hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NM i Haugesund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 NM i Haugesund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Arwen88
» VIP

Skrevet - 07/08/2005 :  23:57:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da var NM over for i år! Hva mener dere? Noen som skuffet eller imponerte veldig? Selv er jeg kjempe stolt av ponnien min som vant NM gull første sesong med ny rytter:) Ellers var mye av resultatene som forventet etter min mening. Gratulerer alle som tok medalje!:D

Mvh

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  06:44:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ja, Cassanova gikk bra. Det har vel den ponnien gjort en stund Velfortjent seier i kat 1. Synes også gull og sølv i kat 2 også var som fortjent. For å være helt ærlig så husker jeg ikke hvem som ble nr 3, men mine to favoritter ble nå best.

Hos juniorene er jeg fremdeles veldig skuffa over Andreas tabbe. Det ville blitt gull uten den tabben. Uff, uff, uff.. Stakkars henne, men som trenern sier: "Hun er jo best likevel", men hva hjelper det. Men det finnes jo nye sjanser.. Med den hesten og det talentet den ryttern har, og den aldern på både hest og rytter, er ikke akkurat fremtiden så mørk. Håper de får medvind i årene fremover, for det kan bli veldig spennende.

Unge rytter-klassen var litt kjedelig. Rett og slett fordi det var så få startende. Likevel et par fine ekvipasjer i toppen.

Senior-klassen var ikke uventet med seier fra Per og Fortune. Siril vant riktignok lørdagen (rei veldig bra da), men Pers forspranget fra fredagen, til tross seier på lørdag holdt ikke. Jeg så ikke Siril må fredag, men det var en fryd å se dem på lørdagen. Søndagen også forsåvidt.. Synes det er veldig morro at Siv Morberg har kommet seg så bra denne sesongen. Etter suksess i Drammen, var bronsen absolutt fortjent. Synd med Bofetti som gikk så dårlig på lørdagen, men men.. Også synd at det var så mange av seniorene som ikke startet. Jeg vet at noen hadde gode grunner i form av hester som ikke var 100%, eller rett og slett har hatt mye å bryne seg på denne sesongen. Men det er likevel mange jeg savnet å se. F.eks. Anny Hilde, Gunn, Nina, Lübbe, Raina og Inger Louise. Som sagt, jeg vet endel av disse hadde gode grunner..

Så kan man i ettertid være glad man var på Vestlandet med strålende solskinn (iallfall lørdag og søndag, selv om lørdagen var litt kald), selv om de fleste måtte dra langt for å finne sola. Østlandet hadde jo drittvær i helga Det var jo ikke alle som var så happy for den lange reisen.. Noe jeg igrunn blir litt skuffa over at noen møter så negativt. Ja, det er langt, men se på de som bor på Vestlandet, hvordan de reiser land og strand rundt for å være med på stevner. De få gangene ting legges vest så bør Østlendingene dra seg litt i nakken og forstå at de ellers kanskje bare har luksusproblemer som vanligvis slipper å reise så langt..

Resultatlistene er visst allerede ute. Sjekk:
http://www.haugesund-rideklubb.no

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 08/08/2005 07:45:37 Gå til toppen av siden

Crianza

» VIP

Skrevet - 08/08/2005 :  09:34:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva skjedde egentlig med Andrea/ Bozz? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  10:14:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
De ble eliminert fordi hun glemte å slippe fra seg pisken i det hun rei inn i 2. avdeling, lørdag. I utgangspunktet hadde hun ikke tenkt til å ri inn med pisk, men fikk beskjed om at det var 2 min til hun fikk startsignal da hun rei inn. Så da tok hun den med. Startsignalet ble derimot gitt med en gang, så i hui og hast glemte hun hele pisken (selvfølgelig bare hennes egen tabbe, selv om noen sa at hun hadde lengre tid til start). Hoveddommeren valgte å ikke blåse henne av, så hun fullførte programmet. Andrea oppdaget pisken selv på slutten av travprogrammet (og kastet den fra seg). Tross dårlig slutt fordi hun merket pisken og skjønte hva som ville skje, og selv om den ene dommern aldri fullførte protokollen sin, så det ut som at hun hadde vunnet med klart forsprang også denne dagen (nå fikk hun likevel ri søndag, og selv om Lillan rei bedre da, var forspranget såpass stort fra 1. avdeling, at det var gullet som glapp for henne). Veldig trist, men reglement er reglement. Veldig mange som synes man skulle la henne få ri på nytt, men fordi dette skjer igjen, så kan man ikke se gjennom fingrene en gang. Da må man i ettertid alltid la noen ri på nytt..

