hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Litt om dere og deres hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Litt om dere og deres hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2003 :  23:36:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har ikke hest selv, men hadde vært gøy å høre litt om dere "dressurfanatikere" og deres hester.
  • Hva slags hest har du? (Rase, alder, kjønn)
  • Hvilke nivå rir dere på?
  • Har dere hatt hesten(e) lenge?
  • Hvordan trener dere? Rir dere mye for instruksjon? (Hvis ja på siste, for en eller flere instruktører? Rir dere annet enn dressur med hesten, og evnt. for instruksjon her også?)
  • Har dere noen mål med sesongen?

--
spoff, (prøv min dressurquiz)

Ida KR

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  01:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har for tiden kun en unghest som ikke er innridd...
Men om jeg ikke har mål for denne sesongen, så har jeg jo mål for fremtiden hans da.. Jeg skal lære meg å trene dressur på lange tøyler fra bakken neste uke med Piet Bakker, og kommer derfor til å forsøke å lære hesten mest mulig av den grunnleggende dressuren fra bakken. Når han etterhvert blir ridd inn kommer jeg selvsagt til å ri mye for instruksjon i både sprang og dressur, så mye som jeg har tid og råd til. Da blir det vel Peter Flam i sprang, og diverse andre instruktører i dressuren antar jeg. Jeg har som mål å få ham til MB både i sprang og dressur, men har ikke beregnet hvor lang tid jeg kommer til å bruke på det. Tiden vil vise

(Men jeg har en en Westfaler i kikkerten da! Han er 7 år og går allerede LA, øvelsene til MB, samt hopper som en gud, og da ser i så fall sesongen straks litt annerledes ut!)

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2003 :  01:56:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ååå.. Jeg har også lyst på dressurhest.. :) Helst lærehest først da, for nå er jeg skikkelig gira på å bli god i dressur. Rir jo Taharkas, og rir noe for instruksjon også (som jeg får innmari mye ut av), men det blir liksom ikke det samme når man bare er forrytter. Får nok se å bli fort ferdig med studier.. Og skaffe seg jobb:/

--

Redigert av spoff den 16/05/2003 01:56:52
Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  11:55:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
HESTEN MIN (ikke helt min,men nesten):

Braveheart Kid, 5 år , Halvblods

Foreløpig er det L:C og L:D vi har prøvd,da han er noe uerfaren!

Har ridd han et halvårs tid nå!

Rir for instruktør minst en gang i uka, har to forskjellige instruktører, rir litt sprang med instruksjon i tillegg,men det er ikke mye!

Målet er å vinne en dressurklasse i først omgang!
Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  11:57:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
(hva er de stjernene?) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2003 :  12:09:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Til kid
Du får stjerner etterhvert når du har skrevet mange innlegg. Du får en stjerne når du når 50 innlegg, og to stjerner når du når 100 innlegg. Tror man kan få flere stjerner også, men foreløpig har vi vel ikke kommet så langt. Det er særlig frik og meg som "platrer" mye, så derfor har vi veldig mange stjerner (er en del som kommer etter oss da..). Tror vi begge har vært her fra starten, og det forklarer vel også hvorfor vi har fått så mange innlegg. Kanskje vi får tre stjerner ved 500? Det er bare å vente og se.. Sett på tilsvarende forum at noen er oppe i 5 stjerner også, men har ikke helt registrert når de får dem (dette forumet er jo levert av Snitz Forums 2000, og det er ikke bare Hestemarked som bruker malen liksom). Man har iallfall fem stjerner når man kommer oppi sånn 4000 innlegg, men det er foreløpig lenge til for både meg og frik (selv om vi til tider sier mye..). Rekker fint å komme flere skravlebøtter som kan kjøre forbi oss før den tid også faktisk.. Det er bare å stå på hvis du vil ha stjerne

Lykke til med hesten! Du får fortelle mer om den etterhvert som den utvikler seg. Morsomt å høre om det..

--

Redigert av spoff den 16/05/2003 12:29:48
Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  13:44:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okay..lurte på det bare. Trodde egentlig det var sånn,men var ikke sikker da jeg så at det var en som hadde 100 innlegg og ingen stjerner! Skal informere om hvordan det går med han ja.. har endelig klart å få han til å gå fine skjnkelvikninger (noen ganger ivertfall). hun som red han masse før har hoppet 1.10 med han,men han er bedre i dressur etter min mening vertfall! Skal fortelle etterhvert som det er noe nytt Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  13:48:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg må hjem å lese litt dressur teori jeg.. (viser til dressur-quis'en din spoff) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2003 :  13:58:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Til kid
*hehe* Den er ikke ment for å være så enkel.. Og man kan forsåvidt være god i dressur, selv om man ikke vet alle svarene der.

