hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av hingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Valg av hingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 19/02/2006 :  02:17:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Visste ikke dette med NPA
Forhåpentligvis kommer det vel flere fargebetegnelser etterhvert..
Vet du om det finnes norske navn på cremello, perlino og smokey cream? Har forstått det slik at alle går under betegnelsen 'blåøyd hvit'.

Renate
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 20/02/2006 :  23:07:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror de går under albinoer.Dette er vel for at det ikke skal være så vanskelig for dyrlegene rundt om kring,ikke vet jeg,men det hadde vært fint å ha den korrekte fargen i passet.Marcello er oppført som gul,men i Sverige hadde han vært lys isabell,og det er jo mer korrekt.

Men dette gjelder ikke bare NPA.Tror foreks.paint går under botet.
Islandshester vet jeg ikke ,men de har jo også et stort utvalg av fargerMen som du skriver det kommer nok etterhvert mer på fargekartet.

Fikk en strawberry Roan hingst i fjor,den blir nok bare rød skimmel på papiret.Kan ses på www.hestesenter.com han heter Møslåttas Flying Sion
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  00:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lille Marcello "gul"? Det kalte de min knabstruper også....den var gul m hvite prikker og grå man/hale og ben som liten.
Så gul men UTEN prikker...bare "gul" i papirene.
De diskuterte det leeenge,men hadde ingen annen betegnelse på den.

Islandshestene er...egne.
Vi har jo våre pass og vårt registreringssystem,så så snat eieren (vet har stort sett ikke peil) vet hva fargen heter,så brukes det.

Ellers blir det "rød" "brun" o.l.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Molina

Skrevet - 23/02/2006 :  13:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMolina  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden

Molina

Skrevet - 23/02/2006 :  14:07:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMolina  Svar med kopi av melding
Hei. Er første gan g jeg skriver på et slikt forum, så vet ikke helt hvordan dette "funker".
Men jeg har sittet å lest på diskusjonen deres, og skjønner godt at dere er forvirret ang. krysninger av welsh.
Jeg driver oppdrett av welsh sec, A og B + sportsponni, og kan "hjelpe" dere med å få dette helt rett....
Det stemmer IKKE at sec B ikke kan bedekke sec.A!
Det stemmer at det kom et nytt regelverk fra i år, men det går ut på at sec.B kan ikke lenger blandes med C og D.
Så dere som har welsh mountain, kan blande med både A, B, C, og D.
Alle welsh seksjonene kan og "blandes" med sportsponni, men da MÅ den welshen være godkjent/kåret også for sportsponni-avl!

Kan og nevne at Welsh mountain hingsten Twyford Nightstar (2.pr.),
skal muligens stå ved Lillestrøm i år. Han er mørk rød, og gir avkom med god type og fantastisk lynne.

Det kommer også noen "nye" hingster på kåring i år, så det gjelder å følge med....
Kopi av melding:
Fikk ikke bedekket fòrhesten iår heller, denne gang p.g.a. halthet.

Er det noen som vet om det skal stå en welsh hingst til avlstjeneste i Gudbrandsdalen eller rundt Sogndal/Stryn sommeren 2006? Med andre ord i Oppland eller Sogn og Fjordane? Hesten må helst være sec. A, B eller C, siden jeg regner med at en Welsh Cob blir lett vel stor å bedekke en A hoppe med. Vi hadde jo Brierdene Nutcracker på Fron iår, men like før vi skulle bestille bedekking, tråkket hoppa over.

Regner ikke med svar, siden mange ikke har avklart avlssesongen enda, men er optimist. På forhånd takk!

Opprinnelig postet av Mari^_^

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:23:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Molina: Takk for et godt svar.

:-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  14:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker Helle som endelig logga seg innpå her Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:19:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Welsher kan ikke være blakke, vel?
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:23:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av The Donut

Det kan de vel? Ihvertfall en slags blakk farge.

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 24/02/2006 :  00:49:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av The Donut

Det kan de vel? Ihvertfall en slags blakk farge.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Men er de blakke (dun) eller bork (buckskin)?? De kan jo se veldig like ut, om man ser bort i fra 'native markings' på dun..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 24/02/2006 :  00:57:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det denne fargen? Hvis ikke hvilken farge har denne?

http://home.no/stallnordhagen/mooneybilder.htm

Det er helsøsteren til min welch hoppe.

Opprinnelig postet av linki

Buttermilk buckskin?
http://www.sportpony.com/Tag313.jpg

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  11:35:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var ikke dette et emne om hingstevalg?Lag en tråd om farger i stedet da. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  18:48:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig marcello Meen: La oss nå si at jeg velger din hingst da. Miss er 117 höy. Hvor höy sånn ca. kan man forvente at avkommet blir da?

linki

Skrevet - 01/03/2006 :  21:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke 100% enig da;) Farge kan også være viktig når man velger hingst, og det dreier seg om welch da
Redigert av - linki den 01/03/2006 21:40:41 Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  00:05:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mente ikke å avbryte på farge debatt,men man skal heller konsentrere seg litt på kvaliteten av avkommet,fargen kommer til slutt.Welshene blir uannsett reg.som gul og bork.

Marcello er målt til 144 ,Kildegaards Marco Polo er 147 Flicka er jeg ikke sikker på men ho var C på normal str-ca 135 +/-

Sandman var 116,men hva var mor?Du ville nok få en C i passe str vil jeg tro uannsett.

Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.