hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester lider og dør pga veterinærkonflikten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hester lider og dør pga veterinærkonflikten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lyngen

Skrevet - 26/07/2005 :  10:31:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til sammen likning. Denne kranglene mellom vetrinærer og staten har pågått en stund og det har vært perioder uten vaktordning.
Midt under en slik periode, var det en hest med kolikk, fikk ingen vetrinærer til å komme, mens en elg hoppet gjennom vinduet hos en butikk, TV var på plass, det var også vetrinærer (bla.distriksvetrinæren) for å lappe sammen dyret slik at det kunne fortsette å leve. Nå ble den avlivet pga for store skader.
Hva med å gitt den elgen en kule i panna (noe viltnemda kunne gjort) og fått disse dyrlegene til hesten med kolikk(hesten med kolikk sto det om i avisen)

Syntes ikke den tidligere vaktordningen var noe særlig, men det er jo enda verre nå.
Eneste måte å få politikeren til å forstå er å forgifte de litt, og nekte de legehjelp eller noe(ok kanskje ikke så drastisk da)
Gå til toppen av siden

**tireve-bonny**

» VIP

Skrevet - 29/07/2005 :  12:17:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er helt grusomt at det ikke er mulig å få tak i en dyrlege utenom kontortidene og i helgene.. dete r jo som regel da ting skjer. Det burde vært en legevakt sånn som det er for oss mennesker.. det hjelper bare å den tryggheten at man vet man kan få hjelp hvis det skulle skje noe.. jeg har selv to hester nå, og aner ikke hvordan jeg skulle ha taklet det hvis det hendte noe med de, uten at de kunne ha fått den hjelpen de trenger.. håper dyrlegene kommer seg på jobb så fort som mulig!!! Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  19:43:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Leste artikkelen om det.. Syns også veldig synd på deg,og syns du tok en riktig avgjørelse! Jeg mistet hesten min for en liten stund tilbake,og hun hadde det også vondt før hun døde,men det kan jo ikke sammenlignes med det du gikk igjennom!
JA,noe MÅ gjøres! Hvorfor i *elvette skal det gå utover HESTENE OG DYRENE VÅRE,når det er DE som ikke kan bli enige? Hadde det vært DEM som hadde fått konsekvensene,hadde det vært greit,men IKKE når det går utover uskyldige!
Nå kan man se at penger styrer for mye,når det går foran dyrs helse! Det er søren meg URETTFERDIG!

Jeg syns man burde gjøre noe,demostrere eller noe sånt,for sånne ting skal man ikke behøve å finne seg i! Og det kan skje igjen!
Underskriftskampanje kan også hjelpe,for dette her kan ikke pågå lenger! Det er dyrene våre det går utover,og sånn skal det IKKE være!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  17:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
føler virkelig med deg.. vet ikke hva jeg hadde gjordt hvist det hadde skjedd med min hest.
sjønner ikke at noen kan finne noe logikk i det her. dyr dør, mens dyrelegene bare står å ser på?? sykt spør du meg...

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  09:47:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
det er urettferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det burde ikke vært lov!!!!! stakkar cammisen til nordlandshesten! stakkar eier og!!!!!!! dakkar hest!!!!!! det er så urettferdig at vi mennesker får fortere hjelp enn dyr! ***SKAM*** for de på vetrinær kontoret!!!!!! uff.. tårene var ikke langt unna her.. Jens ståltenberg burde IKKE vært statsemister!!! og senter partiet burde ikke vunnet valget!!!! livet er så urettferdig
han tenker dessuten bare på seg...!!!!

- Jasmine og Ponniene -
Redigert av - LilleMint den 04/10/2005 09:51:44 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  19:34:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff.. jeg blir rasende av å lese slikt... men jeg vil ikke dra alle vetrinærer over en kam og kjefte på alle... men det finnes de som skulle vært fratatt lisensen.. mener jeg...
min elskede kalblodsvallak ble akutt syk, og i tillegg feilmedisinert av vetrinær (nyutdannet eller lærling) (fikk bare høre dette i ettertid, da hesten sto i rideskole fram mens jeg gjorde meg ferdig med tiende, skulle kjøpe han etter jeg var ferdig.... hesten kolapset og måtte nødslaktes... en annen hest (privathest) fikk ble også akutt syk, da var det full pakke med drypp og alt mulig, denne ble frisk, det ble aldri min...
dette var utrolig tungt for meg, siden denne hesten var omtrent det eneste lyspunktet i livet mitt på denne tiden, da jeg hadde kun ei ordentlig vennine på skolen og ble mobbet av de andre, (hadde noen gode venner på stallen da...:))

virket på meg som at hesten min ikke var like mye verdt som den andre hesten... kanskje den ikke var like mye verdt i penger, men for meg var den det mest dyrebare jeg hadde....

om dette med den stakkars nordlandshesten, hadde skjedd med meg, er jeg så heldig at avliving ikke hadde vært noe problem, da jeg har mange proffe elgjegere som bor rett ved meg (den ene eier stallen jeg bruker, ikke akkurat nå da, har ikke hest nå...:(.. ) som jeg kjenner godt + en pappa som er aktiv jeger... men vondt hadde det blitt for meg uansett, men hesten ville i allefall sluppet å lide... syns utrolig synd på eierne til denne hesten.. må være utrolig vondt å se hesten lide, uten å kunne gjøre noe...
all medlidenhet med de som har opplevd dette....
vill også si at de fleste vetrinærer jeg har hørt om er imot denne vetrinærordninga....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 05/10/2005 :  23:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er tragisk dette her! Men er det noe som skjer? alle er jo så gira på at vi må få gjort noe? noen som har fått noe til?
Mvh Silje Gå til toppen av siden

Sara&Bellan

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  16:00:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, ja nå har det jo endelig skjedd noe. 24 oktober gikk Veterinærene inn en middlertidig avtale og vil nå rykke ut både etter kontor tid og i helgene! Jammen på tide!!
Dene ordingen går ut 01.01.06 dersom ikke politkerene gjør noe med vakt distriktene til veterinærene....
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.