Nå mangler du bare et innlegg for en stjerne

Uff.. Er forøvrig innmari slitsomt å lese på eksamen hjemme når det er 16. mai, og en har en barnehage utenfor. Nå leker de seg visst med disse blåsetutedingsene.. Uff ;)

--
Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  13:58:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
se stjerna da Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  14:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff: fatt mot..! De skal hjem snart vettu
Har fått stjerne jeg..! Den var ikke så enkel den quisen nei,men nå har jeg ikke studert høye klasser heller da! Må vel konsentrere meg om det hesten min takler å gå
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  14:03:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Uff.. Er forøvrig innmari slitsomt å lese på eksamen hjemme når det er 16. mai, og en har en barnehage utenfor. Nå leker de seg visst med disse blåsetutedingsene.. Uff ;)

Totalt utenfor debatten men det er ikke spesiellt mye lettere når de pusser opp i leiligheten over min, og attpåtil borrer i murvegger

Til debatten; har ikke hest selv, men blir innmari missunnelig og får noe helt sykt lyst på en når jeg leser sånne debatter som det her

Guro

Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  14:07:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro: det blir nok hest på alle som er nok interisert til slutt!
Så det blir vel din tur å. I mellomtiden får du bare kose deg med andre folk sine hester,selv om det ikke er helt det samme,er det bedre enn ingenting
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2003 :  14:10:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Grrr.. Nå kom Biørneblæs også (det er sånn studentkorps).. Men borte nå. Håper de skal spise pølser, is og kaker nå.

Jeg sitter stadigvekk i drømmeland. Særlig på Horse.dk har jeg sett mange flotte hester.. Men om man drar til Danmark eller Sverige eller finner noe her i Norge får man vel se når den tid kommer. Har flere som kan hjelpe meg med hestekjøp. Hun ene har gode kontakter i Sverige, de andre har stortsett kjøpt hester fra Danmark. Så får se.. Blir gøy når den tid kommer ja. Har også helt sykt lyst på hest for tida

--
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/05/2003 :  14:34:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Grrr.. Nå kom Biørneblæs også (det er sånn studentkorps).. Men borte nå. Håper de skal spise pølser, is og kaker nå.

Håper de spiller penere enn de lokale heltene i "De taktlause" hos oss da

Kopi av melding:

Jeg sitter stadigvekk i drømmeland. Særlig på Horse.dk har jeg sett mange flotte hester.. Men om man drar til Danmark eller Sverige eller finner noe her i Norge får man vel se når den tid kommer. Har flere som kan hjelpe meg med hestekjøp. Hun ene har gode kontakter i Sverige, de andre har stortsett kjøpt hester fra Danmark. Så får se.. Blir gøy når den tid kommer ja. Har også helt sykt lyst på hest for tida

Tror det er noe sånt som kommer om sommern jeg (og om høsten og om vinteren da..og for den sakens skyld innimellom på våren..)
Har selv så sykt lyst på hest nå, og får enda mer lyst dess mer jeg leter og ser...Men det var de der pengene da..*sukk*
(det er lissom takken for å prøve å utdanne seg ja...*gliser*)
Hvis du har lyst til å sikle enda mer kan du jo se på flyinge salgshestene ligger som link i menyen til venstre, under aktuelt..om man kjøper en sånn kan man muligens ha noen mål for sesongen!!

Nei, nå utvikler dette seg fra å være Spoffs ærlige forsøk på en en debatt til å bli "mental trening for studenter med eksamensangst" (iallfall gjelder det meg ..sorry, skal hermed slutte å spamme !!!

Guro

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2003 :  16:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en liten Vbl.ridehest hoppe på 9 år.. (tidligere super sprangponni,nå liten hest)
Jeg intreserer meg mest for sprang,men rir også bittelitt dressur,men ikke konkuranser el.
Jeg kan vel ri LA,og hesten går vel øvelser til LA (+)..
Har hatt hun siden 5.1.03.. Så ikke så lenge..
Rir mest sprang.. Ikke så høyt enda ,for jeg er ikke så veldig erfaren,men har starta 1m,med hun 2 ganger,med 2 plasseringer ;) Hun starta VA ponni, ca. 130 i Danmark,så har kap. til MB sprang..
Rir for instruktør i sprang..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.