hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av hingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Valg av hingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

linki

Skrevet - 22/01/2006 :  11:59:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig nydelig

Håper den skal stå til avlstjeneste
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  12:02:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Veldig nydelig

Håper den skal stå til avlstjeneste

Opprinnelig postet av linki

Vi får krysse fingrer, hester, bein og alt annet vi har - og håpe på det beste

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:09:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men linki: Er det sånn at du også skal bedekke en A hoppe i 06? Hvem andre hingster har du på "ønskelisten" din?

Er nødt til å sjekke ut mer, i tilfelle Marcello ikke bedekker, og King Daniel blir uaktuell.. Viktig å ha noen i bakhånd ;-)

marcello

» VIP

Skrevet - 22/01/2006 :  20:40:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida han arver ikke bort sine gjerde egenskaperhar 4 hopper etter han her hjemme 1 rød ,1dun og 2 palomino som alle er fornuftige små damer.2 welsh cob og 2 sportsponnier/WPB.Så dere får ta en telefon om det er aktuelt å bedekke,men det er ikke mulig å bedekke før i juni.

Linda

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:43:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jippi!!

Da får du garantert telefon fra meg utpå våren en gang Du er kjempesnill!!

Hvor mye tar du for bedekkingen da?

linki

Skrevet - 22/01/2006 :  23:52:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men linki: Er det sånn at du også skal bedekke en A hoppe i 06? Hvem andre hingster har du på "ønskelisten" din?

Er nødt til å sjekke ut mer, i tilfelle Marcello ikke bedekker, og King Daniel blir uaktuell.. Viktig å ha noen i bakhånnd

Ja jeg har planer å bedekke min welch A hoppe Sunny (e Bubbly Macon)

Jeg har jo trodd til nå at jeg måtte bedekke welch A hingst.
Så jeg har ikke fått tenkt så mye... Alt blir snudd på hodet
He he... men det er bare bra jeg ønsker litt høyde på hingsten.
Men jeg ser at King Daniel er rundt 1,35
Mens Marcello har flott høyde

Mine favoritter er Marcello og King Daniel.
Jeg tror jeg kommer til å velge en C hingst hvis det er mulig

Du da?

Redigert av - linki den 22/01/2006 23:55:12 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  07:09:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kommer nok til å ta Marcello så sant det er mulig. (Eierne var superbegeistret for han! )

Ellers hadde jeg tenkt på Bubbly Macon (pappa'n til hesten din) og King Daniel. Alle de andre jeg fant passet liksom ikke. Tittet litt på Eyarth Ramah, men han er jo sec.B, dessverre...

linki

Skrevet - 24/01/2006 :  15:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir avkommmet etter welch sec A og welch sec C en welch sec C? eller blir det sportsponni? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  15:53:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blir avkommmet etter welch sec A og welch sec C en welch sec C? eller blir det sportsponni?

Opprinnelig postet av linki

Ifølge NPA sin rasestandard, blir A X C = C.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:24:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men: Hva burde man ordne før man bedekker? Vaksinasjon er greit nok, men skal man ha med alle registreringspapirer når man drar til hingsten?

Sitter her og funderer på hvilken hingst jeg skal velge, er så i tvil...

marcello

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  19:48:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal komme med noen små tips ang.welsh avl.Om dere skal lage sec C så ikke lag dem for små.Plasssens KIng Daniel er 135 og det er en ideel størrelse for en C.Han er etter D hingsten Nebo Daniel så han kan med flaks gi en C som fortsatt har litt størrelse.Dere må se litt tilbake i stammene hvilke seksjoner som er brukt.

Det er ganske uttynnet i Welsh Mountain rekkene,om man ikke skal bruke 1 pr hingster som er helt oppbrukt.
Har en sec A som er drektig med Twyford Nightstar og ville i år bedekke med Pinequell Harlekin men han er desverre slaktet.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:17:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Marcello: Hva med dyret ditt da? Han har vel brukbar størrelse?

Men jeg skjønner hva du mener. Har studert endel stamtavler for å si det sånn, men har ikke så mye info om mankehøyde o.l.

marcello

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  21:01:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja vi får vel avle C i år på Georgie.Ho er svartbrun det er mor også mens faren hennes er rødbrun,så det kan bli spennende hva som blir fargen.Da kan jeg få Palomino,musblakk,dun,rød,og mørkbrun.Dette kan du også få ,men din hoppe som har Sandman som far har en teoretisk stor mulighet på å få dun,som er en meget atraktiv farge.I Wales er det egne stutterier som driver med farge avl.

Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  21:08:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare tilføye en liten ting.Når jeg svarer på ting anngående welsher så er det ikke utifra at min egen hingst skal få hopper.Vi som hingste holdere må være opptatt av hva som kan bli bra til vår hingst.
Å komme med råd må være nøytralt synes jeg

Det er ikke så mange welsh som blir vist i år ,men noe av det skal være bra,andre skal inn og visest for andre gang og vi får håpe de er godt forberedt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  21:25:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for gode råd og mye bra info, marcello
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.