hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Heei! har litt problemer jeg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Heei! har litt problemer jeg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  10:59:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Jeg har en ponni som jeg ikke kan longere eller jeg kan ikke.
Jo at når jeg prøver å longere så kommer den bare tilbake til meg...
Jeg har longerings pisk og tau. men så er det,det at noen ganger så bare er hun en engel å longere men av og til blir hun en tullebuk.
Jeg longerer ikke ofte,kansje 1-3 gang i månden.
Plis svar hvis du kan hjelpe meg.

- Jasmine og Ponniene -

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  11:36:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
TEnk på at når du longerer, og ellers i alt du gjør med hesten din, så deler du hesten inn i 2 deler, du har fra midten av hesten og bakover: det er den "drivende" delen, Fra midten og forover på hesten er den "bremsende" delen. Dvs at hvis du står bak hesten mot den drivende delen, da går hesten fremover vekk fra ditt trykk, går du foran feks, på linje med skulderen, vil hesten stoppe og også gjerne komme inn til deg. Husk at inne i midten med deg, der er det fred,ro og hvile, det er klart hesten helst vil være der enn ute å jobbe :) KOmmer hun inn send henne ut igjen og pass på at du står BAK hesten. Lykek til :)

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  13:48:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjerne få hjelp av en annen, i tilfelle hesten ikke skjønner hva du mener når du longerer. Hvis hesten leies rundt til å begynne med, mens du drive hesten bakfra som Bea sier, så skal den etter hvert lære hva du mener:)
Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/08/2005 :  14:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husk at du må være bak hesten på en måte får og få den til og gå ut.

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  15:24:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Hei!
thanx for forslagene!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Skrevet - 05/09/2005 :  19:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hejdu.. :) hva med å prøve og tømmekjøre på volte isteden? da kan du støtte henne opp med utvendig tøyle, så hun ikke har så lett for å "falle inn".
har vært borti ganske mange hester som ikke liker longering, men som synes tømmekjøring er helt greit.. :)
forresten..: du kan jo egentlig bare spørre Minna.. :)
klem Kristin
Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  10:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare ta det med ro og ikke begynne med formye mikk makk..Bea hadde et godt svar..begynn bare å driv hesten ut fra deg.aldrig bli sint eller oppgitt og ikke jag..volta behøver ikke å vere så stor i begynnelsen heller..hva med et litt langt leie tau?.. ta deg god tid så får du en hest som forstår og lærer..håper du ikke longsjerer med noen form for innspenning...hedde selv en hest som var litt vanskelig da jeg kjøpte han,han ville ikke vike og ble han frustrert begynte han å rygge..i dag er han eksemplarisk!!! Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  21:16:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
er heller ikke alle hester som syns longerings er så gøy, tømmekjøre/longering er bedre...
Gå til toppen av siden

Kathrin_Hest
» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  16:44:40  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingKathrin_Hest  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathrin_Hest  Svar med kopi av melding
jeg synes du skal ta det med ro få hesten til og gå i skritt litt bak deg oxo får du bygge det oppover på en måte :)
kathrin tolvstad Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.