerede tenkt ut at vi skal kjøre litt kondistrening i løssnø med godt underlag. Har også tenkt, om det er mulig, å la rytteren ri, og at noen står på ski etter. Ellers har vi tenkt på litt sledekjøring. Noen flere tips?
www.hestene.no

ShyBoy

Skrevet - 07/09/2005 :  19:43:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ri eller kjøre julebukk er jo alltid moro! Men ikke så smart å komme på døra til noen du ikke kjenner eller som du vet er redd hest da... Ganske koselig egentlig!

Ellers så kan man jo sove i stallen i høyet da. Det er også moro! Men sørg for å ha varme klær og mat og slikt da.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  07:51:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for tipsene. Har du noen andre da, som går mer på hestens kondis og styrke?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  21:43:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
I utgangspunktet kan du gjøre hva som hels men å galoppere i "høy" snø er veldig gøy og ikke farlig hvis man skulle falle av.
Jeg rir så og si aldri inne på vinteren og jeg gjør alt jeg:) har ikke barfot hest da men. Jeg rir på ridebanen og på jordene. Hopper og rir dressur som vanlig. Er det et godt snødekke er det like godt å ri på som alt annent. Det er kun isen som er skummel og den er det jo mest av på veier og slikt...
Morsomt å ri litt offroad også;)

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 10/09/2005 :  00:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har også tenkt, om det er mulig, å la rytteren ri, og at noen står på ski etter.
Opprinnelig postet av Welsh_lover

Også kalt snørekjøring. Noe som er kjempegøy :) Det er best hvis man kjører på nedkjørt snø, dvs ikke løssnø, men ikke helt steinhardt heller. Hjelm på både rytter og skiløper er lurt. Vi har brukt miniski, men det sies at slalomski er best. Ha det morro!
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  10:22:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Bruk miniski!

Noen her hadde snørekjørt med ski m/ stål kant, noe hadde skjedd sånn at hesten bråstoppet og den som stod på ski hadde ikke mulighet eller tid til å stoppe, kuttet fint av alle senene på ene bakfoten til hesten- Nødslakt.

Men snørekjøring er utrolig morro!! Skal selv gjøre det i vinter hvis jeg får noen som vil henge etter ;)

Therese
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  20:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bruk miniski!

Noen her hadde snørekjørt med ski m/ stål kant, noe hadde skjedd sånn at hesten bråstoppet og den som stod på ski hadde ikke mulighet eller tid til å stoppe, kuttet fint av alle senene på ene bakfoten til hesten- Nødslakt.

Men snørekjøring er utrolig morro!! Skal selv gjøre det i vinter hvis jeg får noen som vil henge etter ;)

Opprinnelig postet av Eikdokka

Ja, bruk for all del ikke ski med stålkant. De som gikk på hundelinja på fhs min fikk ikke lov til å bruke slike ski på grunn av faren for å kutte opp hundene med stålkanten.

Vanlige langrennski funker og helt fint. Vi snørekjørte med hestene på skolen i fjor, og det var kjempemoro. Men tenk på at hvis dette er noe hesten ikke er vant med kan det være lurt å ta det litt rolig. Gikk greit med de fleste hestene på skolen vår, bortsett fra en som løp ut fordi han ble skremt av lyden.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  11:50:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for tipsene dere!

Har også tenkt over det med stålkant, så jeg bruker fjellski uten stålkant.

Må man ha spesiell sele til snørekjøring? Jeg husker at vi da vi var små, festet noe i salen til hesten, og sto etter, men jeg synes det vile vært bedre med en liten sele av noe slag.

ShyBoy

Skrevet - 11/09/2005 :  11:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk med en slags sele til å bruke til snøkjøring da jeg fikk fôrhesten min på fôr. Kan ta bilde så du får se;-)
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  12:06:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Snørekjøring e kjempegøy!! :) :)
Du får kjøpt snørekjøringssele til hest, kjøpte en sånn for et par år sia. Huske ikke om det va fra hôôks eller hos Eggen, men kosta 200 ca.
Komplett med tau og håndtak (stang) til den som henger etter.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  15:33:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kult! Høres bedre ut med sele enn bare med noe feste i salen...

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 11/09/2005 :  18:05:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
gå inn på høøks sine sider på netter, der finner du snørekjøringssela:)
Ellers er jo skogturer supert på vinteren, bare det ikke er isete underlag.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  18:15:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skogsturer er bra jah - men høøks handler jeg ikke hos lenger. har enda ikke fått varene mine. Noe annet sted de selger slike seler?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  18:25:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror det var Bole (?) som hadde slike seler..

Hvis du har ei kjøresele med bred bryst reim e.l. kan du jo fikse selv! :)

Therese
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  18:36:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har nok ikke det, men kanskje jeg snubler over noe en gang.. takk for alle tipsene, kom gjerne med enda fler, jeg er veldig lite kreativ...

Bustetrollet

Skrevet - 11/09/2005 :  19:01:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, den snøkjøreselen har jeg også sett..
Noen som kan forklare meg hvordan den settes på? Det bildet som er i bole katalogen skjønner jeg ikke noe av..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.