hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blåse ut/Skrive av seg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Blåse ut/Skrive av seg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  10:46:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Lager et emne her jeg som folk som er irriterte for et eller annet kan få skrevet ut og blåst av seg litt...
Mulig det kan bli bare små ting som folk har hengt seg opp i som kanskje andre her inne synes er teit... Men da er det vel bare å holde seg unna denne tråden

Begynner med å få skrevet fra meg det jeg har på hjertet om dagen!! To ting faktisk... Får da den korteste først da...

Har prøvd å bestille rosetter i Norge og det er ingen steder som kan levere på tre ukers varsel, selv ikke når vi betaler mer hørtes det ut som... (sånn haste ordre)
Så derfor måtte jeg bestille i Sverige, og da tok det under 14 dager før de kom på døren!!! Hater Norge til tider!!

Så har jeg en annen ting, det var jo en gjeng av oss som dro på ridetur med overnatting i skogen.. Da tok vi litt ved fra en ved stabel der oppe... Siden halvparten av gjengen ble sittende oppe hele den første natten og store deler av natt nr. 2, så gikk det mye mer ved enn det jeg trodde.
Og han som eide veden ble ikke særlig fornøyd, og det skjønner jeg jo godt, og jeg er veldig villig til å kjøpe inn ny ved å legge opp der igjen...

Men, det frister ikke mye å gjøre noe for denne pernsjonisten pga hans oppførsel!!
Første dagen han kom, så buste han rett inn i stallen, og brukte huden full på ei som ikke hadde noe med det å gjøre... Anklaget henne for å lyve og litt av hvert... Så snakket han med meg, og jeg sa vi skulle rettet opp etter oss og beklaget det som hadde skjedd...
Så fikk jeg ikke med meg noen oppover, og å bære ved sekker opp i skogen alene, er ikke noe jeg gjør!!
Så i går da kom "jævelen" igjen...
Først buste han inn til naboen til moren og faren min, og var grinete og fæl mot dem, de har jo så absolut ikke noe med dette å gjøre! Så var det rett innh til moren og faren min, opp på trappet og omtrent trengte seg inn i huset (vanligvis når man snakker med folk står man da på trappa, ikke omtrent presser seg inn i huset!!). Han snakket med pappa og skulle snakke med dattera han (altså meg), og jeg bor jo ikke hjemme lenger, så det sa pappa i fra om.. Og pappa hadde ikke hørt om hva som hadde skjedd, så han spurte jo hva jeg hadde gjort. Og da tok han helt av, kjeftet på pappa om barne oppdragelse osv... Og de som lurer på hvor jeg har arvet temperamentet mitt i fra, ja nå vet dere det!! Pappa klikket helt, og ba "gammer'n" komme seg av eiendommen til pappa!!

Så dro "gammelr'n" bort i stallen for han fikk høre jeg var der, rett inn i stallen og kjefte på de der, to som heller ikke hadde noe med dette å gjøre i det hele tatt! De drev å pusset opp boksen sin.

Så ned til meg som hadde dugnad med en del andre og raket banen.. Og han skulle politi anmelde oss, skrive i avisen og litt av hvert... Og jeg sa jeg ikke hadde klart å få med meg noen, og at jeg ikke bærete ved sekker opp der alene, men da mente han det var jo bare jeg som var ansvarlig og måtte fikse opp i det selv... Da svarte jeg det er det faktisk ikke!! Vi var to som var med å arrangere denne turen...
Han lurte jo på hvorfor vi ikke hadde ordnet det, og jeg har for det første ikke hatt tid (for det andre som skrevet over gjorde jeg ikke dette alene siden det var flere som var med på dette), og da anklaget han meg for å lyve... Det er jo ikke noe han vet noe om da.. Tenk om jeg var i syden 2 uker da??

Så siden han har oppført seg sånn gidder jeg fader meg ikke å legge denne veden hans.. eller rettere sagt han har jo ikke ved fyring hjemme selv så han hugger ved for sønnen sin.. Tydelig en pernsjonist som ikke har annet å ta seg til enn denne veden!!
Så kommer jeg til å si til han at neste gang noen tar av denne veden "hans" (for det er ikke første gangen det skjer, både speideren og noen privat folk har gjort det samme), så får han la være å blande inn og gå rundt å kjefte og anklage folk som ikke har noe med dette å gjøre for å lyve!!
Skulle nesten spurt han om han ikke er oppdratt bedre??? Enn å dra inn en hel haug av masse uskyldige mennesker i noe de ikke har noe med. HAHA... (gikk en liten djevel i meg!!)

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  11:12:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hørtes ut som om pensjonisten egentlig burde fått veden sin til å begynne med, selv om det var langt å bære og oppførselen hans ikke akkurat gjør det til noen lystbetont oppgave:) Av og til må man bare bite i det sure eplet.