Men som trenern sier.. "Hun er jo best!". Hun kommer nok til å vise seg i senere år. Og har fått med seg gode resultater fra Nordisk i år. Dessuten gjenstår jo lag-NM Jeg har en liten favoritt der..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 08/08/2005 10:28:36 Gå til toppen av siden

Crianza

» VIP

Skrevet - 08/08/2005 :  10:42:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff da... kjedelig med slike tabber, men det er fort gjort - og de har jo god tid igjen til å ta "revansje", selv om det sikkert er en mager trøst.

Lag-NM ja... holder vel en knapp på Stange som favoritt i år. Nina får nok en heiagjeng fra oss
Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Skrevet - 08/08/2005 :  18:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!!

Synes det var endel overaskelser og noen skuffelser også (for rytterne)

Blant 1erne var alt opent, men de som fikk medalje var fortjent!! Super mye bra ponnier og ridning! Og sååå gjevnt da Det eneste det var å sette fingeren på (synes jeg da) var at det ble trøstefinale av 4 ryttere.. Kunne godt bare hatt en finale for alle sammen... Men men...

Blant 2erne derimot var det en stor overalskelse mht bronsen! ganske artig i grunn Var kanskje litt overaskende at at Catharina vant og, siden Christine og Kokkedals Intempo har vunnet så overlegent nesten hele sesongen! Men det var jo absolutt fortjent! Morro at det bare blir flere og flere 2ere da!
Var igrunn litt morsomt å se at det var ponniryttere det var å se flest av i NM

Blant juniorene var det jo selvfølgelig utrolig synd med Andrea, men uansett var de vinnere: Og for noen oppvisninger de hadde for publikum Men gull medaljen til Benedicte Lunde var og vell fortjent!! Vakker hest det også..

Så ikke så mye på young riderne, men var bra at Per vant igjen!!! Virkelig bra Han må jo bare ta 10 NMgull og få sitt jubileum!!!! Hehe.. Men Siril og Rainman var virkelig noe å se på de også...

Synes alt i alt NM var ett flott arrangement,med myyyeee super ridning, spesielt fra ponnienes side!
Var litt langt å kjøre og vet det ble en lang vei hjem rundt sørlandet for hestene, men er jo greit at det ikke alltid er NM på Østlandet!
Men neste år blir det på Skauen Kort vei og jeg gjetter på nok ett fantastisk NM!!
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 08/08/2005 :  23:58:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok Per må bli enda bedre for å vinne neste år, for konkurransen kommer til å bli stadig tøffere :) Det er jo veldig bra at det ikke er plankekjøring i toppen, og det synes sikkert Per også..

Ellers var jeg der ikke, men har fått et kort referat. Skulle gjerne vært der på lørdagen, men det får bli neste gang..
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  00:42:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Hei!
Vill bare si att Christine Indrebø Liseth fortjener virkelig andre plassen=D Følger ikke med i dressur men hun har ridd opp "sofus" fra og ikke kunne noe, til å bli en dressur ponni på elite nivå! Hun står på Sandnes og Jæren og trener sinnsykt hardt! Og moren som hjelper henne fortjener også ros! Christine får også til en ponni som er siiinnsykt vanskelig å ri på bakken! =) Så bare ikke tro att hun har kjøpt seg til seier:) Hun har arbeidet hardt for resultatene!

