hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mange ganger per dag forer dere hestene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvor mange ganger per dag forer dere hestene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lienka
» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  23:07:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her forer vi vanligvis frokost i 7-8 tiden, middag ca 14.00 og kvelds i 8-9 tiden. Om sommeren går hestene derimot ute på beite og spiser kontinuerlig.. :) Gå til toppen av siden

blakken elsker

» VIP

Skrevet - 13/08/2005 :  15:15:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har min egen stall med bare en stall så jeg fÒrer 3 ganger om dagen.

- morgen: kl 08.00-08.30.
- middag: kl 15.00-15.30.
- kvelds: kl 18.00- 18.30.

hesten min får bare høy men til venteren skal han få bygg i tilegg.
middags fòret får han i paddocken.

når du ser harmoni melom hest og rytter vet du at det er det perfekte par.
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  15:47:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
På vår stall forer vi 4 ganger om dagen.. det er en landbruksskole, så elevene som har hest der forer lunsh og middag selv og bytter på frokost, kveld og helger..

frokost kl 7-8
lunsh kl 11.30-1200 (storefri)
middag kl 15-16.
kveld kl 21-22.

funker veldig bra..
Hesten min får bare kraftfor morra og kveld, og høy til lunsh og middag...

mvh ronja&connie
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/08/2005 :  21:54:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg har hestane på beite no og der går dei vel mest sannsynleg til godt ut i oktober.

Men på vinteren praktiserer eg fri tilgang på grovfor. Da stort sett rundballefor, men også noko tørrhøy. Eg bruker også egetprodusert surfor frå plengrass og tørka plengrass. Derfor forer eg som regel grovfor berre ein gang i døgnet i store krybber som hestane spiser fra når dei vil.

Kraftfor gir eg stort sett morgon og kveld da eg ikkje gir meir enn ca 2 kg i døgnet og da ikkje ser det som noko stort problem att dette blir gitt på to måltider.

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2005 :  10:39:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hestene her får mat 4 ganger om dagen.
Morgen rundt kl 07 00
Formiddag rundt 13 00
Middag rundt 20 00
Kvelds rundt 23 00

Morgen får de kraftfor og høy
Formiddag får de kun høy
Middag får de kraftfor og høy
Kvelds får de kun høy

www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2005 :  23:33:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hesten min får kraftfor kl 7, blir deretter sluppet ut og har da fri tilgang på rundball hele dagen, får høy og kraftfor igjen rundt kl 20:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  11:02:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hei, vi forer 3 ganger daglig. frokost kl 8, middag 14 00, og kvelds ca 1900.frokosthøyet varer ganske lenge, så dette går fint. Da vi har flere hester på utegang, fores disse med kraftfor også ute, dette er løst med at hestene er satt sammen etter hvor fort de spiser, feks utpregete matvrak som fjording og kaldblods er sammen, og fullblodshestene sammen. Nå har vi quarterne og fullblodshestene inne om natten vintertid, mens de kaldblodige går ute. Den som forer passer på at hestene ikek stjeler hverandres mat, og om en spiser tregt blir den tatt ut mens den spiser. Vi har også lagd bøtter med reimer på til evntuelle mattyver, sånn at de går med bøtta på seg til alle er ferdig. Den elsdte hesten vår 27 år gammel araber (frisk og rask går fortsatt iskolen) har også en sånn bøtte da hun spiser veldig tregt. (hun går ute om natten)

Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 18/08/2005 :  13:45:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dør i boksen og rett ut i innhenginga der den nå bare kan gå ut og spise når den vil. Ellers får den mat kl. 08 - kl. 14.00 (15.00) - 20.00 Gå til toppen av siden

*Benedicte*

» VIP

Skrevet - 20/08/2005 :  11:37:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen der jeg har hest lir det foret 3 ganger.
morgen : mellom 8 og 9

middag : mllom 12 og 14

kvelds : mellom 19 og 20

hestene får morgen og kvelds inne ( høy og kraftfor)

og middag ute ( høy)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  11:48:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt hesten mine på 2 ulike staller, og begge steder blir det foret cå slik:

Morgen: 7-9 (avhenger av om man skal på stevne)

Middag: 13-14

Kvelds: 18-20

Alt fores inne, og det er kraftfor og høy til hvert måltid.

Hege Gå til toppen av siden

Crianza

» VIP

Skrevet - 21/08/2005 :  21:16:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står oppstallet på ridesenter og fores 3 ganger pr dag. Gir et måltid ekstra selv - så totalt 3 måltider kraftfor og 4 måltider høy. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  01:06:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Har hestene mine hjemme i egen stall. Akkurat nå er de enda på beite, men i vintersesongen/innesesongen fôres de 4 ganger daglig.

Morgen: 06:00 - kraftfôr inne, høy ute
Lunch : 12:00 - høy ute
Middag: 16:30 - høy ute
Kvelds : 20:30 - kraftfôr og høy inne

Gir såpass med høy at det alltid er nok til neste fôring. Hadde vært enklere og gi så masse høy ute at det varte hele dagen, men da roter de bare med det så det meste går til spille.

I fjor stod de på en stall med 5-7 hester, Da fikk de kraftfôr inne om morgenen før de ble sluppen ut, ute hadde de fri tilgang på rundballe, så fikk de høy og kraftfôr når de ble tatt inn om kvelden.

Kan ikke ha rundballe ute i år da de bare er 2 hester, da blir den dårlig før de har spist den opp.

Jobber i fjøs, så da har jeg lett muligheten til å fôre de 4 ganger siden jeg er på jobb 2 ganger per dag og er hjemme formiddag til ettermiddag.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Villstyring88
» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  17:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Ellingsrud ridesenter fôrer de tre ganger, morgen, middag og kveld.
Det ideelle er ofte og lite, og til fast tid..
F.eks. morgen, lunsj, middag og kvelds..
Den liker jeg selv godt og tror hestene setter pris på det også, har hvertfall ikke noe negativt å si om fôring 4 ganger om dagen, jeg!

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2005 :  19:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og til fast tid..

Opprinnelig postet av Villstyringen

Ikke for fast, vil jeg si...ikke kjekt å ha en hest som går helt fra konseptene hvis det plutselig skulle skjære seg og den må vente en time eller to på maten en dag.
Gå til toppen av siden

Villstyring88
» VIP

Skrevet - 02/09/2005 :  20:20:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
og til fast tid..

Opprinnelig postet av Villstyringen

Ikke for fast, vil jeg si...ikke kjekt å ha en hest som går helt fra konseptene hvis det plutselig skulle skjære seg og den må vente en time eller to på maten en dag.

Opprinnelig postet av batta

Nei, man kan selvfølgelig ta f.eks frokost mellom 7 og 10 eller no, bare det ikke blir innmari mye senere enn det tidspunktet, liksom..Jeg mente ikke at frokosten MÅTTE være klokka 7 hver dag, liksom..! ;)
Om du skjønner?

Redigert av - Villstyring88 den 02/09/2005 20:22:04 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.