Såvidt jeg vet selger skoies rosetter? De har vel ikke så ille leveringstid. Dessuten vet jeg om fler som bestiller fra http://www.rosettfabrikken.no/ . Aner ikke leveringstiden her, men.

Forøvrig får vi håpe at denne gamle mannen ikke surfer for mye på hestemarked

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 05/09/2005 11:14:38 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  12:18:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Såvidt jeg vet selger skoies rosetter? De har vel ikke så ille leveringstid. Dessuten vet jeg om fler som bestiller fra http://www.rosettfabrikken.no/ . Aner ikke leveringstiden her, men.

Opprinnelig postet av Christine26

Har vært i kontakt med disse, og de klarte ikke levere... HEIA Sverige!!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  13:35:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg ser egentlig ikke problemet med den gamle mannens oppførsel. Å stjele er ikke noe som er ansett for å være pent. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  13:59:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ser egentlig ikke problemet med den gamle mannens oppførsel. Å stjele er ikke noe som er ansett for å være pent.

Opprinnelig postet av Formosissima

Det er helt greit og forståelig at han kjeftet på meg....

Men jeg synes det var veldig dårlig gjort og unødvendig av han og gå rundt å snakke dritt om folk, og kjefte og smæle på folk som ikke hadde noe med dette å gjøre i det hele tatt, naboer osv...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  14:15:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Greit nok, men jeg anser det som like dårlig gjort å ikke sporenstreks unnskylde for at man har tatt noe og så gi en erstattning tilbake. Det er ikke snakk om å vente noen dager, det er snakk om å gjøre det med en gang. Folkeskikk. :-) Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  14:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare irritere meg litt jeg å:P

Var på Hestens dag på Stengelsrud med hesten min forje søndag, det gikk veldig bra å få han inn på hengern da vi dro ned dit på morgnenen, men da vi skulle dra hjem igjen ville han ikke så vi slet litt med han. men da begynnte folk og samle seg rundt henger'n vår for og se på, jeg tok en litt stor volte for så og komme på igjen men da måtte jeg stoppe for en mann som gikk rett foran meg med hunden sin! hunden gikk også bort til hesten min. var også noen damer med barnevogn som gikk rett bak oss.... men etter en liten stund fikk trener'n min nok og begynnte og jage bort folka som hadde samlet seg for å se på.
Da gikk det bra og få han på;)

Syns bare det er hel teit at folk samler seg rundt en hest som ikke vil på henger'n for å se på, og å stelle seg midt i veien.

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/09/2005 :  17:23:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han pensjonisten minner meg mye om en gal pensjonist vi har ved siden av skolen!

Han har laget en masse unødvendig trøbbel! Han sier jo at den veien er hans å den plassen er hans å ditt å datt! Men når alt kommer til alt, er det bare løgn!

En ting jeg har hørt om, var en gang for mange år siden da mange hadde noen elever parkert syklene på "parkeringsplassen hans" Så tok han dem oppi pickupen, kjørte dem opp på skoleplassen og bare kastet dem ut av bilen og skjelte de ansatte å barna ut. Ikke særlig nødvendig eller hyggelig!

Så kjenner jeg noen som er venninner som pleier å ri til hverandre. Veien mellom dem, går foran huset til denne gale mannen. Da går han inn i låven sin og tar med seg kameraet og lukker døra på gløtt, så de ikke ser han og tar kameraet litt utenfor og tar bildet av dem. Så hopper han ut og skjeller dem ut og sier at han skal anmelde dem osv.

Det er slike som skulle hatt juling!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  19:17:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Han pensjonisten minner meg mye om en gal pensjonist vi har ved siden av skolen!

Han har laget en masse unødvendig trøbbel! Han sier jo at den veien er hans å den plassen er hans å ditt å datt! Men når alt kommer til alt, er det bare løgn!

En ting jeg har hørt om, var en gang for mange år siden da mange hadde noen elever parkert syklene på "parkeringsplassen hans" Så tok han dem oppi pickupen, kjørte dem opp på skoleplassen og bare kastet dem ut av bilen og skjelte de ansatte å barna ut. Ikke særlig nødvendig eller hyggelig!

Så kjenner jeg noen som er venninner som pleier å ri til hverandre. Veien mellom dem, går foran huset til denne gale mannen. Da går han inn i låven sin og tar med seg kameraet og lukker døra på gløtt, så de ikke ser han og tar kameraet litt utenfor og tar bildet av dem. Så hopper han ut og skjeller dem ut og sier at han skal anmelde dem osv.

Det er slike som skulle hatt juling!

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Huff...

Er en sånn som bor i nabo kommunen her.. Er en stall som har veldig lite tur veier, så for å komme over til en annen stall, så må de enten ri hovedveien, eller ri over jordet... Så da blir det jo til at de velger jordet... Og kommer man for nær eiendommen hans så kommer han ut med hagla og fyrer av skudd...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/09/2005 :  19:24:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse pensjonistene synes jeg ikke vi skal klandre. De fleste som er slik er alene. De har det rett og slett ikke bra, Gammle og vil passe på det som er sitt..

