hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fotografering på stevner.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Fotografering på stevner.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Showjumping*

Skrevet - 28/07/2005 :  14:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er få bilder ute som dere (hestemarked) har tatt på stevner.
Hvorfor ikke starte en slik Bilde side noe ala www.hestesport.com.

Det er flott for alle parter.
Folk som har ridd stevnene kan finne seg selv på nettet, samt bestille bildet på ordentlig fotopapir i større format.
Folk som skal kjøpe hest, kan søke etter hesten her for å få et nærmere innblikk i hvordan den ser ut og hopper/går.
Og ikke minst dere kan tjene på å ta i mot slike bestillinger av bilder i større format på fotopapir - dere som klager så fælt på at dere yter så mye og bruker så mye penger.

Robert har jo vært arbeidsløs og freelancer, du kan jo ta bilder.
Og det er sikkert mange med et digital kamera som vil hendvende seg til dere, som "fotograf" for dere - de som reiser mye på stevner?

Det er et dårlig utvalg av bildene dere allerede har!
Dere må også ta bilder av alle i en klasse, ikke bare "hestene som ser penest ut" som jeg har lagt merke til det kan være litt av rundt på slike fotograf sider.
Reise mye rundt, ta bilder, legge ut, evn. selge til interisserte.
Bra for alle parter.

Håper dette var et forslag som vil bli tatt i bruk!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  15:51:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Mediatorget er jo det du søker etter. Dessverre har aktiviteten i år vært ganske lav, da få av de som tok bildene der har vært ute på stevner i år, evnt ikke har hatt kamera tilgjengelig.

Robert er absolutt langt fra arbeidsløs og bare freelance hvis det er det du tror Det er nok nettopp derfor tiden ikke har rukket til..

PS: Ser ikke noe bildebase på Hestesport.com jeg.. Kanskje jeg er blind. Eller mener du Hesteguiden.com eller Ridehesten.com?

Det har forresten kommet noen smågreier som også har begynt. Litt ymse av kvalitet, og de dekker heller ikke så mange arrangementer. En av de jeg kjenner til er showbilder.com. Men liker ikke siden da bildene er dårlige, du får bildene printet ut på papir ved bestilling (som gir dårlig kvalitet over tid) og man kan ikke søke i bildene via navn/hestenavn.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 28/07/2005 15:56:11 Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 31/07/2005 :  13:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ridehesten var det jeg mente.
Satt ikke helt fast i hodet.

Ja, jeg er klar over mediatorget, men det er veldig lite bilder der, og de få bildene som er - er tatt av noen enkelte, og ikke for eksempel alle i klassen.

Mer aktivitet, er nok det jeg fisker etter!

Det er sikkert ikke noe særlig å drive å ta bilder hele dagen om man starter selv, men i og med at dere kan jo tjene penger på dette - burde folk se på det som en jobb. Og reise rundt på stevner å ta bilder som "en jobb" ikke bare fordi de skal dit selv.

Legger også til igjen at det er jo en fordel for alle parter å få i gang en ORDENTLIG og AKTIV ordning som det! (se første innlegg)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  23:49:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er bare å ta fatt på utfordringen det!
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 01/08/2005 :  11:50:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har liten tro på at så mange vil "sivile" vil reise rundt på stevner for å ta bilder å gi til dere, for at dere skal kunne selge de.
Dette bør skje i regi av hestemarkeds ansatte.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  12:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ingenting hindrer deg i å kjøpe eget utstyr, reise rundt på eget initiativ, ta bilder av de og det du måtte ønske, legge ut bildene på egne sider, stifte eget firma, og selge bildene på den måten. Ikke gi til Hestemarked, men for å ta fortjenesten selv og stå for alt arbeidet selv.

Nei.. Jeg tror det gjerne skulle vært ønske om å stille opp mer på stevner enn folka i redaksjonen har gjort. Dessverre er de fleste som har tatt bilder tidligere i fulltidsjobb (ikke Hestemarked) ved siden av at man engasjerer seg i Hestemarked. Det tar mye tid å ta bilder, og det tar ennå mer tid å sette seg ned og sette navn på bildene etterpå. Utgifter til utstyr, tiden det tar å ta bilder/sortere bildene i ettertid, kontra den inntekten man får inn, tjener seg dessverre ikke noe særlig økonomisk. Så det er vel mer et hobbyprosjekt, enn en jobb. Det finnes også endel ting som også står høyere prioritert som tiden heller ikke strekker til for å dekke. Både når det gjelder nye ting/forbedringer på Hestemarked, eller rett og slett tid til seg selv og sin egen fritid.

Det er mulig noen fra Hestemarked drar en tur på Baltic-cup i Holmenkollen om ca to uker. Om det blir tid til bilder vet jeg ikke, men kanskje.. Saken denne sesongen er at man ikke har rukket å dra på stevnene en gang. Man skulle gjerne hatt uendelig med tid..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.