hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blåse ut/Skrive av seg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Blåse ut/Skrive av seg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  21:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Anne skrev:
Kopi av melding:
har en sånn kjekk pensjonist der jeg også kommer fra, fikk kjeft en gang, fordi var hovspor i veien etter oss(GRUSVEI!), som det er mange medeiere i, og ingen andre enn han bryr seg!

Det har faktisk jeg også opplevd! En mann klaget over at vi red langs grusveien, fordi vi lagde spor i grusen, og det ble problematisk når han kjørte Nå var det faktisk stalleierens grusvei, og det var også han som faktisk betalte grusen, så vi brød oss ikke så mye om hva sure bilister sa..

Opprinnelig postet av Ildfuglen

Skulle også likt å se hestene deres dersom de lager så store hull i grusveien at kjørbarheten blir begrenset. Ser for meg noe som ligner på gudehestene fra Åsatroen.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 04/11/2005 :  21:46:35  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
det eneste jeg irriterer meg over er telefonskrekken min, og den har jeg ingen andre enn meg selv og takke for!
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Embla_Avaldia

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  10:58:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbla_Avaldia  Svar med kopi av melding
Nå har jeg lest gjennom de fleste innleggene her, men tror ikke noen har skrevet om det jeg har opplevd en gang i fjor vinter:
Jeg var ut på tur med Libelle på en fjellvei med meget lite trafikk, en veldig fin vei å ri på:-) Etter å ha ridd rundt 1 km, fikk vi øye på en rein foran oss. Jeg ble litt usikker og lurte på om jeg skulle snu, men reinen ble visst redd oss, og løp av sted innover fjellet. Jeg tenkte ikke mer over det, og fortsatte. En liten stund etter kom det en scooter bak oss, og kjørte forbi. Libelle er trafikksikkert så det gikk greit.

Vi var på hjemveien når jeg plutselig hørte noe bak meg. Jeg snudde meg, og fikk øye på reinen, i full speed imot oss! Libelle begynte å bykse og ville løpe, og jeg prøvde å holde henne igjen. Men så kom reinen opp på siden av oss, og da klikket det helt for Libelle. Hun løp som hun hadde den onde selv i hælene, og det var ingenting jeg kunne gjøre for å stoppe henne. Denne dagen var det is på veien, og Libelle gikk barfot. Jeg husker enda øyeblikket da reinen var rett på siden av oss, og jeg kunne se den i øynene. Heldigvis var reinen kjappere enn Libelle, så når den hadde løpt litt foran oss, kunne jeg få stoppet Libelle, og det var ikke et sekund for sent, for akkurat der jeg til slutt fikk stoppet henne, er det er lang og bratt nedoverbakke som var islagt.
Det verste var, at rett etter vi hadde fått stoppa, kom scooteren kjørende! Den hadde tydligvis jaget reinen. OK, greit det, men de kjørte faktisk forbi oss på tur oppover så de visste at vi var der, og så sendte de en rein etter oss, med digert gevir?! Det er dessuten en ganske smal vei... Akkurat den episoden vil jeg aldri glemme, og jeg er så glad for at Libelle tar fort til fornuft når hun blir skremt, hvis ikke vet jeg ikke hvilken tilstand vi hadde vært i i dag.

Vanskeligheter bør gjennomføres med observasjon, slik at du vet hva du skal
gjøre neste gang.

Embla Avaldia
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  22:50:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
GAH.
Kort en kort stund siden investerte jeg i noen nye dekken. Lette både høyt og lavt i alle mulige nettbutikker, men kunne ikke finne noen ideelle dekken på tilbud. (Hender ofte at de skal selge ut de gamle fargene til knallpriser.) Jeg kjøper da årets farger. Ikke en uke etter at jeg har mottatt dekkenene mine, ser jeg at de gamle fargene er på supertilbud.

Jeg kunne spart nærmere 1500 kroner. Jeg ble litt hissig.
Det er så typisk at slikt alltid skjer! RAH!

