hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klipping/frisering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klipping/frisering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  11:02:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Legger ved et bilde av welsh hoppa vi har på fòr. Hun skal klippes litt snart, for manen begynner å bli lang. Det er fint med lang man, men litt upraktisk, siden den blir litt ugjergelig om vinteren. Vil derfor ta av litt. Noen tips til hvordan jeg burde klippe? Vil helst ikke ha rett man, vil ha den litt rufsete, ponniaktige "looken".

www.hestene.no

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  11:07:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fro all del, ikke klipp! Napp heller, det ser mye finere ut og naturlig. Napp ut de lengste hårene og bruke trimmekam/trimmesaks til å tynne ut manen.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  11:12:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ok. Så det vil se mer naturlig ut?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  11:49:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Klipper du manen, blir den veldig "firkantet", eller hva jeg skal si. Hvis du napper den, ser den mye mer naturlig ut, får på en måte mykere kanter, og ligger penere etter min mening. Følg tipsene til MissEva, napp den litt, og tynn den ut. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  12:16:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det du også kan gjøre, er å skjære manen, finnes egne kniver for dette. Det bruker jeg på hesten min. Da kan du evt. skjære bort "det verste" først, og så nappe etterpå, for å få det litt mer rufsete.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/08/2005 :  12:37:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis man skal skjære tror jeg ikke det er lurt og ha en følsom hest. Isåfall må hesten være varm da.

Ikke klipp! Mana blir så strak og rett..

Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 15/08/2005 :  16:52:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har også veeldig lang man;) det jeg gjør er at jeg passer å greie godt gjennom den hver dag.
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/08/2005 :  10:30:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trenger du å klippe noe på det der da?Trodde at man ikke skulle gjøre så mye med lang man. Selv har jeg helt kortklipte hester og synes det er praktisk. Hva med å bare bruke balsamspray i manen for at den ikke skal tove seg istedet. Tror det kan se unaturlig ut hvis man skal begynne å klippe på det der! Men som sagt så har jeg bare erfaring med korte maner. Synes selv at en urørt lang man er finest hvis man først skal ha lang man... Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  23:15:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Trenger du å klippe noe på det der da?Trodde at man ikke skulle gjøre så mye med lang man. Selv har jeg helt kortklipte hester og synes det er praktisk. Hva med å bare bruke balsamspray i manen for at den ikke skal tove seg istedet. Tror det kan se unaturlig ut hvis man skal begynne å klippe på det der! Men som sagt så har jeg bare erfaring med korte maner. Synes selv at en urørt lang man er finest hvis man først skal ha lang man...

Opprinnelig postet av xasup3

Vel, jeg synes den manen er upraktisk, mye fordi hun står mye på utegang, og dette gjør manen full av alt mulig rart, og når hun blander silo og gjørme oppi der i tillegg er det ikke mye stas med lang man. Men selvfølgelig er det staselig på oppvisninger o.l. når hun går peferfekt på bittet med den lange flagrende manen sin.. *drømme*

Tar opp igjen dette nå, fordi nå MÅ noe gjøres med denne manen. Hvor mye synes dere jeg skal ta av..? Tror ikke jeg tør å ta av særlig mye.. Vil at det skal se naturlig og "rufsete" ut. Skal bruke balsam oppi der før vi skal på stevner o.l., evt. flette manen da.

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:25:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville tatt av noen cm bare, slik at du hadde blitt kvitt de tynneste/slitteste endene. Ellers ville jeg brukt balsamspray/shining i for å holde den glattere. Eller hva med å flette den? Kaldblodsen jeg er med i har også laaang man, og den skal få bli slik. Men ridehesten jeg har (hollandsk varmblods) kunne jeg aldri drømt om å ha lang man på!
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:29:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
For all del, går hun mye på utegang la hesten ha litt man.
Pass heller på og greie gjennom den ordentlig hver gang du børster henne.

Hesten min har også veeeldig lang man og går også ute veldig mye. Vi greier gjennom manen ofte og bruker babyolje i manen. (manen blir straks lettere og holde på med )

Men hvis du må gjøre noe med manen, ikke ta altfor mye;) Ta heller og napp manen litt etter litt..
står du og napper en dag, er det vanskelig og stoppe og vips står du der med hest som omtrent har ståman;)

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  23:38:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk. Skal nok bare fikse tuppene litt. Babyolje var en god idè.

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/03/2006 :  23:48:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Balsamspray og shining er bedre enn babyolje synes jeg, iallefall om hesten skal ut igjen. Oljen er mer klissete.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  23:54:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Balsamspray og shining er bedre enn babyolje synes jeg, iallefall om hesten skal ut igjen. Oljen er mer klissete.

Opprinnelig postet av TORHILD

Sant nok.. Kommer ikke til å vaske manen med det første, siden det er såpass kaldt ute, men får heller børste henne skikkelig når hun tas inn for å børstes og visiteres.

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:20:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
SHOWSHINE!!! varer lenge og manen blir silkemyk og blank. Olje blir bare kliss.. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  02:23:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ja, når du bruker showshine vil ikkje ting feste seg så lett i manen heller. Som høy, greiner gjørme osv. Ville heller prøvd det før eg klipte den flotte mana:)
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.