hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva betaler du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hva betaler du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  13:21:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Dere som leier stallplass, hvor mye betaler dere per mnd i stalleie?
Hva er inkludert i prisen, og hvor i landet befinner stallplassen deres seg?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

julia_007
» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  13:54:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
betaler 600 kr mnd for boksen, 100 kr mnd for foring, totalt 700 kr i mnd.
en stor stall, med luftegårder, vaskeboks, og gode turmuligheter.
Spon er utenom,men det er ikke mer enn ca 50 kr per hest, for hver lastebil med spon som kommer. 2 eller 3 i mnd.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  14:11:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt hesten min på to ulike steder (begge i Trondheim).

Stall nr 1: sentralt beliggenhet, gode buss forhold, gode turforhold, stalleie inkluderer boksleie, all for, strø, foringer, 1 stort salskap + et lite, hjelp til å holde hesten ved skoing/dyrlege, 2 ridehaller, 1 ridebane, vaskespilt med varm vann, tørkerom, ok luftegårder (men litt få, så hestene får stå ut ca max 4-7 timer om dagen), treninger med ulike, gode trenere (sprang, dressur, av og til sentrert ridning, horsemanship kurs, western kurs). Ok med hindermateriale. Litt få som startet stevner, og siden stallen aldri arrangerte stevner selv, var det litt vanskelig å komme seg av gårde.
Jeg betalte i underkant av 4000 kr (5-6 liter kraftfor, 9 kg høy). (De innførte ut/innslipp etter at jeg flyttet).

Stall nr 2: Litt usentralt, så man er avhengig av bil. Litt dårlige turforhold, så man bør kjøre til en plass med bakker for å få trent skikelig. Stalleie inkluderer boksleie, strø, alt for, foringer, salskap, tørkerom, ut/innslipp/dekkenskift (mot betaling), hjelp til å holde hesten ved skoing/dyrlege (mot betaling), møkking av boks (mot betaling), 1 ridehus (snart 2), 2 ridebaner, ok luftegårder, mange gode trenere og kurs (først og fremst sprang og dressur), vaskespilt med varmt vann, skrittemaskin (mot betaling), arrangerer mange stevner i sprang og dressur + mulighet til å sitte på til andre stevner. Mye forskjellig hindermateriale (inkludert vanngrav).
Jeg betalte 4400 inkludert ut/innslipp, 6 liter kraftfor, salvana mineraler og 9 kg høy.

Hege Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  14:17:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Stalleie 1 hest 1 mnd 1 900,-
Fôr for x måned 1 mnd 126,-

Totalt 2 026,-
MVA 506,50,-
Totalt pr. hest pr. måned 2 532,50,-

Slik ser min stall-leie ut pr. måned. Betaler altså 2 532,50 kr. for å være helt nøyaktig. I denne prisen inngår; 1 boks, 1 paddock, beite om sommeren (dagsbeite eller hele sommeren. Står hesten ute hele sommeren betaler vi 1100 kr måneden), rundpaddock, 22 * 80 m ridebane med flombelysning, varmebrakke, toalett, tørkerom, 2 * fôrrom, salrom, utstyrsrom med store skap, fyrrom for å tørke dekken, milevis med turstier, 800 m til et av Norges største ridehus (Lykseth Gård), feltrittsbane, trenere på stallen og nabogården (Lykseth) huser flere norgesmestere og dyktige mennesker i mange grener som i tillegg underviser, så vi har gode grunnlag for å lykkes i ridningen, arrangerte kurs og stallstevner. I tillegg fôrer de 3 måltider, måker, har inn flis, tar inn og ut og skifter dekken. Av fôr inngår havre og høy (eller silo for de som vil) i prisen. Annet kratffôr må man selv holde. I tillegg har vi et veldig flott stallmiljø! :)

Det vi selv må ordne er å lage mat til hestene, sørge for at de har de bra og behandle alle dyra med respekt og omsorg. Alle på gården er veldig flinke og holder gården vedlike! De vasker og rydder slik at det til enhver tid er rent og pent på toalett og varmerom. Har aldri i mitt liv vært så fornøyd med stallen jeg har stått på før! Hesten min trives som aldri før også.

