hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjeeeeeelp... Jeg har fått barfot-hest!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hjeeeeeelp... Jeg har fått barfot-hest!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  14:02:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
hei hei,la no hun bare gå på beitet:)er jo sommer og solhar godt av litt fri...viss du rir henne er det lurt å ri der det ikke er grus og steiner for det gjør bare ondt for henne...boots er smart-men husk at d må passe skikkelig..
har selv to barfot hester og det går kjempefint,han ene er litt sårbeint ennå men blir bedre å bedre selv om jeg rir han hver dag...

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 16/08/2005 :  10:39:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
dasslokkfullblodshøver...den var god! he he! Jeg har ikke så mye peiling på barbeint hester men har to fullblodser selv som jeg har en del erfaring med. Selv ville jeg nok gitt hesten min fri hvis jeg hadde vært i samme situasjon. Boots har jeg ingen erfaring med men det høres ut som en god ide hvis du absolut må ri og hesten er sårbent. Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  17:56:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
hey..

har lest på endel av svarene som har blitt gitt her inne... å det med at noen hester ikke kan gå barfot BARE TULL... hesten er ikke født med jernsko og derfor er det ikke meningen at de skal skos heller.

At en hest ikke kan gå uten sko skyldes kun en ting...SKOENE

De ødelegger lamellranden...

Synes folk skal ta en titt på barfothestens hjemmeside før de snakker for høyt...

Boots er billigere en å sko hesten ver 6uke...

www.barfothest.com

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

C&B

Skrevet - 17/08/2005 :  04:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heia.

Jeg føler med deg.
Vil egentlig bare dele min erfaring. Har og fullblod. Pga samme sak som din ble skoa dratt av for å hele hoven...Da var hovveggen ca 2-3 mm tykk. Eller tynn om man får si...
Han gikk på stive ben inne på stallgangen og ute på grus.Den minste sten gjorde vondt og sålen var så myk at all småsten ble trykt inn,spesielt i den hvite linjen.

Dette er dessverre ikke ordnet på 6 uker. Den nye, tykkere hovveggen må voksne ned fra kronranden. Dette tar noen måneder, avhengig av hvor fort hoven vokser.
En normal hovvegg er rundt 1cm tykk. Er ikke sikkert hesten kan klare å lage så tykk vegg på første forsøk...dessverre.
Bevegelse er alfa og omega i dette henseende, da blodsirkulasjon er sentralt.

Min har nå gått to år. Jeg må fortsatt bruke boots på steinete underlag, men det blir bedre.

Ønsker deg og hesten din hell og lykke.

Klem

Gå til toppen av siden

Tømtern

» VIP

Skrevet - 18/08/2005 :  12:56:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde fått noen som kan det til å bygge opp høvene til hesten din så det går ann å få festet på sko. funker utmerket har gjort det mange ganger. Fullblods ja JEG hadde nok IKKE tatt av noen sko der nei, ikke hvis de først satt på for hvordan skal du få løst problemet noen gang. Lykke til,dette er jo bare min mening å erfaringer da Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:37:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
du kan kjøpe sånne old Mac's funksjonshestsko
De får du kjøpt på hooks;O)
Håper ideen er bra!

Lykke til!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  16:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jadda.. Nå har hesten gått uten sko i 5uker, er ikke så håpløst sårbein lenger, men nok til at jeg ikke får ridd henne. Longerer henne innimellom på en gresslette, det går fint. Smeden kommer til uka, håper det går an å sette på sko på henne nå!
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.