hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Problemer med bakhøvene.. Må gå uten sko i 4 mnd.!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Problemer med bakhøvene.. Må gå uten sko i 4 mnd.!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  23:28:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Heldige meg og hoppa mi...

Netopp fått vite av venninna mi(hun står borte på helfor), at hoppa mi ikke fikk sko på bakhøvene da hun skulle skos i dag!

Grunnen til det, var rett og slett av hovslageren mente at bakhøvene var så såre og ømme, at det ikke engang gikk an å beskjære dem noe! De ble bare beskjært en ørliten smule, fordi hvis de hadde blitt beskjært lengre, hadde en truffet nervene og hun hadde blødd.

SÅ egentlig er jeg litt rådløs her.. Hovslageren hennes er en "barfotmann", og har anbefalt Mari å la Gina gå uten sko 4 mnd fremover, + at hun ikke kan rides, men skal leies på 1 mil lang tur hver dag!
Jeg føler at det ikke er noe som henger helt på greip her.. Får se bilde av høvene hennes i morgen..

Problemet var at i fjor gikk hun 2 mnd hos hingst, fikk trimmet høvene hennes på barfotvis(hun gikk da uten sko, for å ikke skade hingsten), og da jeg fikk henne hjem, var høvene så sårbeinte å ødelagte, at det var ikke måte på!

Boots blir heller lite aktuelt, det er altfor dyrt for begge parter, har veldig dårlig økonomi nå, så det har jeg bare ikke råd til!

hva skal jeg egentlig be henne gjøre? den eneste muligheten her, virker som om å bare la henne gå uten sko i 4 mnd, bare leie hesten å ikke la henne bli ridd som hovslageren mente..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Kajsa

» VIP

Skrevet - 30/07/2005 :  02:49:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Øøøh? Det her høres litt merkelig ut. Hvis hesten er så sårbeint at smeden ikke vil røre høvene i frykt for å dra blod - men anbefaler å leie hesten 1 mil hver dag? Sikker på at ikke noen har misforstått noe? Om hesten ikke har noe hov å slite på så kan man heller ikke bruke den

Hvordan hadde du tenkt å betale for skoingen til denne hesten siden du ikke har råd til boots? Eller skor du bare hver 4.måned? Siden den nå ikke er "planlagt" skoløs...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  15:42:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Boots koster jo over 3000,- over varer bare 6 mnd.. Hun står på voss, så jeg har ikke sett høvene hennes på ei stund,

Jeg syns også at det høres merkelig ut.. Han hadde anbefalt forverten til gina å leie henne på tur 1 mil hver dag, jeg syns heller ikke at det høres klokt ut, fordi da blir hun jo bare sårbeint og øm! (hun hadde visst vondt for å gå etter at han tok av skoene!!!).. Så da må det jo bare bli verre! Dette er en hastesak for meg å få orden i .. Det siste jeg vil er at hun skal ha det vondt!
Det er bare det at hun har ikke vist tegn til smerte eller ubehag så lenge hun hadde skoene på.. Så jeg begynner nesten å lure på hva han har gjort, siden at hun plutselig er blitt så øm! Forverten min har også ikke merket noe tull med høvene hennes, at hun ømmet eller noe, før NÅ når hovslageren tok av skoene!!

Men hvis boots er ENESTE utvei, må jeg trø til med det..
Skoing koster jo bare 5oo,- per gang, og det betaler forverten så lenge hun er hos henne.

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 30/07/2005 15:45:28 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  15:48:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Og nei; jeg har faktisk såpass vett i hodet, at jeg lar hovsøageren min sko henne etter behov, som regel hver 6 uke eller så.. Sist gang hun ble skodd, hadde hun meget gode høver, sterke og sunne, det er 7 uker siden nå. (og dette ble sagt av en meget erfaren hovslager, som VET hva han driver med..)

skriveleifs redigerungs..

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 30/07/2005 15:49:42 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 30/07/2005 :  17:37:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Aha! Da skjønner jeg bootsgreien ihvertfall. Easyboots er ikke så dyre. Om hun passer i de størrelsene som er igjen av den gamle modellen så får du ett par boots til rett over 500,- Hvis ikke må du ut med i underkant av tusen kroner for to boots (hvis du bare trenger til bakbeina)

Jeg er hverken skoer eller barfottrimmer eller noe, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en sårbeint hest skal bli mindre sårbeint av å gå en mil hver dag....

