hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - KWPN- hollandske hester..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 KWPN- hollandske hester..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

amayan

Norway
Innlegg: 382

Skrevet - 11/05/2003 :  11:29:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg har en oppgave i norsk (muntlig fremføring) og jeg skal snakke om hesten min som er en kwpn hest, og derfor også om typen kwpn. kan noen hjelpe meg med å finne fakta om typen kwpn??? håper virkelig det, altså! veldig viktig!!!



Redigert av mix1 den 14/05/2003 11:45:16

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 12/05/2003 :  13:13:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
KWPN står for Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek in Nederland
noe du sikkert visste

denne siden for NA/WPN (Nord Amerikansk forening for KWPN) finner du litt om historien til hesten iallfall (litt nede på hovedsiden)

Antar du har funnet offisiell side for KWPN . Det ser iallfall ut som den er det. Det er mulig å få den på engelsk selvom den kommer opp på hollandsk. (knapp i venstre meny)

Antar dette ikke var til så mye hjelp. Det går jo også ann å gå seg en tur på biblioteket, og se der. Det er en viss mulighet for at de har en rasebok av noe slag. Der vil du jo også kunne finne bilder som kan benyttes på overhead osv. (noe alle lærere setter pris på )

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 12/05/2003 :  13:47:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Søk på "Hollandsk varmblod", "Nederlandsk varmblod", "KWPN", "Dutch Warmblood" osv i Google.

Du kan sikkert også finne ut om noen av de fremste ridehestene er av denne rasen ved å se på start- og resultatlister fra store konkurranser. F.eks. fra Gøteborg Horse show 2003. Siden jeg er dressurinteressert vil jeg fremheve Idocus (ridd av Marlies Van Baalen fra Nederland) som kom på 11. plass i World cup finalen i dressur som en fin KWPN-hest. Du finner nok noen fine hester i sprang også.. Er det noen veldig kjente hester du finner ut at er KWPN kan du jo nevne litt om den/de. Angående presentasjoner og sånt..

Lykke til!

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Innlegg: 1022

Skrevet - 12/05/2003 :  14:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mens dere holder på og diskuterer hesteraser; Jeg ville gjerne hatt litt informasjon om Westfaleren, eller evt. hørt hvilke erfaringer andre her har med den rasen. Jeg er nemlig ganske frista til å kjøpe en Westfaler som høres helt perfekt ut for meg, men har ingen erfaringer med rasen, så jeg blir derfor veldig takknemlig for litt info om den!


frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)

Redigert av frik den 12/05/2003 21:30:19
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Innlegg: 1022

Skrevet - 12/05/2003 :  14:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten så fant jeg akkurat en link spoff hadde lagt ut om rasen
Men jeg er fortsatt interessert i å høre om andres erfaringer med rasen, da det ikke sto særlig mye på den siden..


frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 12/05/2003 :  15:07:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Som Spoff skriver over her...google er din venn

Fant noe her

De minner vel svært om Hannoveraneren tror jeg.
Tror nok de er som de fleste andre ridehester fra Tyskland/Nederland osv. holdbare, rolige og stort sett greie hester.
Den ene jeg har kjent til "personlig" levde iallfall ganske lenge, og var en svært fin hest.

Om det er lett å få tak i den i Norge osv. det vet jeg ingenting om dessverre. For å finne ut det er det kanskje like greit å beøke Hjemmesiden for Norsk Varmblodfor å finne ut mer om akkurat det!!

Forøvrig er Rolf Gøran Bengtssons gamle hest Pialotta en Westfaler, og Blue Hors Future Cup regnes også til Westfaleren.(for å lese mer om han se på Blue Hors sine hjemmesider

Håper det var til litt hjelp iallfall!!

Guro



Redigert av Guro den 12/05/2003 15:11:35
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 12/05/2003 :  16:14:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Til frik
Var det den linken jeg la ut i forbindelse med brennmerke-debatten du fant? Uannsett finner d u den iallfall her her. To Westphalere i WC finalen i dressur også..

Og som Guro sier.. Google er din venn (det jeg bruker). Søk på ulike språk (norsk, engelsk, kanskje danske og svensk evnt andre språk du kan og du vet eller finner ut hva det er på de språkene også). Noen raser har jo også flere "navn" (som KWPN).

På Norsk Varmblods sine sider (rasebeskrivelse) skrives Westphaler slik jeg skriver det her. Søk på det.. Og forsøk å skrive det slik dere skriver også. Aner igrunn ikke hva som er rett.. Jeg mener å ha sett deres variant før, men siden jeg så det skrevet som Westphaller på NVs sider så gikk jeg for den varianten.



--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Innlegg: 1022

Skrevet - 12/05/2003 :  21:29:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar
Nå veit jeg litt mer...


frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.