hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av hingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Valg av hingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  19:38:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fikk ikke bedekket fòrhesten iår heller, denne gang p.g.a. halthet.

Er det noen som vet om det skal stå en welsh hingst til avlstjeneste i Gudbrandsdalen eller rundt Sogndal/Stryn sommeren 2006? Med andre ord i Oppland eller Sogn og Fjordane? Hesten må helst være sec. A, B eller C, siden jeg regner med at en Welsh Cob blir lett vel stor å bedekke en A hoppe med. Vi hadde jo Brierdene Nutcracker på Fron iår, men like før vi skulle bestille bedekking, tråkket hoppa over.

Regner ikke med svar, siden mange ikke har avklart avlssesongen enda, men er optimist. På forhånd takk!

www.hestene.no

rapplilja

Skrevet - 29/08/2005 :  00:19:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har snakket med hingsteholderen på Fron, og han har nok planer om å holde hingst neste år også. Det er hvertfall hopper fra både Fron, Sel, Vågå og Lom som er interessert, så markedet er der. Så da får vi håpe det kommer en bra hingst som passer på hoppene. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  07:45:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for svar, men jeg har snakket med eieren til Brierdene Nutcracker, og hun ville ha ham hjemme neste sesong, altså ikke på Fron. Har funnet ut at Bubbly Macon DK er eid på Raufoss, og det er det nærmeste er jeg redd for... Skal undersøke nærmere hvor han skal stå.
Om han på Fron skulle bestemme seg for å finne en hingst til neste år også (det er welsh det er snakk om, ikke sant?) så faller nok valget på hesten der, siden det er nærmest.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  09:30:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sånn rent avlsmessig, hvor "sunt" er det egentlig å avle på en hest "fordi den er nærmest" i stedet for en hest som utfyller de dårlige egenskapene/eksteriørfeilene til hoppen slik at de blir bra? Vil man ikke heller satse på å få et sunt og sterkt føll, i stedet for å tenke bare på hvor langt det er å reise?
Jeg bare spør. :-)
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 29/08/2005 :  13:28:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er welsh jeg mener ja. Tror han håper på å finne en annen bra hingst, men det blir vel ikke avgjort noe på en stund, og så spørs det jo om den passer på hoppa da.
Formossissima: Det er derfor jeg skriver at jeg håper det kommer en hingst som passer. Jeg regner det som en selvfølge at det er det viktigste. Men det er jo flott at det holdes welsh-hingst i området, så kan vi hvertfall vurdere den.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  17:16:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dere fikk det jammen meg til å høres ut som om jeg bare løper avsted til nærmeste hingst for å bedekke! Men sånn er det ikke. Har vurdert en hingst som står i nærheten av Gjøvik, og han passer rimelig bra til min hoppe. Om det blir en hingst på Fron, skal han da vurderes først, men om han passer, synes jeg det er ok at han står så nær. Har studert hingstens stamtavle bakover, og min ønskelige hingst matcher svært bra med hoppa. Så da får vi bare vente.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  16:46:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvor Bubbly Macon DK (1.pr. hingst fra Raufoss) skal stå i sommer??

linki

Skrevet - 30/08/2005 :  17:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har noen bilde av Bubbly Macon DK? El vet hvor jeg kan finne bilde? han er far til min hoppe. (Leruds Sunny)

Hilsen Linn
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  18:24:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har noen bilde av Bubbly Macon DK? El vet hvor jeg kan finne bilde? han er far til min hoppe. (Leruds Sunny)

Hilsen Linn

Opprinnelig postet av linki

Om du får tak i bilde av han, kan du være så snill å sende det til meg? Da er du snill..

Kan du fortelle meg litt om hesten din? Har sett litt på avkom av han, og ønsker all den info om avkommene hans jeg kan få. Det jeg har så langt er svært positivt..

rapplilja

Skrevet - 30/08/2005 :  20:10:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en hoppe etter Bubbly Macon her i Vågå nå. 2.pr., 1.kval. Kjempefin lita dame med supert gemytt:) Er drektig med Nutcracker'n. Hun er rød med bless og sokker. Bubbly Macon har også en sønn på 2-3mnd i Vågå. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/08/2005 :  07:41:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har en hoppe etter Bubbly Macon her i Vågå nå. 2.pr., 1.kval. Kjempefin lita dame med supert gemytt:) Er drektig med Nutcracker'n. Hun er rød med bless og sokker. Bubbly Macon har også en sønn på 2-3mnd i Vågå.

Opprinnelig postet av rapplilja

Neei? Så gøy! Er du vagvær selv da? Er jo fra Lom jeg... Hvor står de hestene da? De må jeg se på gitt!

rapplilja

Skrevet - 31/08/2005 :  23:08:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vagvær ja:) Hoppa står på Kvarberg i Nordherad, du kan gjerne komme å se på henne. Hingsteføllet er hos Jon Heggedal, var å så på det i forrige uke. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/09/2005 :  07:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er vagvær ja:) Hoppa står på Kvarberg i Nordherad, du kan gjerne komme å se på henne. Hingsteføllet er hos Jon Heggedal, var å så på det i forrige uke.

Opprinnelig postet av rapplilja

Det kan hende jeg får med meg hopeeieren og ser på det en gang vet du. Ante ikke at det fantes folk som hadde welsh så nære i geografien gitt! Skulle nesten vært en egen ponniforening for nord-dalen...

rapplilja

Skrevet - 01/09/2005 :  11:18:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var det du som var med på rasemønstringa på fjordingsmartnan tro? Neste år blir cob-hoppa mi med, artig å få med fra flere seksjoner. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/09/2005 :  17:17:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehe, var meg både iår og ifjor! Hadde vært gøy med flere welsh`er der! Til neste år stiller vi med mønstringstrening, som du kanskje så, hadde hesten stått på beite fra april og frem til martnaen, og hadde ikke blitt mønstret... Det var forresten hoppa jeg ønsker å bedekke....

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/09/2005 :  18:19:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har tenkt litt på det å bedekke med en sec. B hingst. Hoppa er 116,5 cm. høy, og jeg ønsker meg et litt større avkom. Er sec. B bra om jeg ønsker meg et føll som blir litt større (tenker på 5 - 10 cm. større, det skal ikke mer til..)
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.