hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Av med grima!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Av med grima!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  20:28:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har faktisk aldri opplevd at en hest har fått panikk. Sånn skikkelig run away panikk altså. Stadig vekk så hekter Rosita seg fasti i noe , får tauet på spiltet over nakken eller tramper inn i løkker på tau osv. Det eneste hun gjør er å stå rolig og se på meg når jeg kommer med bambi blikket sitt.
Ble litt ot men.

Gå til toppen av siden

Kikki+Asterix

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  13:29:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKikki+Asterix  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKikki+Asterix  Svar med kopi av melding
Uff! Det var ille å lese det! fikk helt frysninger jeg! Stakkars stakkars pånnisen<33 RIP!
Asterix<3 Gå til toppen av siden

norva news

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  23:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig i at det ofte er tryggest uten grime ute i hestehagen, men her hvor min hest står, er vi nødt å ha grime på. Grunnen til dette, er at stallen befinner seg midt i et boligfelt med barn. Dersom hestene skulle stikke av, er det dermed tryggest å ha grime på, slik vi har sjanse til å få tak i dem. Men; jeg bruker kun grimer som gjerne er slitt, slik at det skal svært lite motstand til før den ryker!!
~*~ ~*~ Gå til toppen av siden

EikenesMaja

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  11:01:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEikenesMaja  Send %s1% en ICQ meldingEikenesMaja  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikenesMaja  Svar med kopi av melding
Festus står alltid med grime på beitet, for når jeg tar den av, blir det vanskelig å fange han inn igjen.
Hest - en venn for livet! <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:49:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, leit å høre om det som skjedde med ponnien, Bea. Hestene her står uten grime inne og med grime ute. Dette er fordi de er vanskeligere å få tak i uten grime.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  12:11:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Løkkis står som regel med grime ute. Fordi han kan være en jæ*** å fange inn noen ganger. Men inne står han uten grime.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Hootch
» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  19:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men det er ikke bare grima som kan skade hesten ute/på beite. For ca en måned siden var det ei avls hoppe som ble funnet død på beite ikke langt unna her. Hun hadde fått surret hode inn i en Telenor-telefon streng, som telenor hadde glemt å fjerne etter at de hadde skiftet streng på telefon-pålene. Hoppa hadde fått panikk og rykket til hodet. Morgenen etter fant eieren hoppa hengende etter telefonstolpen med strengen blåstram runds halsen. Dette var det store oppslag om i de lokale avisene Driva og Tidens Krav her. Det sto at Telenor ville komme med en erstatning.. Men ærlig talt! En hest kan ikke erstattes..

Kanskje det står mere på driva.no og tidenskrav.no...?
Gå til toppen av siden

Eponas

» VIP

Skrevet - 14/01/2006 :  21:17:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hørt om en hest som hadde grime på seg ute i luftegården og brakk nakken etter at grima hang seg fast i en tre....!!!
Bruker ikke å ha grimer på utenom når jeg leier/holder på med hestene!!

Opprinnelig postet av Lise&Cindy

Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 17/01/2006 :  14:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å ha grime på ute,men det er mest fordi vi har en planke knekker av en ponni,når han kjeder seg knekker han plankene og stikker av,og da følger gjerne resten med,hvis han har laget stor nok åpning.Har refleksgrime,vi har tross alt mørketid og hun ble nesten påkjørt da hun stakk første gang med de andre.
Inne tar jeg den av,men opplevde noe dramatisk i går.Hadde tatt henne inn og hun bøyde seg ned for å drikke av vannbøtta,og fant ut hun skulle klø seg litt på veggen under vindussprinklene.Der hekta grimen seg fast i en sprinkel og hun dro den løs i panikk.Den satt fast i grimen mens hun panisk kavet rundt i boksen før jeg fikk roet henne såpass at jeg gikk den løs.Det var dramatisk for den armeringsjernet var bare par cm fra å stikke henne i øyet.Dette skjedde bare på par minutter fra hun kom inn fra gjerdet sitt og hadde ikke rukket å ta den av.Så se opp for ting de kan hekte seg på inni boksen!!Det kan skje uventede ting på par strakser.Hadde aldri sett for meg at de skulle være noe problem,men bøtta må altså stå der for hun bruker de andre to krokene til tiss og avføringsplasser.Og har bare 3 hjørner siden boksdøra går inntil siste hjørnet.Men det gikk bra og jeg måtte kaste ut hesten og gå på spikerjakt i boksen fra sprinkelen og spikre og sikre der andre.
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  17:33:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har hest på utegang så jeg bruker ikke grima ute. Skal jeg ut åp tur henter jeg hesten med hodelag, det er bare hvis jeg skal noe annet med hesten at jeg bruker grima. Men til mitt grimebruk har jeg altfor mange grimer... ;)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  17:51:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Bruker grime på alle våre 17 når de er ute, men de går uten inne..
Når vi kjører med dem, så har de også grimen på, sånn at vi kan hekte dem fast ute, uten å risikere at de stikker av mens vi tar av hodelaget..
Veldig skummelt hvis de stikker av med vogn :S

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Cessa

Skrevet - 18/01/2006 :  00:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Min hest hadde aldri på grime annet enn når hun ble håndtert. Kuttet ut grima av to årsaker:

- Hun kunne bli skadet av den.

- Hun skulle få fri fra all påvirkning når hun ikke ble håndtert, dette vil si alt utstyr som også ble brukt i treningen.

Cec

"Wherever man has left his footprints, from barbarism to civilization, my hoofprints are found beside them" Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  20:06:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til dere som har på grime ute eller inne anbefaler jeg å feste en liten tråd der du fester grima under "halsen" på hesten. Hvis hesten skulle henge seg fast i noe eller få beinet inni grima, ryker denne tråden, og grimen faller av (som regel).

Jeg mener at det er absolutt best å ta av grima! Hvis hesten er vanskelig å få tak i ute, så meld deg på et NH-kurs! For da har du noe å jobbe med!

Selv bruker jeg grime kun når hesten er under tilsyn. Det vil si når jeg leier, binder han fast for å børste og stelle og sale på. Når jeg er der rett og slett! Når ikke det er noen tilstede,- burde grimene være av!
Gå til toppen av siden

BellaMin

Skrevet - 08/10/2006 :  08:29:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff.. Trist å høre
Men hester på spilt kan jo ikke stå uten grime?

En hest er ikke bare en hest! Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  08:54:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Om hesten står på spilt er det et godt alternativ å bruke sånn halsbånd som kyrne bruker Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.