Ved oss bodde det ei gammel dame som pyntet et tre midt ute på ei myr. Og hun gjorde det for og få oppmerksomhet. Ja, hun var jo helt alene. Både sønner og all slekt var fra død.
Men et sted går det en grense!!!

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/09/2005 :  19:46:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Disse pensjonistene synes jeg ikke vi skal klandre. De fleste som er slik er alene. De har det rett og slett ikke bra, Gammle og vil passe på det som er sitt..

Ved oss bodde det ei gammel dame som pyntet et tre midt ute på ei myr. Og hun gjorde det for og få oppmerksomhet. Ja, hun var jo helt alene. Både sønner og all slekt var fra død.
Men et sted går det en grense!!!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Han her er ikke alene...

Han har vært slik siden bestemora mi var tenåring! Da var han ca 20 kanskje. Han vil bare lage kvalm!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  22:50:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke hvordan man kan sitte og si at denne pensjonisten er både det ene og det andre - ja, kanskje han overreagerte, men han har antagelig brukt en god del arbeidstimer på denne veden, og ikke minst - den er verdt masse penger. Jeg hadde neppe blitt glad om en gjeng ungdommer hadde forsynt seg, dvs. stjålet, av veden min. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2005 :  23:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så ikke helt poenget i utfallet ditt mot han gamle mannen, Roxira. Forstår at det sikkert ikke var noen hyggelig opplevelse for deg, men har nok dessverre mer sympati med mannen som har arbeidet og slitt for veden sin, enn for dere som bare forsynte dere og ennå ikke har gjort noe for å rette opp på skadene etter flere uker.

Unnskyld meg, men etter slik oppførsel er det ikke rart de eldre får litt avsmak for oss ungdommer.

Og det var min utblåsning.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2005 :  00:21:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Synes heller ikke den gamle mannen reagerte urasjonelt egentlig. Det hadde ikke kostet så mye å tatt en tur opp til han (forstår det slik at han ikke bor så langt unna) og sagt at du beklager for at veden ikke kommer med en gang, men at du måtte få tak i noen for å bære den først. Evt. spurt han før dere tok, noe som desidert ville vært det beste. Hva ville dere gjort hvis hans vedhaug ikke hadde vært der forresten? Hvor ville dere fått veden fra da?

Kopi av melding:
Så kommer jeg til å si til han at neste gang noen tar av denne veden "hans" (for det er ikke første gangen det skjer, både speideren og noen privat folk har gjort det samme)

At speideren og privatfolk har gjort det er jo enda en grunn for at han irriterer seg grønn over at folk tar veden hans, noe som igjen er en god grunn for ikke å ta den.

Redigert fordi jeg skjønte noe.

Redigert av - Ragnhild E den 06/09/2005 00:25:13 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2005 :  01:05:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Sinte folk, ja...
Vi har ei dame som bor her oppe som har leietomt rett ved tømmerveien opp i skogen. Hun har "annektert" både veien og endel av det på andre siden av den og klipper gress og har altså anlagt plen der. Hun lager et helsikes leven for skogeiere og turgåere og meg som bruker hest. Vi har skog der oppe og ergo bruksrett på tømmerveien.
En artig tilleggsdetalj er at hun har satt opp snorer på trærne på andre siden av veien for å stoppe folk fra å gå der i det hele tatt.

Skogeierne tør ikke kjøre der, og har laget alternativ rute...
Jeg rir der og sender alltid forventningsfulle blikk mot huset... He-he...
Kommer hun ut og setter igang, så stopper jeg hesten, henger på salhornet og hører på henne med et smil... Før jeg sier at det spiller ingen rolle hva hun sier siden hun ikke har råderett over veien engang... hehe...
"Du får passe på hjertet ditt, nå.. Du er ingen ungsau lenger", sa jeg en gang...
Hun har sluttet å komme ut og kjefte når jeg rir forbi.. Så rart... hehe...
Og snorene i skogen hadde jeg stor glede av å klippe av da jeg var på leietur med unghesten min.
Får da være måte på å ta seg til rette!

Hilsen slemme, onde Line...

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2005 :  16:53:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
har en sånn kjekk pensjonist der jeg også kommer fra, fikk kjeft en gang, fordi var hovspor i veien etter oss(GRUSVEI!), som det er mange medeiere i, og ingen andre enn han bryr seg!
På trass sørger jeg for å sparke hestemøkka etter Aromayo, så nærme som mulig hans eiendom hver gang ;)! sure gamle mann, skal gi han noe å bli sur for!
Jeg har flytta derfra uansett, så nå kan han ikke kjefte uansett!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.4 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.