hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lei av alt..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Lei av alt..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2005 :  19:39:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har plutselig blitt lei alt... Når han stod på skolen der jeg kjøpte han fra rei vi på mange morsomme turer om kveldene og han var alltid sprek og glad. Men nå i det siste så vil han bare hjem..selv om det er mange forskjellige turstier... På banen også er han lei.. uansett hva jeg prøver å finne på så rister han bare på hodet og ikke gidder mer..jeg synes ikke jeg får noe ut av å "tvinge" han heller,da blir han bare enda mer lei.. men alltid når jeg saler på er han full av energi, for så å dabbe helt av på turen etter ti minutter... Alt erbra med han ut ifra blodprøvene og utstyret passer. Selv om han kanskje savner skolen han stod på,kommer han jo ikke tilbake dit..nå skal jeg flytte han til en stall med flere hester,kanskje det hjelper,men er liksom så kjedelig å ri når han ikke viser noe entusiasme..

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  14:20:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan være mange grunner til dette, og så lenge alt det helsemessige er i orden, tenner er raspet, alt utstyr passer osv, kan man eliminere det fysiske. Så da har man det psykiske: står hesten alene? Spiser han normalt? Får han nok balansert for? Er treninger generelt variert? Hva mer gjør han anderledes nå i forhold til før?
Hege Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  21:44:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står nå sammen med en annen kaldblods og en shetlandsponni, de blir litt småstresset når en av dem drar på tur/trening, han e rjo vant til å stå med mange,men nå flytter jeg han til en privatstall 1.oktober,så kan jo hende det hjelper med flere lekekamerater. Han spiser normalt, får mer balansert for nå enn da han stod på skolen, fores 4 ganger daglig, morgen: 1/2 hest sport og 2 kg høy. formiddag: 2 kg høy, ettermiddag: 1,5 kg høy, kvelds: 2 kg høy, 1/2 hest sport, alfaalfa, salt/vitaminer. Treningen kunne kanskje vært mer variert,blir bedre nå når jeg kommer til et sted med bane, mye tur, ellers dressur pga,at han ikke kan hoppes med. Men virker som han kjeder seg litt ja..da de ikke kan gå sammen pga.at min bare jager han,så nå står han og gnager av barken på alle trærne.. er derfor jeg flytter han nå,så det blir kortere reisevei og jeg får mer tid til han og en mer strukturert trening. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2005 :  22:43:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
dette er kanskje helt på vidda, men vill fortelle om den gamle hesten min,Remy. d blir på en måte omvent av ditt problem men jeg tenkte jeg skulle si det alikevel.
Remy stod på en rideskole og etter min mening syns jeg han ble foret litt lite/feil. Han var ganske tynn, matt i pelsen og litt slapp på en måte, (han hadde jo energi, men alikevell virket han, ja, lei egentlig)
Jeg fikk han på helfor og flyttet hn til en liten gård like i nærheten av der jeg bor. det var en veldig rolig og koselig stall. Bonden der (kjempesnille naboen min) kikket bare på hesten og ristet på hodet. han startet å fore han opp (samme formengde og vitaminer som hans egne topptrente travere!!) han stod ute fra tidlig på morgenen til sent på kvelden. det var bare 4 hester der i tillegg til han, og han stod ute både alene og sammen med andre. og bare etter en liten stund var hele hesten totalt forandret!!! han var konstant glad, kneiste med nakken og langet ut over jordet! han var en fryd å se på!!! og en helt annen hest å ri på! han gikk på enhvær oppgave med friskt mot, og han jobbet helt sinnsykt under meg!! jeg har aldri vært borti større forskjell på en hest før!! pelsen ble glatt med masse glans, og trivselsepler, og han fikk MYE mer muskler. Vi sprang, klatret og hoppet i skog og mark!
så miljøforandring kan gjøre mye for en hest! :)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 29/09/2005 :  20:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan går det med hesten din nå da julie? vil veldig gjerne høre om det er noe forbedring selvom han ikke er blitt flyttet enda!

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 04/12/2005 :  09:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når søster'n min sin hest ble sånn lei som din hest har gitt utrykk for så bestilte hun massasje å lot hesten gå fri fra å ha noen på ryggen i en mnd. Det funket veldig godt! Hesten ble mye livligere etter en stund med pause. Jeg anbefaler det.

Pernille-
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  22:14:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Nå er han flyttet (for snart to måneder siden) virker som han trives veldig godt nå som det er 6 andre hester sammens med han! og han får stå sammens med to andre vallaker i luftegården.
Han virker livligere og mer motivert på banen.
Har ikke fått ridd så mye på tur da det er emst veier rundt der (veldig stor overgang å komme dit fra aurskog hvor det er turmuligheter overalt rett utafor døra!hehe,men,men) men han er litt sånn at når han blir sliten og litt lei,så stopper han og vil bare snu. Regner med at fordi han synes det blir tyngre å jobbe,også er han litt egen og sta,men,men. Helst klart at han trives med masse hester og "styr" rundt seg!:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.