hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Yes! Fikk hesten til å gallopere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Yes! Fikk hesten til å gallopere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  11:31:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Jeg fikk endelig hesten min til å gallopere!!! (Han har vært traver)
Dette var da på ridebanen... nå lurer jeg på hvordan jeg skal få ham til å gallopere utenfor ridebanen...? Når jeg rir på tur og skal prøve å få ham opp i gallop, traver han bare fortere..... Noen som vet hva jeg kan gjøre? Takker for alle svar!

Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  13:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gjorde du til å få han i galopp på banen da?

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  18:23:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Jeg ridde ham i en stor volte og deretter en litt mindre volte. Nå galloperer han hele tiden...(!) men når vi kommer til visse plasser sakker han ned til trav og evt. stopper.... Men jeg jobber med det Nå gjenstår det å få ham opp i gallop på tur oxo... Jeg greide det faktisk idag når jeg red..(galloperte bittelitt) men da jeg prøvde igjen, travet han bare fortere....
Har du noen råd eller?+

Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  19:07:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fatt galopp i en sving, eller still han littegranne før du fatter. Ellers så er det ingenting i veien med å vente med galoppen på tur til han også fatter på rett linje på banen. Jeg har kuttet ut galopp helt for tiden jeg, da hesten min er for umuskulert og ubalansert til å klare en god galopp.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

stinger the pro

Skrevet - 05/09/2005 :  20:59:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
hallo?
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  22:04:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hallo?

Opprinnelig postet av stinger the pro

Eh, javel. Nyttig kommentar

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  10:21:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor gammel er hesten din??og hvor mye har den blitt ridd på banen før du begynte med gallopp?karnsje han rett og slett ikke er klar for gallopp enda :) Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  13:34:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Han er 11 år.. har ridd endel trav og skritt på banen. Nå har jeg endelig fått ham til å galoppere på tur oxo :D

angelina1
» VIP

Skrevet - 13/09/2005 :  11:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
At tidligere travere har problemer med å fatte galopp kommer av to ting, det ene er at den er avlet til å ikke gjøre dette, det andre er at den har lært i treningen at galopp er feil. les...http://ellenofstad.com/hjem.html på artikler også lær travhesten gallopp! lykke til Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  14:51:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Han galopperer på banen og på tur nå... men da må jeg fatte galopp i en sving.. :)

angelina1
» VIP

Skrevet - 13/09/2005 :  18:41:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
så fint at det går bra da Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  15:58:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
At tidligere travere har problemer med å fatte galopp kommer av to ting, det ene er at den er avlet til å ikke gjøre dette, det andre er at den har lært i treningen at galopp er feil. les...http://ellenofstad.com/hjem.html på artikler også lær travhesten gallopp! lykke til

Opprinnelig postet av angelina1

Bare en bitteliten kommentar på dette med at travhesten er avlet for å ikke fatte galopp, dette er helt feil, den er avlet for å trave fort. To grunner til at den ikke galopperer, den har lært det er feil og den løper på forparten. Travere har tre gangarter som alle andre hester; skritt, trav, galopp. Problemet er muskulært når man skal omskolere en traver, så med riktig og styrkende ridning får de en fin galopp.
Mvh Frøydis
Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 22/09/2005 :  19:17:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
selvfølgelig har den tre gangarter som alle andre hester,men som du sier selv.den er avlet for å trave fort og løper på forparten......den er ikke avlet for galloppløp akkurat...så derfor...kan ikke helt skjønne hva jeg tar feil om...
Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  22:41:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Denne hesten er en dansk varmblods.. vet ikke hvorfor den har blitt brukt til trav... :S

Malfoy

Skrevet - 23/09/2005 :  02:12:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Denne hesten er en dansk varmblods.. vet ikke hvorfor den har blitt brukt til trav... :S

Opprinnelig postet av Horzy girl

Hvis det er denne hesten, er den ikke dansk varmblods, men varmblodstraver av dansk opprinnelse.
De kalles visst ofte for dansk varmblods, men er ikke det.

Redigert av - Malfoy den 23/09/2005 02:12:42 Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  13:44:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
selvfølgelig har den tre gangarter som alle andre hester,men som du sier selv.den er avlet for å trave fort og løper på forparten......den er ikke avlet for galloppløp akkurat...så derfor...kan ikke helt skjønne hva jeg tar feil om...

Opprinnelig postet av angelina1

Du har rett i at den ikke er avlet for galoppløp, men det er ikke en ridehest heller Det er stor forskjell i det å være avlet for å trave fort, enn det å være avlet for å IKKE galoppere. Det blir sagt så mye negativt om travere som ridehester (sikter ikke til deg her altså) at jeg følte at jeg måtte bare rette opp bittelitte grann. Pirkete jeg? Jepp
Mvh Frøydis
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.