hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skoing av shetlandsponni.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Skoing av shetlandsponni.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TEDDYBEAR

Skrevet - 01/08/2005 :  19:18:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei.

Det er sikkert mange som har eller har hatt shettis der ute.
Pleier dåke å sko dei?
Har høyrt at shettisen har så harde og slitesterke høver at dei ikkje trenger å skoast?
Men kva viss dei blir sårbeint, tenker no eg, då må det vel gjerast noke??

Pleier jo nå raspa høvene regelmessig på shettisen min, ellers går han barfot heile tida.

Håper det er noken som har noke synspunkt på dette......

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  20:01:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vi hadde en shettis for maange år siden, men da va jeg så liten at jeg ikke husker noe særlig av hovstell og sånn;) Men vi hadde sko på han den siste tiden vi eide han, da var han rundt tre år. Frem til det gikk han barfot. Shettisene er nok en av de rasene som stort sett fungerer flott som barfothester. Gå til toppen av siden

Tanjur

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  22:24:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTanjur  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTanjur  Svar med kopi av melding
Hei!

jeg har eid endel shettiser og anbefaler å sko dem om du skal bruke dem til noe akktivt som ponnitrav!

Ikke alle ponnier har harde fine høver så endel trenger faktisk sko. Men er vannskelig å få tak i hovslagere da. hehe derfor har jeg lært med å sko så nå skor jeg shettiser og ponnier + noen store selv.
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  07:42:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Hey!
Jeg hadde en shettis,men jeg hadde 0 sko på den!
Og de fleste jeg skjenner som har shettiser bruker ikke sko
Han shettisen som jeg hadde ble heller ikke sårbeint....=)
Men vi pleide og raspe høvene ofte
Mvh: Jasmine

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  12:56:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Jeg har en shettishoppe på for, og hun går uten sko. Bruker henne mye på asfalt, men det har slitt minimalt på høvene hennes. Hovslageren min trimmer høvene omtrent hver 4-6uke, men jeg rasper bort evt ujevnheter som måtte komme. Har ikke hatt noen problemer til nå! (hatt henne 3 mnd)
*helene* Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  15:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ei shettishoppe, hun har fine og harde hover sier hovslageren så han trenger ikke å sko henne. går tur med henne på asfalt iblant.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2005 :  20:57:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har også ei Shettishoppe, å hun går uten sko. Har begynt med barfot på henne(idag faktisk).
Men det er nok forskjellig fra individ til individ om de egner seg til å gå uten sko. Alle er jo ikke like.
Shettishoppa mi har gått uten sko i ca 4år, jeg har bare hatt henne det ene året hvor hun har gått uten sko. Det virker som det fungerer bra for henne å gå uten sko, men om det blir for ille til vinteren kommer jeg nok til å sko henne.

Redigert av - SkyggenogCo den 01/09/2005 21:03:21 Gå til toppen av siden

misstrivial

» VIP

Skrevet - 08/09/2005 :  22:21:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvet om shettiser som går uten sko og shettiser som går med sko. Du får se hva som er greiest for dere begge. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  08:48:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Vet om Shettiser både med sko og uten... Rideskole ponnieer og ponnier som blir brukt veldig mye er de som gjerne bruker å bli skodd...

Men det som er det største problemet med å sko shettiser er vel at smeden sliter med å sko disse små ponniene... Kommer jo litt ann på høyden til smeden så klart, men rundt her er det ikke så mange som er over iverige etter å sko en sånn liten ponni.

Shettisen vår er barfot ponni. Vi kunne godt tenkt oss å sko han når det blir for glatt ute, og beitene bare er is, men ponnien vår er blitt mishandlet så han aksepterer ikke å bli skodd...
Har prøvd det meste, fra å binde beina hans, legge han på ryggen, har dopet han så mye som en hest på 600kg trenger og enda står han å steiler... Så dette har vi helt gitt opp...
Ingen hest som fortjener sånn behandling hver 7 uke!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.