hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke ridesko?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilke ridesko?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 31/07/2005 :  21:26:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei:)

Imorgen skal jeg kjøpe meg nye ride/stall-sko..
Hvilke ridesko burde jeg kjøpe da? Noen jeg må unngå, eller du har dårlig erfaring med?
Et par med stålgelenk? Hvordan er de og gå i egentlig? Stive?
En de som ser ut som traktot dekk?:P med slik gumme overdel på tåa og oppover?

Jeg vil helst kjøpe noen som er holdbare, varme og litt fine:)

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:47:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har den "klassiske" modellen fra Mountain Horse, sånne skinnsko med skotske ruter inni. De har fulgt meg i snart fem år, bruker de både sommer og vinter. Har litt både og erfaringer med de. De har holdt lenge, og er varme om vinteren, og "kalde" om sommeren. Minuset er at de er for høye til chaps:( Mine er ihvertfall det, jeg bruker xs i leggchaps, men i medium går de visstnok utenpå. De er gode å bruke både i stallen, og til å ri med. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 01/08/2005 :  09:24:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Mountain Horse Sport Paddock. Disse skoene er gode å gå i og gode å ri i. Smale, lette sko av skinn med noe tynn foring inni, god såle. Jeg brukte det gamle paret hele vinteren med min venn Ullvang oppi, men hvis man skal på skrittetur i 15 minus, vil jeg anbefale noe varmere. Disse skoene er absolutt pene. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  10:24:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg bruker noen Gore-Tex sko, kjempegode, varme og holder all vann ute :o) Er kjempefornøyd med dem. Sko som varer lenge og som ikke blir så fort ødelagt. De er litt dyre i innkjøp men de er verdt det :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  11:32:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mustang Mudmaster og Hansbo Dojan har jeg alltid likt. Ellers bruker jeg også for tiden Mountain Horse Easy Rider Steel. Gode og ri med, men ikke vanntette som de andre to.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  12:34:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ridesko er jo så mangt..

Av den klassiske jodphurstypen har jeg et par Cavallo jodphurs som jeg er veldig fornøyd med. De er ennå mer klassiske enn de fra MH. De fra MH blir litt mer "sportslige" liksom. Mine har holdt lenge, og er fremdeles veldig fine og gode å ri i.

Ellers har du jo mer en stallsko, som er vanntette. Disse Dojanene. Ok i regnvær, men jeg synes de blir litt store og klumpete til ridning. Fine i stallen.. Jeg har egentlig ikke Dojan, men denne etterlikningen fra Jolly Jumper som de hadde på Høøks (ser ikke ut til at dem har disse lengre). Hadde i sin tid også en annen stallskolett fra Jolly Jumper. Disse har heller ikke Høøks inne lengre. De var iallfall veldig teite, for gummien sprakk etter kort tid. Disse Dojanene eller de Dojan-etterlikningene jeg har har jeg ikke erfart det med.

Og Mountain Horse Rider Steel. Jeg har et par av disse. De er fine å gå i, fine å ri i, men ikke vanntette. Veldig fornøyd med disse..

Har nylig også kjøpt meg et par MH Stable Loafer. Jeg har aldri hatt noe sansen for dem, synes at de har sett teite ut og aldri vurdert å kjøpe disse. For et par uker siden var jeg derimot på MyOne i Strømstad med en venninde, og her kostet disse 198sek på tilbud. Min venninde sa at jeg bare måtte ha dem, for de var så gode å gå i. Så jeg kjøpte et par. Jeg er utrolig fornøyd med dem, ble ca 170nok Det går nok ann å ri i dem, men siden ankelen er lav bruker jeg de som stallsko og ikke ridesko. Jeg brukte de i starten endel utenom stallen også, men nå er de "stallbrukt", så da bruker jeg de ikke lengre utenom.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  16:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå om sommeren bruker jeg et par lave gummistøvler som ligner på jodphurs, men som ikke er det. De er helt greie, men blir litt fort klamme å ha på.

Vinterride/stallskoene mine er av merket Dafna, med gummikant nederst (ca opp til snøringen), og skinn over der. Disse kjøpte jeg i fjor høst, og skinnet er allerede sprukket. Anbefaler ikke disse hvis du ikke har en uvanlig tørr stall og bor i et uvanlig tørt område, for de har en tendens til å trekke fuktighet. Men de er gode og varme med ullsokker i, og fungere godt i kald snø. De va dessuten ganske billige, ca. 500kr
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/08/2005 :  10:49:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar :D

Det ble så jeg kjøpte Mountain Horse Easy Rider Steel.. Har brukt de en gang nå, og må si de er kjempe goe og ha på foten

Torhild: Kanskje Mountain Horse Easy Rider Steel blir litt mer vanntette om du impregnerer dem? Jeg skal i alle fall være flink til og impregnere.. Skoene holder seg bra da

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.