Stallen er relativt stor med plass til 17 hester hvorav 12 av dem er opptatt. På stallen er yngstemann Zahir Alamain, som er en arabervallak på 3 år. Deretter har vi nykomlingen Birdie, som er ei varmblodshoppe på 6 år. Deretter kommer min hest, en Dansk Halvblods ved navn Torstedlund's Ibrahim K på 9 år. Så kommer fullblodsvallaken Five Nations og Islandshesten Kappi som begge er 11 år og videre kommer araberhingsten Hani Bischarath og varmblodstravervallaken Zico Spirit på 12 år. Deretter kommer ¨The Grand Old Lady¨, Earls Trancy, en 18 år gammel varmblodstraverhoppe. Og til sist, men ikke minst; Eldrebølgen, som består av: Schwoll, en Dansk Halvblods på 21 år, Angloaraberen Marona, NV-hoppa Antiba og lettdølen Argon som alle er på sitt 22ende leveår :D Still going strong!

Stallen vår befinner seg på Østlandet - Hedmark - Ringsaker - Furnes. Ca. 1 mil fra vikingskipet, nordover mot Lillehammer.

(Innlegget ble langt og noe litt off topic, men jeg fikk så lyst til å skryte samt legge ved et bilde av hovedhusene på gården :)

Redigert for å legge til antall timer hestene går ute. I vinterhalvåret er de ute fra kl 08.00 til 15-16.00 - alt etter været. I sommerhalvåret er de som går på beite ute hele sommeren. De som går på dagsbeite kommer ut kl. 08.00, og står ute mellom 18.00 - 20.00. Som oftest blir de tatt inn før av hesteeieren selv pga. ridning.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 10/08/2005 13:54:34 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 01/08/2005 :  14:26:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
200kr... Da følger det med:
-Utslipp og fôring om morgenen.
-Store beiter.
-En boks.
-Salkammer/fôrrom

Dette er jo egnetlig et gammelt fjøs på en gård med to hester. Hehe. Ikke noe ridebane eller fine bokser og sånt.

Hesten får være ute helt fra 6-7 tida om morgenen til 5-6 tida om kvelden.

http://www.mmdreamteam.piczo.com
Redigert av - ShyBoy den 01/08/2005 14:30:02 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  14:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
glemte en ting: Hvor mange timer per dag får hestene gå ute?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 01/08/2005 :  16:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ca 2300 kr i mnd og da er følgende innkludert:

• boksleie, strøm
• opplyst ridebane (20x60) med hindermateriell
• 6 kg høy
• vitaminer
• egen luftegård samt mulighet til å la hesten stå i skogen sammen med andre hester på stallen
• salrom med eget tørkeskap (to salhengere)
• utstyrsskap (to små, ett stort samt to skuffer på salrommet
• oppholdsrom med mulighet for å lage mat
• fôrrom hvor hver hest har to fôrdunker hver
• solarium
• hengerparkering
• gode ridemuligheter
• arrangerte treninger hvis interessen er der

Ellers blir det sluppet ut hver dag, mens man har en kveldsfôring hver i uka og hver 6. helg. Midtfôr (fordelt på 2) og morgenfôr blir gitt i fôrautomat.
Hestene står ute fra ca 8 om morgenen og til eier tar dem inn/kveldsfôring kl 20. i helgene må de være sluppet ut til kl 11.
Kraftfôr kommer i tillegg til stalleie da man lett kan velge ut eget fôr. Hesten min får 3-4 l om dagen og da er jeg vel oppe i ca 2500 kr i mnd (kjøper fôr i Sverige)

Denne stallen er like utenfor Oslo, hvor prisene ikke akkurat er billige

Redigert av - Josiva&Camilla den 01/08/2005 16:42:44 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  16:37:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
700,- i måneden for stallplassen, fôr, spôn, høy osv må man kjøpe selv
Vi gjør alt selv. Fôringer og inn/utslipp går på rundgang. Vi har plass til 8 hester, og er det fult så er det lite arbeid. Nå før ferien var vi tre hester på stallen - da er det plutselig mange fôringer pr person. Hestene står ute så lenge vi vil. Om vi vil sette dem ut til morgenfôret og ha dem der til kl 23 - så gjør vi det

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  17:49:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 3175 i månden, og da er det inkludert:
*Boks
*Skap
*Paddock(for tiden en halv dag, hvis man deler med en annen hest, på sikt en paddock per hest)
*Grovfôr
*Kraftfôr
*Flis
*Strøm
*Vann
*Fôring
*Møkking
*Ridehall + Ridebane
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/08/2005 :  10:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har egen stall/boks, og betaler ingenting:) Veldig greit..