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  01:15:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Vill bare si att Christine Indrebø Liseth fortjener virkelig andre plassen=D Følger ikke med i dressur men hun har ridd opp "sofus" fra og ikke kunne noe, til å bli en dressur ponni på elite nivå! Hun står på Sandnes og Jæren og trener sinnsykt hardt! Og moren som hjelper henne fortjener også ros! Christine får også til en ponni som er siiinnsykt vanskelig å ri på bakken! =) Så bare ikke tro att hun har kjøpt seg til seier:) Hun har arbeidet hardt for resultatene!

Opprinnelig postet av *Anna&Tommy*

Jeg hadde faktisk henne som gullfavoritt etter å ha sett henne på Skauen tidligere i sommer. Den ponnien er råtøff! Men Catharina rei nok best under NM, så da ble det gull på dem. Catharina og Christine var iallfall mine favoritter for gull og sølv, og slik ble det

Var morsomt at Anne Marte Henriksen med Skoglys Magnifique fikk bronse. Var det ikke henne som også hadde ridd inn ponnien selv, og skulle ut å starte feltritt NM i september? Med samme ponni..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 09/08/2005 01:19:55 Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Skrevet - 09/08/2005 :  09:55:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stemmer at Anne-Marte har ridd opp ponnien selv! Hun skal også ut å starte NM feltritt i år ja

Men med det må jeg gså bemerke at det er MANGE som har ridd inn, eller trent ponnien sin opp til ponni programmene! Mange dyktige unge ryttere i Norge nå!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  11:01:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Stemmer at Anne-Marte har ridd opp ponnien selv! Hun skal også ut å starte NM feltritt i år ja

Men med det må jeg gså bemerke at det er MANGE som har ridd inn, eller trent ponnien sin opp til ponni programmene! Mange dyktige unge ryttere i Norge nå!

Opprinnelig postet av Soprinz arissa

Og ikke minst flinke ponnier!

Det er jo en viss vilje i ponnien når en urutinert ung rytter starter helt fra skrætsj. Det er bra med ponnier med godt hode, og selv ponniryttere får nok mye hjelp instruksjonsmessig. Jeg tror endel av hestene hadde vært verre å ri opp fra skrætsj for en urutinert person..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  12:59:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var ikke å så på selv, men jeg ble kjempe stolt da jeg hørte at ei fra klubben min vant gull:) Tror ikke det er noen fra klubben (Trøndelag Hestesportsklubb) som har vunnet NM i dressur før, så det var kjempe gøy! Vi fikk også NM gull i sprang, ponni kat 2 i helgen!
Hege Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 10/08/2005 :  14:59:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det var knall at Helle og Shariefa tok gull! Toppers, gliste bredt da jeg så resultat listene.
Jeg syns det er vedkig bra at Per får litt sterkere konkurrenter. Da har jo både han og hesten nødt til og yte maks for at alt skal klaffe, og motstanderne puster han jo i nakken. Mye morsomere når det virkelig er kamp om plassene en når det går an å forutsi hvem som vinner.
Gå til toppen av siden

Trude H

» VIP

Skrevet - 10/08/2005 :  19:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var innmari synd med Andrea. Tenk å tape gullet på den måten! Vi skal vinne Lag-NM for hennes skyld! Det blir spennende! Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 10/08/2005 :  23:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror absolutt ikke at Per har tenkt å gi seg med Fortune med det første. Forhåpentligvis holder den et par sesonger til. Men nå har Siril pustet ham i nakken allerede et par store stevner, så det blir spennende å se fremover. Og forhåpelntligvis kommer det også nye ryttere til i toppen også de neste par årene.

Det er jo *litt* ensformig når samme rytter vinner NM 9 år på rad, eller hva? ;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  23:25:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var innmari synd med Andrea. Tenk å tape gullet på den måten! Vi skal vinne Lag-NM for hennes skyld! Det blir spennende!

Opprinnelig postet av Meriadoc

Jepp, det må dere Håper det blir like spennende som i fjor.. Det var iallfall innmari morsomt (som publikum).

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.