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  00:59:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Nå trenger jeg en kraftig utblåsning. Det kan komme til hulter og bulter, men akkurat nå er jeg så forbanna at....

Jeg er en type person som liker å snakke med vennene mine om problemer og sånt. At de har det fælt og sånn. Jeg vet at alt blir bedre etter litt snakk, og de sier at jeg er den eneste de kan stole på og sånn å blæ.. Men de er så fuckings utakknemlige! Sålenge de ikke har problemer så kan de være frekke i kjeften mot meg, overse meg også videre. Jeg skjønner rett å slett ikke hvorfor jeg fortsetter å prøve? Jeg blir både forbanna på meg selv og dem, for jeg har ofret myyye tid til dem som jeg kunne ha brukt på andre ting, som lekser... Jeg bare trengte å få dette skrevet ned...... Åå...

-Marte Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/11/2005 :  11:17:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vicy&Libelle: da hadde jeg også blitt livredd! Herlighet..
Sånt burde anmeldes..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  15:21:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

Han der med veden overreagerte kanskje litt, men han har sikkert hatt mye jobb med den, og siden han er gammel tar det jo ekstra på. men eldre folk er jo ofte VELDIg opptatt av høflighet. sånne er det hvertfall med besteforeldrene mine! "karen, husk å takke pent nå!"

men må legge til at jeg treffer mange hyggelige pensjonister når jeg er ute å rir også, som vil klappe hesten å forteller om gamle dager å sånn

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  15:30:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Han der med veden overreagerte kanskje litt, men han har sikkert hatt mye jobb med den, og siden han er gammel tar det jo ekstra på. men eldre folk er jo ofte VELDIg opptatt av høflighet. sånne er det hvertfall med besteforeldrene mine! "karen, husk å takke pent nå!"

men må legge til at jeg treffer mange hyggelige pensjonister når jeg er ute å rir også, som vil klappe hesten å forteller om gamle dager å sånn

Opprinnelig postet av mariie.

Jeg møter også mange snille eldre som gjerne vil sitte på et stykke når jeg er ut å kjører med frigge Frigge er jo en go gammeldags brukshest. å dette syns de er så trivelig. jeg jobber også på sykehjem å der er hest poppelært, de spørr hver dag om hvordan hestene mine har det osv koselig det syns jeg.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  22:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må blåse ut litt etter i går kveld.

Her driver politikerne og andre synsere og oppfordrer folk til å reise kollektivt. Men da må det jo for f... gå an å stole på kollektivtrafikken og.

Men i går da jeg skulle på besøk til en kamerat, og skulle ta bussen, suste den rett forbi. Enda jeg etter alle kunstens regler rakte ut handa, og til og med begynte å vifte litt (mye etter hvert som jeg så at det ikke virket som bussjåføren hadde tenkt å bremse ned). Bussen min går i ring på en måte, så jeg tenkte at hvis jeg bare løp alt jeg orket så kanskje jeg rakk den senere på ruta. Jeg avgårde i nye boots med høye hæler, gjennom skogen og over stokk og stein. Kan vel si det sånn at det endte om med en meget svett og varm meg, med verdens verste gnagsår på hælen. Og bussen rakk jeg ikke, nei.

Når jeg da ringte til busselskapet for å klage, var det ingenting de kunne hjelpe meg med, nå var bussen kjørt, og sånn var det.

Dette er ikke første gang jeg er blitt kjørt forbi av bussen. Både dette busstoppet hjemme, og der jeg tar bussen fra hjem fra jobb, er veldig vanskelige å se når bussen kommer i stor fart...men det burde jo være en desto større grunn for bussjåførene til å følge godt med på om noen står og venter på bussen.

