hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bøtte vs. drikkekar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Bøtte vs. drikkekar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/09/2005 :  13:25:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har ca 45 hester på stallen, alle har innlagt vann. Jeg også, men jeg bruker bøtte i tillegg. Begynte med det når den nye hesten min syntes at det automatiske drikkekaret var skummelt. Nå drikker hun gjerne av det, men bruker også bøtte i tillegg. Hvorfor spør ungene i stallen meg? Pleier da å svare at om du er kjempetørst er det bedre å drikke av et stort glass enn av sugerør =) altså drikkekaret renner jo mye treigere, og er hesten skikkelig tørst, ja da er bøtte tingen!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  15:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hehe, likte dem sammenligningen med det store glasset og sugerøret;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 23/09/2005 :  09:38:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss har vi badekar ute i paddockene som hesteeier selv må sørge for å holde rene og fulle. Greit det, for som regel står det flere hester sammen, og da bytter man på jobben.
Inne har vi vannkar. Prøvde i en periode å henge inn en transport krybbe med vann også. Resultatet var at han kun drakk vannet i transportkrybba, og ikke noe av vannkarret(jeg fylte det fult på kvelden og det var like fult neste morgen). Men har han gått litt hard, henger jeg alltid inn krybba med vann og lar den henge til etter kveldsforet.
Kan ikke ha bøtter med vann på gulvet (og boksene er ikke lagd for å ha bøtter der inne) for han elsker å leke med vannbøtter (vann er MORO!).
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  10:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lyngen: Stusset bare på en ting, hvordan er boksene bygd om de ikke er bygd for å ha vannbøtter inne?

Har selv en bøtte med vann inne i tillegg til karet, da det bare kommer 5-6 l vann i minuttet, noe jeg synes er for lite (Burde ha kommet 7, helst 8). Bøtten er tom hver morgen, men karet er også drukket av.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Tico_og_Enya

» VIP

Skrevet - 09/10/2005 :  20:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
har bare bøtte jeg..har ikke innlagt vann, men det er jo greit da for da kan jeg følle med om hestene drikker eller ikke og hvor mye
Gult er kult;) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.