hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken vidregåendeskole anbefaler du??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hvilken vidregåendeskole anbefaler du??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  12:25:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det finnes på alle skoler, men jeg skal bare gå vanlig almennfag her på eid. Man kan velge mellom myye forskjellig, som kor, elevbedrift, musikal osv. En jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen skulle ihvertfall være med på noen av teoritimene til folkehøyskolen. Vurderer det jeg også, men blir kanskje litt lite sosialt??
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  12:27:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Valle VGS i Oppland er en grei og koslig skole:) Ikke så mange elever (130-140), og alle kjenner alle. Bra sosialt miljø, og alle klassene, uansett linje, gjør alltid ting sammen! De bruker Starum som "senter" for hestelinja, og det funker veldig bra! Kan jo gå inn på hjemmesiden dems og se:

http://www.vallevgs.no , står en del nyttig der, selv om den svært sjelden blir oppdatert;) hehe..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 10/08/2005 :  21:24:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skal gå grunnkurs, naturbruk i sagrenna (den nermeste naturbruk-skolen for deg) og ta VK1 og VK2 i lier, da blir jeg hestefaglert. etter det veit jeg ikke helt, men tar kanskje et påbyggningsår så jeg får studiekompetanse eller så drar jeg kanskje til england for å bli ridelærer:) men dette veit du jo kanskje allerede:P Gå til toppen av siden

akj

Skrevet - 13/08/2005 :  01:02:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg skal gå grunnkurs, naturbruk i sagrenna (den nermeste naturbruk-skolen for deg) og ta VK1 og VK2 i lier, da blir jeg hestefaglert. etter det veit jeg ikke helt, men tar kanskje et påbyggningsår så jeg får studiekompetanse eller så drar jeg kanskje til england for å bli ridelærer:) men dette veit du jo kanskje allerede:P

Opprinnelig postet av m_jackson

For å bli hestefaglært går man grunnkurs naturbruk, VKI LN (med eller uten hest) og så ut i læra i to år. Det hele avsluttes med fagbrev.

Hvis du velger VKII etter VKI LN, finnes det flere muligheter. F.eks. VKII Allsidig landbruk (da blir du agronom), VKI Naturforvaltning (som gir studiekompetanse) eller Allmennfaglig påbygging (som også gir studiekompetanse).

Men det er ingen "snarvei" til hestefaglært gjennom et VKII-kurs. Utdannelsen tar uansett fire år - to på skole og to i læra.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.