Får snart bil, og ser virkelig fram til det. Selv om jeg nok fortsatt kommer til å bruke bussen litt (bil er dyrt )
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  11:04:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
På tide å få ut litt til meg å nå.. Har en for j***** heimkunnskap lærer. Hun hater meg. Fikk forrige time høre at hun hadd sett at vi hadde spist av kjøttdeigen, noe vi absolutt ikke hadde gjort. Hun stakk også av med osten vår, og gjett hvem som fikk skylden for at den var borte.. VI!!!
*Ina ikke liker HK lenger*

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/11/2005 :  11:11:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huffdå .. Heimkunnskaps kjerringa på vår skule er heilt forferdeleg hu å!
Men eg vart godt likt ferdi ho syntast at utdanningsveien min var tradisjonel, så eg slapp all hakkinga .. Likestilling sa du ?

Redigert av - Bustetrollet den 12/11/2005 11:12:55 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  16:58:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå må jeg blåse(skrive) av meg litt igjen!! Som sikkert en del her inne har fått med seg så sliter jeg med å finne sal som passer til Araber hoppe mi med veldig bred manke!

Og folk som har peiling på saler som jeg ringer og spør, enda de fader ikke har sett hesten en gang, når jeg sier jeg har prøvd den og den salen og bomvidden er for trang, så kommer de med noe så dumt som at jeg må slanke hesten. Hesten min er helt passe nå, vil ikke ha den noe tynnere, jeg synes det er stygt når man kan se ribbeina på hestene. Man kjenner jo fint ribbeina hennes når man stryker over siden på henne!!!

Hun har kanskje en liten mage under som kan bli borte, men denne er ikke stor og den blir fort borte med trening. Og selvom den blir borte så forsvinner ikke manken!!

Blir så irritert jeg!! Og synes jeg har god grunn til det!!

Opprinnelig postet av Roxira

Nå har hesten fått av seg denne lille magen, så slanker jeg henne nå blir hun bare skinn og bein!! Og jeg synes ikke det er så pent med for tynne hester akkurat..

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  21:51:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må blåse ut litt etter i går kveld.

Her driver politikerne og andre synsere og oppfordrer folk til å reise kollektivt. Men da må det jo for f... gå an å stole på kollektivtrafikken og.

Men i går da jeg skulle på besøk til en kamerat, og skulle ta bussen, suste den rett forbi. Enda jeg etter alle kunstens regler rakte ut handa, og til og med begynte å vifte litt (mye etter hvert som jeg så at det ikke virket som bussjåføren hadde tenkt å bremse ned). Bussen min går i ring på en måte, så jeg tenkte at hvis jeg bare løp alt jeg orket så kanskje jeg rakk den senere på ruta. Jeg avgårde i nye boots med høye hæler, gjennom skogen og over stokk og stein. Kan vel si det sånn at det endte om med en meget svett og varm meg, med verdens verste gnagsår på hælen. Og bussen rakk jeg ikke, nei.

Når jeg da ringte til busselskapet for å klage, var det ingenting de kunne hjelpe meg med, nå var bussen kjørt, og sånn var det.

Dette er ikke første gang jeg er blitt kjørt forbi av bussen. Både dette busstoppet hjemme, og der jeg tar bussen fra hjem fra jobb, er veldig vanskelige å se når bussen kommer i stor fart...men det burde jo være en desto større grunn for bussjåførene til å følge godt med på om noen står og venter på bussen.

Får snart bil, og ser virkelig fram til det. Selv om jeg nok fortsatt kommer til å bruke bussen litt (bil er dyrt )

Opprinnelig postet av batta

Bussjåfører som tar "en spansk en" når de er seint ute er vel alment kjent.

Om bussen ikke stopper selv om du gjør alt riktig har du rett på taxi dit ut skal. Slik er det ivertfall med med ekpressbussen jeg tar: Sognebussen.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  00:23:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er klar over det med taxi, men bussjåfører har det ikke akkurat med å innrømme at de har kjørt forbi folk på ruta si...så hva gjør man da om de ikke godtar klagen og nekter å betale taxiregningen?

Dessuten så bor jeg så avleides langt fra urbane strøk, at det tar sikkert lengre tid å vente på taxien enn å vente på neste buss
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.