hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor langt unna stallen bor du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hvor langt unna stallen bor du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  21:19:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Siden jeg fra høsten av må ordne meg stallplass pga. flytting, tenkte jeg at jeg ville vite hvordan det er for dere som har stall eller leier stall et stykka unna dere!

Fordi mesteparten av de aktuelle stallplassene jeg finner, er omtrent 30 min unna Bergen hvor jeg skal bo. Syns dere det blir for langt å kjøre hver dag?

Jeg er foresten vandt til å ha stallen min 40 meter unna meg her jeg bor så..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  21:24:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bruker ca 10 min ++ til stallen med bil. (Mellom 4 og 5 km hjemmefra meg og dit. Tar ca en time å gå.) Syns det er en helt grei avstand. 30 min hadde vært for langt for meg å kjøre. Hadde da nesten ikke hatt tid til å være i stallen, men måtte heller brukt tiden på å komme meg dit. Nei takk, ikke akkurat nå i hvertfall...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 17/08/2005 21:25:32 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  21:31:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg brukte en halvtime fra jeg gikk ut min egen dør og til jeg var var i stallen og klappet på hesten, det inkludert gå til busstopp, bussturen og gå fra busstopp til stall. Sykling tok også en halvtime. Når jeg en sjelden gang ble kjørt tok det ti minutt. Helt grei avstand det.

Hvis stallen er ca 30minutt fra Bergen hvor fra "Bergen" regnes det? Bergen er relativt stort. Er det 30minutt fra du går hjemmefra til du er i stallen? Kjører du egen bil? Hvis du er avhenging av kollektivtrafikk eller det tar litt tid å komme seg ut av selve byen, går det fort en god del tid. Når du da også skal tilbake igjen kan du risikere å bruke over halvannen time hver dag kun på transport til stallen. Regner med du skal jobbe eller studere i Bergen og da får du liten tid til andre ting.

Er det 30minutt totalt og hesten trives syntes ikke jeg det er så gale.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/08/2005 :  21:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åjda.. Hehe. Går ca. i 1 min jeg, så er jeg i stallen

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  22:10:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor i Bergen skal du bo da,i sentrum eller utenfor? Og hvor har du fått stall-plass? Bor selv på Askøy,rett utenfor Bergen...
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  22:33:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
10 minutter med bil. Helt grei avstand.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  22:34:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 15 min med bil, 1 1/2 time med buss/trikk (er derfor superhappy for at jeg har min lille charade-bil) Bruker vel sikkert nesten 1 time på å sykle dit, men så sprek er jeg ikke (går bare oppover oppover oppover, kunne godt syklet hjem da;))
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  22:34:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg kommer til å bo i sentrum i Bergen :/ så jeg må jo utav byen hver dag for å komme til stallen, og da havner jeg sikkert midt oppi kollektivtrafikken som Miss Eva skriver.
Har ikke ordna meg stallplass enda, leter enda! Mest fordi de fleste ligger 30 min kjøring unna!
Jeg kommer til å jobbe, har bil og lappen selv, men syns at 30 min blir for langt sånn sett. Virker som om de fleste her kun har 10-15 min kjøretur til stallen.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 17/08/2005 :  22:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
ca 15min med bil og syns det er ok
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  23:37:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Enn så lenge, dvs i 9 dager til, bor jeg i en hytte i tilknytning til hovedhuset som tilhører stallen. Så det tar meg 2 minutter fra jeg går ut av døra, til jeg klapper hesten Bruker dog 12 minutter å kjøre til jobb, og en time med buss om jeg skulle velge det..

Jeg synes forøvrig ikke 30minutter med bil er uoverkommelig.. Flytter snart til Østlandet igjen, og da må jeg regne med 45-60minutter en vei for å komme meg på jobb. Har ikke funnet ny hest å ri, men den kommer garantert ikke være å finne i 2 minutters gangavstand heller.. Men det er jo veldig individuelt hva folk synes er ok eller ikke. Jeg er av dem som gjerne bruker litt ekstra tid på å komme frem til noe jeg virkelig ønsker.

Er vel også en av de som har levd på t-banelinjene i Oslo i lang tid, og er vant med at reise tar tid Og etter at 8 timer+ en vei mellom Oslo og Bergen med buss/bil har blitt en vane for hver eneste helg får man vel ennå mindre sperre for avstander.. Da blir alt når man har bil ok!

I vinter dro rei jeg bare en dag i uka på den hesten jeg har på for nå. Da dro jeg rett fra jobb, brukte 45 minutter til stallen da. Når jeg skulle hjem brukte jeg 1 time og 15 minutter. Med buss.. Dog bare en dag i uka, men likevel.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  00:07:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg bruker vel ca 7min eller noe å gå til stallen... Veldig deilig!!

Og på sommeren så står hestene på sommerbeite rett på utsiden av huset mesteparten av tiden, så sant det er nok mat der.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  00:17:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 30-35 minutter med bil. Avhenger av hvor mange røde lys jeg får gjennom byen og hvor mange turister som ikke ser farts-skilt jeg ender opp i nærheten av.
"Hmm.. Der ser jeg et skilt hvor det står et 7-tall og et 0-tall. Da er det best at nåla på speedometeret står på 5-tallet og 0-tallet, så jeg er sikker på at jeg ikke kjører for fort!" *knurr*
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  11:54:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
10 min med bil, 25- 30 min med sykkel. Utrolig bratte bakker den siste delen opp til stallen så jeg får trimmet litt innimellom
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 18/08/2005 :  11:55:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det tar kun 5 min med bil. Så har vi to valg mellom veier. En kort, og en lang. Den lange er jo forbi en kiosk og så er det ikke så bratt der, så det er ofte vi tar den veien=P. Den er 2,5km lang og vi bruker litt under en 20 min å sykle å 35 - 40 min å gå, siden det finnes noen bratte bakker, og vi er temmelig late... Den andre veien er kort, men utroli bratt. så der pleier vi å bruke 15 min, men da svetter vi også en del=P. Hvis vi går tar det ca 30 min.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  12:20:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg bor ca. 2 km+ fra stallen, helt greit å både sykle og gå. Tar ca 3 min å kjøre.
Det du bør tenke på med 30 minutters kjøring til stallen, er at det blir en time mindre med hestene hver dag(30 min hver vei, eller tilsammen?), og at hvis du finner en stallplass som er nærmere, men dyrere, kan du jo jobbe den timen.
Dette er jo selvfølgelig litt avhengig av om du må i stallen hver dag, eller om du har hestepasser/forrytter og det holder med noen ganger i uken. Jeg tror ikke jeg hadde fikset en times kjøring hver dag i x antall studieår.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  13:30:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 10 min med scooter og 5 min med bil. Helt ok : ))
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.