Sjekk på Tofs: http://www.tofshesteutstyr.no/html_tof_groups?groups_id=17813

edit for å legge til link

Redigert av - Kajsa den 30/07/2005 17:39:16 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  18:30:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hæ? til 500,-?!? Jeg var nemlig innom der, og da fant jeg til 1200,- eller noe! Mulig jeg kan ha oversett det da! men takk for det!

Er enig med deg, det blir jo bare verre! Eneste jeg kunne tenke meg, er jo pga. blodsirkulasjonen som sagt..

Ei venninne hadde et lignende problem, hun bandasjerte inn hoven, og hadde en slags tabelett/middel inni bandasjen under hoven. Uten på hadde hun en slags "koppsko" ( vet ikke helt hva det heter, men det ligner litt på boots, bare at dette kan en ikke ri med, den er bare til for å holde bandasjen borte fra underlaget.) Vertfall, det gikk hesten med i et par uker, og det hjalp på hoven, i tillegg til biotin. Etter 3 uker fikk de på henne sko igjen, og hun var aldri plaget med det siden. I begynnelsen etter at de hadde fått sko på henne første gang etterpå, skodde hun henne dobbelt så ofte de første månedene..

Hva tror dere om det? Kan det være aktuelt? Nå får jeg bilde av høvene hennes i kveld, så kan jo eventuelt legge det utpå her, dersom noen er interesserte & tror de finner utav det da..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  18:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kajsa: takk for linken, det koster da altså 480,- og noe for et par? Ergo 2 boots da? hehe.. Må jo ha 4 stk.. Er ikke helt flink til å koble sammen tall og par alltid!

Foresten, hun har jo ikke problemer med framhøvene, da måtte det vel være mulig å sko henne som vanlig på framhøvene, og bruke easy boots på bakbeina vel? Det skader jo ikke for en hest å bare gå med sko på frambeina vil nå jeg si, er jo mange som lar hopper gå med bare sko på frambeina når de går hos hingst, men da blir jo ikke høvene slitt på samme måte som de blir når en rir heller..

Noen som har noe formening om det?

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 30/07/2005 18:37:19 Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 31/07/2005 :  04:04:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Nope, de nye koster 489,- pr stk, men den gamle modellen om du scroller lengre ned på siden koster 275,- pr stk

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  11:45:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
åå! Så dem ikke før nå jeg! Men teit at de har stk pris, og ikke "par pris".. Folk fleste kjøper jo alltid minst et par, ingen som pleier å kjøpe en boots til en hov liksom ;) men men..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  15:15:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvor lang leveringstid tofs har?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  17:43:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bestilte om morgenen,da pakket de og sendte samme dag. Tok 2 dager,da sa jeg ifra om at det hastet litt.. Vil si at de er rimelig raske! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  18:16:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hmm.. Det var jo bra at de kan levere på kort tid! Men altså: selger bare en og en boots, ikke i par? Vil ikke risikere med å drite med ut ved at jeg bestiller bare en boots her, og ikke to!
(Må ha 2 boots til bakhøvene)..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  18:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
De selger en og en boots,så du må nok bestille to! Jeg hadde ikke særlig peiling på hvilken str. jeg skulle ha,så jeg ringte dem for å få litt hjelp. Greit å ha målene til hesten foran seg og,så hjelper de deg! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  19:42:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Takk for det! Synd at jeg ikke får målt bredde&lengde på hoven selv i tilfelle.. Men skal få en annen hovslager til å titte på bakhovene hennes, før vi gjør noe som helst mer.. Som sagt, jeg har ikke helt tro på en hovslager som sier at en skal gå en 1 mil lang tur hver dag på grus, med en hest som ømmer når den går uten sko, og har lite hov igjen! Det er så utrolig rart at en ikke har merket noe mens hun gikk med sko..
Eller hva?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:31:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ikke helt dyrevennlig ut.. Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 18/08/2005 :  12:59:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
BYTT HOVSLAGER FORT SOM F... sorry å si det men jeg er sterkt uenig med han/hun. TULLPREIK Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.