Nå står hoppa mi ute ca 23timer i døgnet:P Og på vinterstid kan det variere veldig. Vær forhold og lignende..

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/08/2005 :  10:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betaler kr. 500 i mnd for stalleie + foring og utslipp i ukedagene. I helgene må vi (bytte på å) fore selv. Hestene kommer til vanlig ut i 6 -tiden om morgenen og går ute hele dagen... Må holde alt (høy, for, spøne) selv..
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  10:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss koster ponni 1800,- og hest 2000,- Da er det inkludert boks, mat (opptil 10 enheter pr ponni og 12 enheter pr hest, feks 7 kg høy og 5 l diverse kraft/havre osv) ridehus, utevolte, luftegårder osv. Spon kommer utenom.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  14:05:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg betalte 1200,-/pr. mnd for en hest. (1100,-/pr. mnd for ponni, tror jeg.)

Dette inkluderte:
- stort spilt
- grovfòr (hvor mye man ville ha) og frukt/grønsaker
- flis
- luftegård evnt beite etter avtale
- utslipp av hesten om morgenen
- fòring morgen og ettermiddag
- salrom

Stallen er forholdsvis liten med sine 6 spilt + 1 boks. Den er uten varme, hvilket ikke er noe problem siden hestene produserer varme selv om vinteren. De liker det faktisk kjølig.

Om man hadde treng for kraftfòr må man holde dette selv.

Hyggelige folk.
Også muligheter for å låne skolens hester, seletøy og vogner.

Om vinteren går hestene ute 07.30-21.00 dersom været er nogenlunde.
I sommerhalvåret går de ute hele døgnet.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  22:56:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg betaler 1000,- i mnd nå på sommeren som hesten står på beitet.

Resten av året betaler jeg 1200,- Da står hesten ute hele døgnet. Dette inkluderer:

Alt av høy/rundball, og opp til 5 liter kraftfor (men min får av og til 1/2 liter bare)
Det er ridebane der (20x40) med lys
Inn og utslipp

For å si det sånn: alt er er med utenom:
skoing
forsikring på hest
ormekur
veterinær

Hvis jeg skal ha boks inne, koster det 1500,- pr mnd. Da får hesten stå ute fra tidlig om morgene (rundt 07-08) til kvelden alt fra (19-21).

Stallen befinner seg i Skien i Telemark.

Dette synes jeg er ganske bra, jeg har undersøkt andre staller i området, de fleste uten ridebane, og de tok minimum 2000,- Ridebane er viktig for meg!

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  12:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betaler litt over 2000 kr månden og dette er inkludert:

* Fôr (rundball, høy, havre, kraftofôr, kalk & mineraler... Uansett hvor mye hesten din spiser er det samme prisen)
* To ridebaner, en stor sprangbane (opplyst) m hindermateriell og en litt mindre dressurbane
* Ridehall (blir satt opp til høsten)
* Blir tatt inn til middag på hverdagene (og utslipt på morgene og inntatt til middag i helgene)
* Måkket til før middag
* Skoing (med sko inkludert)
* Boks
* Flis
* Saltstein

Går på landbruksskole så har stallvakt noen helger og ukedager der vi fôrer, måkker, slipper ut og inn, fyller vann ute, slipper ut og inn skolehestene, og mye mer... Sikkert noe jeg har glemt men dette er hovedsakelig det vi får for stalleia

Redigert for å si at stallen ligger på Val landbruksskole i Nord-Trøndelag.

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10
Redigert av - sPikE den 03/08/2005 13:02:02 Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  00:54:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Hei! Ponnien min står på Sandnes og Jæren rideklubb! Her betaler vi 2900 i mnd, som ikluderer:
*En spønesekk i uka
*4 foringer:
Morgen - rundballe, pellets,bygg, havre
Lunsj - rundballe, pellets, bygg, havre og kli
Middag - rundballe
Kvelds - høt, pellets, bygg, havre og betfor
*Får ha hesten i paddock
*Tror att baneleie også er inkuldert men er ikke 100% sikker

Ellers har vi 2 ridehaller og 2 utebaner (en stor og en "Liten")
Skrittemaskin som vi betaler 3600 i året for hvis vi vil
Kjempe fint turområde
Sprang og dressurtrener på senteret + rideskoletimer
Kiosk

Vi arrangerer også veldi ofte stevner, både i sprang og dressur:)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.