hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mugg og spillers
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 mugg og spillers
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

leve10

Skrevet - 17/07/2005 :  15:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
HJELP. noen som har råd. hesten min fikk mugg på senen på det venstre bakbein for en mnd ble hoven. jeg behandlet det med virkon, og det ble bra, men nå er det der igjen, og jeg kan jo ikke bruke virkon igjen for det er så sterkt...... Hva skal jeg gjøre?
Har noen testet spillers hesteför????

mvh Lene

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  16:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Se på andre tråder her om mugg for tips om hvordan behandle og forebygge det, bla:
"Mugg" & "Mugg"

Jeg har brukt spillers ja, i det siste oat balancer (som skal balanseres med havre), conditioning mix(oppfetende og muskelbyggende) og happy stabletime (hakkels/magefyll som gjør at hesten spiser maten seinere). Fornøyd med det, men forer da også med havre, green power og kli i tillegg. Syntes egentlig spillers passer de som har hester som gjerne krever litt "spesielt" kraftfor, f. eks, blir for het på havre, har dårlig appetetit, er kresen på smak, blir fort tynn, ol, etter som spillers har en del utvalg.

Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 17/07/2005 :  16:51:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste de andre innlegga om mugg nå ja.

Prøver nytt för for det stinker av havren her, og den er så støvete. Det er jo også me ureine stoffer i unghest og travhest har jeg hørt. Derfor tenkte jeg at jeg heller skulle bytte för. Syns de skal ha lite av det jeg da. Fikk beskjed om 3 l happy chaff og 3 l response. Han blir trent rimelig hardt. pga smålet er å få han på travbanen...???
Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 17/07/2005 :  16:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
obs, mye skrivefeil, dere skjønner det vel Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/07/2005 :  20:31:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilkalle veterinær?

Det finnes ikke en "sykdom" som heter mugg, derfor må muggen behandles etter hva problemet skyldes. Det finnes sikkert 1000 gode råd mot mugg, men det hjelper deg ikke så lenge du ikke vet hva som er galt.
Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 18/07/2005 :  09:31:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt vetrinær to ganger. Fikk beskjed om at det er mugg som gjorde at han fikk betennelse i huden, pga stor bakterieflora ute om sommeren. Selv om det ikke er fuktig??? Jeg behandlet han med virkon som drepte muggen, også fikk han antibiotika som tok betennelsen. Da ble alt bra..... Men det kom tilbake godt over en uke etterpå, så jeg må jo finne årsaken til det. Derfor har jeg byttet för (som Annika Thoresen anbefaler hester med mugg å gjøre, pga ureine stoffer i föret) til spillers. Og i dag så han bedre ut igjen????? Vasker med grønnsåpe hver dag, og smører med hipposan.

Takk for svara, men folk må gjerne dele erfaringer med spillers. Begynte med det på fredag
MVH Lene og Vita Best
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 28/07/2005 :  14:53:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Foret på spillers i to år, og var kjempe fornøyd. Har en hest som blir gal av havre(+ krysslammelse fare), og som syntes at bygg og champion ikke er spesielt godt.
Men det var så kronglete å få kjøpt det (kun en i oslo som solgte og stengte kl 15 på hverdager), så jeg gikk over til Champion gull. Det er greit for det også, men har merket at hesten blir litt lei det i perioder (dette skjedd aldri med spillers), så jeg vurderer å gå tilbake til spillers (fått litt flere forhandlere i området, så det er enklere å få tak i)
Gå til toppen av siden

C.R. Lady

» VIP

Skrevet - 28/07/2005 :  19:11:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forer også med spillers. For å si det sån så syns JEG at FK foret er noe DRITT!! Noen hester går kanskje ikke på spillers, men er mange nadre muligheter enn fk... Noen setter opp spillers forplanen selv, det vile jeg anbefalt å IKKE gjøre. Snakk heller med forhandleren din i ditt områpde, da vil hun måle hesten å sette opp forplanen for deg.

Hadde dette foret i ca hal måned på min x-traver. Hadde jeg ridd hesten hal time, ikke noe hardt. Så neste dag var hun helt slapp. Å hun fikk en del havre men forsatt, d virket ikke. Begynte på spillers (condition and showing mix) så merket jeg forskjell på 1-2 uker- En STOR forskjell! Syns dette foret er bare best jeg. Å det er ikke volumett som teller men næringen i foret etc. Så fins det så mange varianter også, du kan også butte for når hesten kommer tilbake fra beite å butte tilbake når hesten blir satt til hard trening igjen. Gi lite men forsatt så får hesten di viktige næringene den trenger. Kort sagt, jeg syns det er bare best!

Les mer på hjemmesiden deres. www.Spillers.no

Rir selv på en konkurranse stall, er også en av forhandlerene som har hest oppstallet der..
Gå til toppen av siden

Content

» VIP

Azores

Skrevet - 21/08/2005 :  23:51:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
[hei! jeg forer også på spillers" (takk til Tonje som klarte og overtale meg!) jeg forer på condition cubes og happy chaff! hesten min er 17 år og har aldri sett så bra ut! før når jeg foret han på fk sitt for var han konstant matlei, han la ikke på seg som han skulle,bygget ingen muskler, og han var sur og usamarbeidsvillig... i denne perioden hadde jeg ham bare på for og vuderte og sende han tilbake der han kom fra, jeg visste lite om for og foring... men Tonje har lært meg masse! SPILLERS forandra livet til meg og hesten min!

Silje

syns det er så dumt me krig og fred og religionspolitikk... kan ikke alle bare være venner då?

jeg syns det er så dumt me krig og fred og religionspolitikk og sånn.... kan ikke alle bare være venner!

BLOND POWER! rosa rocker!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  09:15:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
syns det er så dumt me krig og fred og religionspolitikk... kan ikke alle bare være venner då?
*s*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  13:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)
Jeg forer og på spillers og er kanon fornøyd!
Forer på conditioning cubes.
Det som er så greit med spillers er at man kan si hva man vil ha for, og få for kun det. På fk får man för for det man vil ha, men i samme foret får man og får en hel masse annet man kanskje ikke ville ha... Hvis dere skjønner hva jeg mener...?
Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 23/08/2005 :  09:33:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)
Takk for svara.
Har föret en akkurat en mnd nå på spillers. Förer med happy chaff og instant energy mix. Han er kanonfin nå, masse trivsles rosetter og akkurat passe sprek.
Muggen på beinet er også nesten vekk, og nå er det fuktig i været!!!!
Annika Thoresen (Dyrlege/naturmedisiner) mener at muggen kommer av föret... delte meninger om det da. Men det er så og si vekk.
Skal fortsette med spillers ja.
Gå til toppen av siden

luc

Skrevet - 25/08/2005 :  21:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei

kjempe fint at du vasker ordentlig hver gad:)
pass på å pelle av alle skorper, oxo tenkte jeg at jeg skulle nevne det at venninna mi prøvde å smøre på honning, og det funket kjempe bra:) etter ca 2 uker var alt vekk, og kom heller ikke tilbake:)

det gjør iallefall ikke noen skade å prøve det!!:)

lykke til...
Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 26/08/2005 :  12:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, ja en anne sa også honning.
er det samme hva slags?
Det er nesten vekk nå da. Men greit å vite
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 26/08/2005 :  17:22:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har pleid å bruke Lynhonning, men tror du kan bruke "vanlig" honning og.. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.