hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klaus Ferdinand Hempfling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Klaus Ferdinand Hempfling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  16:01:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hadde et kurs på stallen i helgen hvor vi jobbet mye etter K.F Hempflings prinsipper. Dette var relativt ukjent for de fleste av oss, men dog utrolig interessant. Vi er kjent med Monty Roberts som nå tar Norge med storm med sine NH-metoder, grimer og you name it.

Som sagt jobbet vi mye med hans prinsipper, og da dette med å ¨danse med hester¨. Vi så film og bøker for å få et lite innblikk i dette før vi fikk prøve det samme med våre hester (selvfølgelig på et helt annet stadie), og jeg skal love dere at det ble en tårevåt helg med mange utrolig øyeblikk mellom hest og rytter. Jeg knakk helt sammen på den andre økten med hesten min. Han er kjent for å være en veldig sosial hest og litt av et matvrak. For å sette det på spissen hadde vi han oppe på banen hvor det var endel gress i hjørnene. Det at han faktisk valgte å følge meg; over hindre, sikksakk rundt bøtter osv. var helt utrolig. At det kunne sette så mye følelser i sving hadde jeg faktisk aldri i livet trodd. Det var en utrolig følelse å kjenne at hesten virkelig ville være der med meg, istedenfor å være med de å andre hestene eller å spise gress. Vi brukte ingen form for utstyr annet enn et langt tau som vi brukte for å flytte hesten. Her var det kroppspråk for alle pengene, og det at jeg faktisk kunne flytte Ibrahim fra et hjørne selvom jeg sto i andre enden av ridebanen, bare ved hjelp og kroppspråket og tanken om at jeg faktisk skulle flytte han var helt utrolig. Slik som kurslederende sa;

Det er faktisk ingen grunn til at hesten skal orke å følge deg rundt i stor sandkasse. For hesten er dette helt meningsløst. Det som gjør at den allikevel gjør det, uten noen form for grime/hodelag er ønsket om å være sammen med deg. Hesten elsker deg som den du er, og om du faktisk er dritt lei og sur en dag så ikke gå inn til hesten å lat som om du er i kjempe humør og klar for en flott tur. Hesten ser dine indre og ytre følelser, og så lenge disse to ikke er like, velger den uten tvil å lytte til dine indre følelser. Så, om du er dritt lei en dag så gå inn til hesten din og fortell at ¨Hey din dumme hest. I dag er jeg faktisk dritt lei alt og jeg orker egentlig ikke å være her med deg¨. Hesten kommer til å elske at du er deg selv.

Må også få med det at jeg er egentlig dressurtante og lite glad i andre måter enn det jeg er vant til. Allikevel sa jeg ja til å være med på kurset som gikk ut på å ¨bli kjent med hesten på en annerledes måte¨, da vi fikk tilbud om å arrangere kurset på stallen. Angrer ikke et sekund på at jeg ble med, og jeg vet at dette er noe jeg kommer til å flette inn i hverdagen.

Jeg er ihvertfall klar i mine meninger om hvem og hvilke treningsmetoder/prinsipper jeg foretrekker av Norges nye NH-konge Monty Roberts og denne Klaus Hempfing hvis treningsmetoder virkelig satte følelser, erfaringer og visdom i sving.

Andre synspunkter, for og i mot?

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 16/08/2005 22:51:36

karen&irpill

Skrevet - 16/08/2005 :  17:58:20  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Oi, sånt kurs kunne jeg tenkt meg! Hørtes veldig interesant ut!
Klem Karen

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  18:00:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hvem var det som underviste? er selv stor fan av kfh. Kunne godt tenke meg et kurs i hans metoder. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/08/2005 :  18:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åå.. Så artig:D Skjønner godt at tårene tittet frem:) Jeg vil ha et slik kurs i Trondheims området nå med en gang!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  21:36:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Er heldig og har en nabomann som jobber etter KFH's prinsipper og metoder.. Har lært så utrolig mye av han! Er oppom nesten 1 gang i uka for å lære nytt! Veldig flink mann han også..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  22:58:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kari Steinhovden og Marianne Stoknes var kursledere.

http://stoknes.com/index.php?action=oko

Vi hadde kurset på stallen og betalte 1500 kr for de under 18 år m/hest og 1800 kr for de over 18 m/hest. 750 kr uten hest og søskenmoderasjon om flere i familien ville være med. Teori fredag og praksis/teori hele dagen lørdag og søndag. Verdt hver eneste krone

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 16/08/2005 :  23:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette hørtes interessant ut ja

Fant ikke noe på hjemmesiden deres om de reiser rundt ofte og holder kurs. Må du avtale dette spesielt med de, vet du det?
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  12:31:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg tro de som oftest holder kurset hjemme hos seg, men at det er muligheter for at de kommer til din stall. Et av kravene er da at det er minst 8 deltagere med hest.

Må også si at dag 2 (lørdag) jobber alle fra bakken og søndag kan man velge om man vil ri (akademisk ridekunst, grunnleggende) eller fortsette på bakken. Alle på stallen var klare om at vi skulle ri, men jeje, når lørdagen var omme ville absolutt alle fortsette på bakken. Jeg tenkte som så at det er i teorien 263 andre dager man kan ri, så det var virkelig verdt å få med seg dette når man hadde denne muligheten. I tillegg til ridning kan Kari vise en full massasje-økt på en av hestene, samt stretching. Har hun tid, går hun gjerne over flere av hestene samt en salsjekk for å se om salen passer. Uten tillegg i prisen.

Hvis noen er intr. anbefaler jeg dere å ringe dem. Nr. står på hjemmesiden. Dette er et kurs for folk som liker det alternative, men også for de som sverger til det tradisjonelle (som meg )

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  12:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette hørtes bra ut for utradisjonelle meg ;) Jeg skulle gjerne vært på et sånt kurs. Tviler på at det er noen i min stall som vil være med på noe slikt. Jaja..
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  14:26:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Skulle gjerne vært med på et slikt kurs :)
Hørtes kjempebra ut!

(Har ikke gått noe kurs eller noe, men hesten min følger etter meg. Han går der jeg går, til og med på tur...syns det er veldig godt å vite at hesten min stoler på meg :D)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  18:11:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Anne: er det en som holder kurs? Skulle veldig gjerne fått til et kurs her på haugalandet Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  19:25:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Fröya: nei, tror ikke han holder kurs, tar bare inn hester til trening! Jeg får jo på en måte noentimers kurs 1 dag i uka siden jeg er så mye bortom :) Tror kanskje han har hatt noe kurs-lignende på tveiv vgs, jordbruksskolen.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  19:26:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fröya: nei, tror ikke han holder kurs, tar bare inn hester til trening! Jeg får jo på en måte noentimers kurs 1 dag i uka siden jeg er så mye bortom :) Tror kanskje han har hatt noe kurs-lignende på tveiv vgs, jordbruksskolen.

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

*Tveit vgs mente jeg..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  23:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Skjønte det Skal faktisk kjøre hesten til ei venninne, som skal begynner der, inn dit på søndag eller mandag. Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  23:13:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres veldig intresant ut det kurset=) trener horsemanship etter Pat parellis sawysysatem, å har hatt litt rundcoralltrening etter monty roberts metode=) virket det=) utrolig deilig følelese at hesten velger å være hos deg, istede for å gå å utforske andre ting=)
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  11:59:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Geniale mannen. Misunner deg som hadde anledning til å dra på kurs med noen som underviser i hans metoder ! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.