hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenger navn på stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Trenger navn på stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  15:25:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Var så heldig å bli gård eier i fjor sommer Har pusset opp fjøset til stall, og fant ut at det hadde vært fint med et navn til stallen, men er HELT tom for ideer

Altså, stallen ligger på Naurstad i Nordland (Bodø), gården har ikke et eget gårdsnavn (så ingen hjelp å få der...). Driver på med litt oppdrett av PRE, arabere og Shagya-arabere + at jeg kommer til å ha litt stallutleie etterhvert! Ønsker i utgangspunktet et norskt navn, men som også ikke høres så ille ut på engelsk!

Kansje det er noen der ute som er litt mer kreativ enn meg kan hjelpe ....Noen forslag

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  17:44:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
spirit life stabel eller no sånt kanskje?
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  17:58:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hva med å kalle gården opp etter en av hingstene dine? Eller etternavnet ditt (fornavnet og forsåvidt), Både Liss og Johnson er navn som er lett å uttale på både norsk og engelsk.

Du kan jo også gjøre som i gamle dager å kalle stedet opp etter geologiske/naturlige ol forhold. Er det f.eks mange lønnetrær der kan det hete Lønnegården, er det ved en skog kanskje Nærskog, er det mange mange hjort i nærheten Hjortely, osv. (nå er ikke jeg så flink å finne på navn så du kommer sikkert på noe mer oppfinnsomt)

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  19:20:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hesten min stod på en plass som het Skipenes før, men der var det allerede en stall som het "Skipenes Stall". De kalte stallen Skipenesholmen Stall, fordi det lå en holme i elven rett vedsiden av...

Syns forresten MissEva sine forslag var ganske bra
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  20:12:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Synes forslagene til Miss Eva var bra! Må bare bruke fantasien skikkelig, plutselig en dag kommer nok noen på noe..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  23:25:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes også at Miss Eva sine forslag var veldig bra...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  00:15:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
siden det er oppdrett stall bør den hete kanskje noe med life

siden du skaper liv!

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  14:26:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Synes ikke det passer med et engelsk navn på en norsk stall :/
Menne.. Har ikke noen gode forslag selv dessverre. Men jeg likte MissEva sine :)
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  14:58:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvofor ikke noen engelske navn?
er jo ikke en typisk norsk heste rase hu driver med

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  15:40:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tja, det er ikke engelske raser heller. Kanskje et spansk eller arabisk navn?
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 11/08/2005 :  17:52:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at det en gang var tradisjon å kalle stallen/gården opp etter første fødte hingste føll på stedet, jeg har gjort det selv, ivertfall nesten.

Pontiac var jo vårt første hingsteføll født på gården, men siden nr to Vingur døde bare et år gammel, ble navnet Stall Vinga.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  23:42:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Synes ikke det er så pent med 'utenlandske' navn på staller i Norge.
Mye penere med et skikkelig hel-norsk navn :)

Therese
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  09:27:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg synes Vingas forslag var bra! Har ingen selv da..men jeg ville gjort som Vinga foreslo.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 13/08/2005 :  16:38:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Miss Eva sitt forslag var jo bra...!
Hva med Hestely? Hvis duh skal leie ut stallplass er jo det et bra navn Ly står for havn eller en plass duh kan søke ly...ellers kanskje duh skulle kalle den opp etter Den første Pre hesten?, det bør jo være et norsk navn .men duh kan jo prøve å bland et spansk og et norsk navn.
Kooz! Lykke til da!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.