hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av hingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Valg av hingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  20:55:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaha, noen som vet noe mer ang. hingst i Oppland nå da? *Mase,mase*
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  20:47:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Går det ann å bruke svenskeid hingst på norske welsh hopper?? Så på flere av de svenske hingstene og flere av dem ar nydelige...

LisaFi

Skrevet - 15/01/2006 :  05:01:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg vet at det finnes en hingst som er godkjent for avl i danmark. Den står i trøndelag, og er ikke vist i Norge. Dermed er det kanskje ikke videre interessant heller. Men det er en fin hingst. Som ikke er for stor heller..... Har laget plenty fine små sportsponnyføll i danmark, og har en stk uregistrerbar, men fin.. avkom på Melhus..... hmf... unyttig.... sorry... ;) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/01/2006 :  05:14:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
svenskeid (og oppstallet) hingst tror jeg er lov, så lenge kåringer og sånt er i oren. Hør m NPA om hvordan du skal gå frem . Sannsynligvis må du transportere hoppa til Sverige, da jeg tviler på at de sender sæd på en bitteliten rase mellom landene. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  11:50:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, jeg tror også at vi må ha hoppa over til Sverige. Jeg gjør nok bare det om jeg finner den rette hingsten til hoppa.

Eponas

» VIP

Skrevet - 15/01/2006 :  12:22:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Visst du vurdere sec.C hingst så vil jeg reklamere litt for Charm (Plassen`s King Daniel) som står hos Nina i Sylling.
Han er en spennende hingst og sitter inne med en herlig stamtavle.

http://www.nhest.no/images/Utstillinger/bildemontasje_ponnikaring_2005.pdf
http://home.online.no/~ponniavl/Bilder/hingstekatalogwelshseccplassenskingdanielwelshsecc0310.htm

Ellers har vi jo flere gode hingster av A,B og C i Norge.
Se Norsk Ponniavlsforrening sine sider.
http://home.online.no/~ponniavl/

Sverige er en plass å se, men ta gjerne en titt i England også
Spennende

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  12:57:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Visst du vurdere sec.C hingst så vil jeg reklamere litt for Charm (Plassen`s King Daniel) som står hos Nina i Sylling.

http://www.nhest.no/images/Utstillinger/bildemontasje_ponnikaring_2005.pdf
http://home.online.no/~ponniavl/Bilder/hingstekatalogwelshseccplassenskingdanielwelshsecc0310.htm

Ellers har vi jo flere gode hingster av A,B og C i Norge.
Se Norsk Ponniavlsforrening sine sider.
http://home.online.no/~ponniavl/

Sverige er en plass å se, men ta gjerne en titt i England også
Spennende

Opprinnelig postet av Stall Epona

Vet du hvor den hingsten fra Sylling skal stå iår?

For meg er det helt det samme ang. høyde på hesten egentlig, men vil ikke ha sec D hingst.

Edit: Den hingsten var jo prikk lik den hingsten jeg hadde valgt meg ut i Sverige.... Han der skal sjekkes ut nærmere ja!!!!!!!! Vet du om han bedekker sec. A hopper?

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 15/01/2006 13:02:15 Gå til toppen av siden

Eponas

» VIP

Skrevet - 15/01/2006 :  18:29:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

i]

Vet du hvor den hingsten fra Sylling skal stå iår?

For meg er det helt det samme ang. høyde på hesten egentlig, men vil ikke ha sec D hingst.

Opprinnelig postet av Mari^_^
[/i]

Regner med at Charm skal stå hos Nina i Sylling også i år.
Han er en av få section C i landet, 1.35 i manken, en herlig majestetisk kar

Ta gjerne en telefon til Nina, hun er kjempekoselig og kan gi deg mer fyldig info.

Vi har mammaen til Charm som du kan se på VIPèn vår. Hun fikk i fjor et herlig hoppeføll som ble Føll Champion og Res.Unghest Champion på Linnesvollen. Gode gener

Pappaen er jo Den nå avdøde Nebo Daniel, hva mer kan jeg si, han er utrolig flott
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  18:40:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Regner med at Charm skal stå hos Nina i Sylling også i år.
Han er en av få section C i landet, 1.35 i manken, en herlig majestetisk kar

Ta gjerne en telefon til Nina, hun er kjempekoselig og kan gi deg mer fyldig info.

Vi har mammaen til Charm som du kan se på VIPèn vår. Hun fikk i fjor et herlig hoppeføll som ble Føll Champion og Res.Unghest Champion på Linnesvollen. Gode gener

Pappaen er jo Den nå avdøde Nebo Daniel, hva mer kan jeg si, han er utrolig flott

Er jo noen timer med bil til Sylling, men det kan gå, jeg er totally in love med den hingsten!!! Så på en hingst i Sverige, og han var nesten helt lik denne... Vet du flere steder med bilder av han?

Har Nina e-post?? *Jeg vil at den hingsten skal bli pappa'n til Miss sitt føll*

marcello

» VIP

Skrevet - 20/01/2006 :  22:47:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke lenger godkjent å bruke sec B på de øvrige seksjonene Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  11:53:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er ikke lenger godkjent å bruke sec B på de øvrige seksjonene

Opprinnelig postet av marcello

Ikke lov å bruke sec. B på sec. A?

marcello

» VIP

Skrevet - 21/01/2006 :  13:08:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er nå satt i et eget register .Så om min hingst bedekker en sec B hoppe så vil ikke denne få papirer.Dette er reglemang som kommer fra England.Sec A kan bedekkes med sec A,C og D.Sec B har egne stammer og er en edlere rideponni,det er vel derfor de har gjort det.Sec A,C og D har det samme løftet ,og er mer lik av type enn Sec B.Om du holder ponninytt vil du finne info der.Marcello har sec A bak i sin stamme og moren hans er en 1 premiert sec C,faren er en liten welsh cob.

Hilsen Linda
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  14:12:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaja, da så. Da får jeg kikke litt på sec. C da =)

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  14:48:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
syns storhaugs lord valiant var nydelig jeg da..om det er welsh vet jeg ingenting om...men knallfin var han hvertfall...;)

og søndergårds lacour var fin..

de andre var fine de også, men liker så godt hester med 4 sokker...

Redigert av - LivogZara den 21/01/2006 14:50:50 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  14:52:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Mhm, de er kjempefine kross =)

Jaja, dere får bare si fra om dere vet om noen hingst jeg burde sjekke ut =)

Helst sec. A eller C, jeg innbiller meg at sec. D blir for stort for en sec.A...

Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.