hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester lider og dør pga veterinærkonflikten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hester lider og dør pga veterinærkonflikten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sara&Bellan

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  17:32:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
På søndag mistet jeg hesten min, om hesten kunne vært redda dersom det hadde vært vetrinær på vakt er usikkert. Men at den gamle gode merra mi skulle ligge og lide i timesvis og sparke seg til blods fordi det var ingen til og ta livet av ho var helt forferdelig. Sponheim sier at han er fornøyd med ordninga!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja det var faen meg ikke han som måtte se noen han er glad i lide i timesvis!!!!!!
Hvor mange dyr må lide før noen gjør noe????
Les hele saken på smp.no
Ta gjene kontakt med meg
Noe må gjøres.

karen&irpill

Skrevet - 19/07/2005 :  17:42:17  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Ja det er helt forferdelig. Leste artikkelen, jeg synes virkelig synd på deg. At du måtte stå å se hesten din lide så fært, er sikkert helt j*****

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/07/2005 :  17:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er helt tragisk..
Hest som døde igår pga. kolikk, i nabo bygda. Det kom dyrlege og sa at hesten måtte ut på beitet, de hadde ut hesten og den rullet seg, og fikk tarmslyng.. her ser man hvor mye dyrlegene kan. UTROLIG skuffende.

Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 19/07/2005 :  18:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Drittsekk kaller vi slike politikere. Heldigvis kjenner jeg vedig godt en av vetrinærene her. Han kommer med en gang.
Har veldig vondt av deg, hesten er jo ens beste venn.
Stå på videre. Kos Lene og Vita Best
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  21:17:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
dette må vi få en stopp på!

hva med en demonstrasjon forann stortinget
noen som blir med på det?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  21:26:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Off kjempetrist

Tror det er mer virkningsfullt i media med hesteeiere som protesterer mot dette enn f.eks. gårdsbrukere. Glad i kyr jeg, men hvis det kommer på tven at hester og andre dyr folk fleste føler seg mer knyttet til en griser og kyr, blir det gjerne lagt mer merke til. Så stå på! Få media, tv og aviser, med ut og se hva som skjer.

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2005 :  23:25:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Tragiske saker dette....huff
Skammelig at politikere skal bestemme sjebnen til våre venner. For det er jo det dyrene er for oss, venner. Hvem vil se på at bestevennen din blør ihjel pga en idiotisk (unnskyld) politiker?
Enig med MissEva, er nok mer virkningsfullt med hester. Kuer står liksom bare i fjøset(har hatt det hele livet jeg altså, bare et synspunkt)
Tror ikke det bare er enkelte politikere som bør få sperret opp øynene, men også folk som kan gjøre en forskjell på dette. Vi må være frampå og si hva vi mener og saken...

Men det er utrolig synd hva som må skje før det blir gjort ting her i verden...

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  11:58:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Leste artikkelen, helt for jævlig! Synes virkelig NOE burde gjøres! Vi driver gårdsbruk og har et kjempeproblem om noen av dyrene skulle bli syk ei helg! Det er så vanvittig provoserende at politikere som ikke har peiling skal ¨få bestemme slikt! Noen forslag til hva man kan gjøre?
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  01:08:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ville vært fint med en direketelink til den artikkelen, noen? Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 21/07/2005 :  01:57:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ville vært fint med en direketelink til den artikkelen, noen?

Opprinnelig postet av Ragnhild E

http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=524050,1&lang=1
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  16:02:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Leste artikkelen jeg og, helt grusomt...Stakkars, stakkars hest&eier. Hadde jeg vært vetrinæren hadde nå jeg rykket ut uansett...Men det er vel ikke så enkelt. Denne "ordningen" burde virkelig endres, er jo helt idiotisk at dyr ikke kan bli syke uten om kontortid! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/07/2005 :  19:22:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff Uff Uff.... Har ikke ord... Det må jo være noe av det grusomste en dyrekjær person kan oppleve!!! Om du kjører på en katt, så er det alltids noen som kan "avlive" den (omskriving, sannheten høres så fæl ut), men ingen kan jo gjøre det med en hest. Da risikerer du å bare påføre den enda mer smerter uten at den dør. Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg... utenom å gråte hysterisk da....
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 21/07/2005 :  19:58:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Om det blir noen underskriftskampanje hadde jeg skrevet gladelig under!
Ville gjerne blitt med på demonstrasjon også for dette er helt uakseptabelt!!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  02:27:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Synes dette er helt forferdelig! Man skal ikke måtte behøve å ha et godt forhold til veterinæren sin for å få hjelp når det kjæreste man eier har det vondt...

Les forøvrig veterinæren jeg bruker sine uttalelser til lokalavisa...

Det er om natten og deler av helgen veterinærene deler på å ha vakt.

- Det er da vi har minst pågang, men samtidig er det da det er aller størst betydning å komme raskt til. Det er alltid akutt, sier Hunskaar Tajet.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

krien
» VIP

Skrevet - 22/07/2005 :  09:42:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ville vært fint med en direketelink til den artikkelen, noen?

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Her er link til artikler som er skrevet om saken

http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524050,1&lang=1
http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524347,1&lang=1
http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524051,1&lang=1
http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524307,1&lang=1
http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524350,1&lang=1
http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=524355,1&lang=1
Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  12:14:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Fyyyyy ****!! Det skulle som sagt ikke vært lov!!
Underskriftskampanje ja...det skulle vært lagt ut på nettet slik at flest mulig kunne skrevet seg på! (Omtrent som Live-8, bare i mindre skala..)
Så hadde dette blitt overlevert til Sponheim. Om ALLE bønder, hesteeiere(og slekninger/venner til begge grupper) hadde skrevet seg på så hadde han vel måttet gjort ett-eller-annet??!

Det virker som om man enten må være bestevenn med veterinæren eller kjenne noen med boltpistol for å kunne være trygg på at hesten ikke lider seg til døde hvis den blir akutt syk i helgen..

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.