hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hopping?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hopping?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  14:48:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, da er tiden kommet for at mitt lille, sjølinnridde nurk skal innhoppes. Har litt erfaring fra itdligere, men stiiler noen spørsmål her, og håper på svar.

* Hvordan lære hesten å beregne? Har løshoppet henne en del, men hun drar svært ofte med seg hele hinderet fordi hun satser feil.

* Bør beinbeskytere brukes? Tenker ofte på det når hun slår beina inn i bommen.

* Hvor lenge bør man løshoppe/ri over bommer før hesten er klar til å hoppe med rytter?

www.hestene.no

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  18:15:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vil anbefale boka Sprangridning - Strömsholm-metoden. Kan kjøpes i alle fall på www.horze.no
Der står det mange tips til både innhopping av unghest og trening av eldre hester. Jeg har helt forelska meg i den boka. Masse nyttige tips til trening.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:19:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler også den boka, sammen med en trener som kan hjelpe deg:)
Hege Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:35:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Anbefaller også å ta kontakt med sprangtrener og lese litteratur om emnet.

Ha på på beskyttere når du hopper, det er bedre å være på den sikre siden. Surt hvis hun skader seg når hun ennå er ung ;)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  18:19:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når man løshopper; Hvordan få hesten opp i galopp? Hesten min vil ikke galoppere, bare trave fort. Jeg ønsker ikke å skremme henne. Har lest, men finner ikke svar i bøkene. Dette opptrere bare en gang iblandt, ellers er hun grei.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  18:50:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Veldig lurt at du ikke jager eller skremmer henne under løshoppning. Hvordan er hun under longering? Kunne jo være en ide og venne hun til å fatte bare ved hjelp av stemmen.. Nå vet ikke jeg hvor høye hinder du bruker under løshoppningen, men hvis hun bare traver over, kunne det jo kanskje være lurt å øke høyden en smule, men bare nok til at hun må "løfte beina" litt. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  19:11:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bruker ganske lave krysshinder. Er bare en welsh på 117 cm. Hun fatter når jeg smatter når vi longerer. Om jeg hever hinderet river hun det bare. Hun må rett og slett være helt oppskjørtet for å hoppe skikkelig. Men hoppe; DET kan hun! Red på tur i dag, og da gjorde hun et digert sprang over en bekk. Stakkars lillesøstra mi, hun var ikke forberedt, og landa i bekken...
www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.