hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Agria eller Gjensidige?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Agria eller Gjensidige?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Little Bee

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  20:19:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLittle Bee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLittle Bee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg selv mener at en hest til verdi under 30.000 er ikke vits å forsikre.
Opprinnelig postet av *Showjumping*

Hva du har betalt for hesten har da ingen ting med om den bør forsikres eller ikke.. Uansett hva du har betalt bør du forsikre hesten din! Om en hest til 10 000 skader seg koster det AKKURAT det samme å behandle den som om en hest til 50 000 skader seg. Og en alvorlig beinskade kan skje bare ved at hesten står på beite og uheldigvis skader seg. Det som er poenget er jo at hvis du har en hest til 10 000 så forsikrer du den ikke for 100 000! Men du forsikrer med en enkel forsikring slik at den passer ditt bruk, og at forsikringen dekker normale skader. Det er det nok, og det er faktisk ikke en SÅ dyr invistering. Jo billigere hest du har, jo mindre forsikring trenger du, og dessto billigere blir det!

De fleste som kjøper en rimelig hest, har som regel enten ikke penger eller bruk for en veldig god hest. Men en god del har da ikke råd til å plutselig få en stor vetrinær regning fordi hesten f.eks ble sparket av en annen i paddocken. Da er det mye bedre å ha en OK forsikring på 2000-3000 i året.

Ser på denne debatten -> http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=6846 at flere reagerte på noe lignende innlegg fra deg der også, og dette går jo så og si på det samme... Men selvsagt -man har forskjellige meninger, men jeg vil i alle fall anbefale alle som har hest å skaffe seg en forsikring som dekker det mest elementære

Noe som også er viktig å huske på når det gjelder agria og gjensidige, er at agria har spesialisert seg på dyreforsikringer. De har bedre kunnskaper og pakkeløsninger, og vet hva de snakker om. Dessuten har de gjevnt over bedre forsikringsløsninger, og kan dekke mye mer enn gjensidige. Veldig mange akrive ryttere med flere, og dyrere hester har tegnet forsikring hos agria nettopp fordi de har spesialisert seg på det, og har forsikringer som dekker så og si alt. Dog er forsikringen dyrere på de fleste punkter.

Tror nok agria er mest brukt av dem med litt dyrere hester. Har du en hobby/tur hest du bare vil ha en enkel forsikring på så får du nok mer igjen for pengene hos gjensidige.

Posted by Bee
Det er ikke alltid de som hopper høyest som er flinkest til å ri.. Eller de som tror de kan alt, som kan mest..

Redigert av - Little Bee den 17/08/2005 20:23:18 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/08/2005 :  22:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror kanskje showjumping tenkte på bruksverdiforsikring eller dødsforsikring (?). Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 19/08/2005 :  10:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Riktig eligj Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  10:24:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Da Agria begynte å reklamere for forsikringer i Norge, ble jeg ganske fornøyd.
Har hørt mye bra om dem, så jeg tok en telefon for å høre priser.

Men for en tilsvarende toppforsikring som den jeg har i Gjensidige, måtte jeg ut med 2950 kroner mer i året.
Dette på en forsikringssum på 70 000 kr.
Alt for stor differanse i mine øyne.

På shettisen som er forsikra for 15 000 kr, ble det faktisk like over 200 kr billigere.
Men jeg vil gjerne ha hestene på samme polise, så da blir vi hos Gjensidige.

Sjekka en gang på If, siden vi har alt annet forsikra der.
Men synes ikke de hadde en fullgod forsikring, selv om prisen var lav.
Så det var ikke et alternativ.

Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

Levensen

» VIP

Skrevet - 01/09/2005 :  21:38:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei folkens! Gjensidige har forsikret alle typer hester, fra "billige" hobby hester til konkurranse og travhester verdt opptill flere millioner... Ellers så er alle som jobber med oppgjør på hesteskader både hestekyndige, og har veterinærmedisinsk kunnskap.... Når det gjelder hva du får forsikret får du det du betaler for, Agria har kanskje flere pakkeløsninger, men du kan ikke få en bedre forsikring i agria enn gjensidige, begge har løsninger som dekker alt.... En stor forskjell mellom agria og gjensidige er jo at agria kun har forsikringer på dyr, mens gjensidige forsikrer alt, og det vil alltid lønne seg og samle flest mulig forsikringer i et selskap, sånt blir det rabatter av.... Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 01/09/2005 :  23:08:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjensidige har ikke like god utvidet veterinærforsikring som Agria. Såvidt jeg kjenner til kan du ikke få en utvidet veterinærforsikring i Gjensidige som dekker medisiner foreskrevet av veterinær (den dekker kun det veterinær benytter på stedet eller på klinikk), og eventuelle transportkostnader. Dette dekker Agria maksimal veterinærforsikring.

Det vil si at får hesten din for eksempel kverke og du behandler den på stallen, kan det gå et par tusen i medisiner som du ikke får dekket i Gjensidige. Agrias utvidede vil derimot dekke dette.

Gjensidiges utvidede koster for min hest (vet ikke om det varierer med hesten) ca 1700, Agria maksimal koster ca. 2000. Forskjellen er ikke så stor, men forskjellen på bruksverdi og dødsforsikring mellom de to selskapene er større. Så hvis man skal ha det, blir Agria en del dyrere.

Redigert av - eligj den 01/09/2005 23:14:21 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 01/09/2005 :  23:18:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men sånn apropo forsikringer, som Lise sier så lønner det seg å samle forsikringene. Min erfaring er at det er vanskelig å få full oversikt over rabatter og fratrekk og tillegg her og der uten å be om et tilbud på *alt* fra flere selskaper, og deretter sammenlikne. For eksempel tar Gjensidige 5000 mindre (!)for å forsikre bilen min en If gjør. Det klarer ikke If å slå uansett hva slags rabatter de legger på andre forsikringer. Gå til toppen av siden

Crianza

» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  14:58:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har forsikring i Agria, hentet inn tilbud fra Agria og If - og Agria lå på tilsvarende (litt bedre faktisk ) forsikring over 4000 kr under i pris. Hvordan det kan være mulig skjønner jeg ikke... Jeg stusset faktisk litt på om jeg fikk pris for halvårsterminer i Agria, men neida... Forøvrig er vi totalkunder i If... Gå til toppen av siden

Levensen

» VIP

Skrevet - 03/09/2005 :  09:58:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
sant det at gjensidige ikke dekker utleverte og foreskrevne medisiner og materiell, men det er også det eneste som er forskjell. Det viktigste er at man finner et selskap man stoler på og er fornøyd med, og at man faktisk leser polisen etter å ha tegnet forsikringen slik at man slipper misforståelser før skaden har skjedd. Når det skiller lite i pris er det i bunn og grunn servicen og kundebehandlingen det kommer ann på... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.