hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skeiv i krysset - farlig å hoppe?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 skeiv i krysset - farlig å hoppe?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  23:55:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Lurer litt på en ting...

Igår løshoppa jeg 3 åringen min. Satte opp et "hinder" på 30 cm (så det kan vel nesten ikke kalles hinder engang..), og han hoppa villig over. Lot hinderet stå der, og slapp ut to-åringen min også. Så løslongerte jeg begge to, og plutselig satte 2-åringen min mot hinderet og hoppa over det. Han fløy nesten en meter over hinderet og ga tydelig uttrykk for at" det her var dritkult". Han hoppa over flere ganger før jeg rakk å ta ned hinderet..

MEN - så er det bare det at han har brukket benet som føll, og er skeiv i krysset. Bør jeg da sørge for at han ikke får hoppe mer? kommer selvsagt aldri til å hoppe han med rytter på eller presse han til noe. Men kan han skade seg ved å hoppe selv?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  01:41:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Har han vondt, eller plages han noe med at han er skeiv i krysset? Bortsett fra at han er skeiv liksom. Så lenge han ikke har vondt, så ser jeg ingen grunn til at kan skade seg. Isåfall kanskje belastningskader osv, på den ¨siden¨ av krysset som før støtet, ettersom det ikke er jevnt. Hun som eide min hest før, har ei hoppe nå som er skeiv i krysset, og så vidt jeg vet rir hun henne helt normalt (selvfølgelig med forbehold) Hvis du sender meg en melding så kan jeg gi deg mailadressen hennes. Hun vet nok antakeligvis mye om dette siden hun har det samme problemet selv
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 28/07/2005 :  13:26:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde en tungdøl hoppe tidligere (som jeg gav bort) Hun var tydelig skjev i krysset (grunnet fallskade da hun var liten, før jeg kjøpte henne) Hun red vi ikke på overhode. Hadde en liten jente på en 30 kg som skrittet litt på henne en sjelden gang, men ikke no utover det. Hun ble kjørt noe med.
Personlig hadde jeg aldri ridd på en hest med skjevt kryss. kommer såklart an på skjevhet og grunn. Men i utgangspunktet ikke.
Prøver forresten å finne hun som fikk tungdølen min for noen år siden, ville ha sendt henne papirene på hesten... Men har mistet adressen...
Så om dere vet om en huskbrun tungdølhoppe med skjevt kryss...
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  16:37:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Han har ikke vondt overhodet, og plages ikke med det heller. Hadde han hatt vondt, hadde jeg heller slaktet han enn å la han gå her.
Beinet er brukket relativt langt oppe på låret..
Bilde av han, der kan man se skjevheten. Det er ganske mye, sikkert 5 cm forskjell.
Aurello til høyre:

Har jo ikke kjøpt han for å ri på han... Skal ri han inn, men han er hovedsaklig selskapshest. Er bare redd han kan skade seg om jeg lar han få lov til å hoppe over disse minihindrene, siden han tar så av.
Faren hans er kjent for sine gode sprangegenskaper, og avkommene arver ofte denne spensten..:) Så jeg antar det ligger i blodet..hehe..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 13/08/2005 :  20:35:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja han var ganske skjev ja.. Hadde nok ikke ridd denne hesten om den var min nei. Det blir jo en voldsom feil belastning.. Han kan nok helt sikkert kjøres litt med istede. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.