hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - forryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 forryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Maisha

Skrevet - 05/05/2003 :  17:38:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som er forryttere eller har forryttere. Hva betaler dere/ tar dere?
Jeg har selv tatt 1/7 av utgiftene (fôr og stalleie), og betalt det selv som forrytter.
Hva hvis man hjelper til med foring ol. i tilegg, bør forrytteren da få ri gratis? Da blir det jo mer som en hestepasser/stallhjelp.

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:12:27

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2003 :  19:25:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke forrytter, eller er det, men jeg kjenner mange som tar betalt/betaler ca 100 kr gangen..

tihi
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 05/05/2003 :  23:36:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ei som jeg red for, skulle ha tak i forryttere- eller sette hesten sin ut på halvfor- Da sto hesten hjemme hoss hun som eide hesten, Forrytteren måtte betale halvparten av for, flis og skoing + veterinær og forsikringer. (Forsikringerne er jeg litt usikker på, men det virker nå logisk..?)
Hun stelte og red annen hvær dag eller uke etter som det passet.
Det ble som om hun eide halve hesten.
På sommerene måtte hun være med på slottearbeidet ol..
Man kan sikkert bli enig om en avtale som passer forrytter og eier i hvært enkelt tilfelle. Men det kan nok lønne seg å være litt firkanti å få satt ting ned på papiret så det ikke blir uenigheter i ettertid...
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2003 :  00:18:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Min første hest lånte jeg ut på 1/2 for. Hun som hadde den betalte da kraftforet, jeg resten. Var en enkel og grei fordeling. Hesten fikk også ganske mye kraftfor. Hun hadde den 3 dager pr uke.

Vi hadde da UTROLIG billig stalleie (200,- m. flis/ mnd).

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 06/05/2003 :  00:58:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har både vært forrytter og hatt forryttere, og betalte vel noe mindre da jeg var forrytter selv, enn hva jeg har krevd av egne forryttere.
Jeg mener å huske at når jeg var forrytter betalte jeg 600 i mnd. for å ha hesten to ganger i uka, og 900 i mnd. for å ha hesten 3 ganger i uka. Men dette er lenge sida, 8-10 år. Et annet sted der jeg hadde hest på halvfor (3-4 ganger i uka) betalte jeg ca. 200 tror jeg alt-i-alt, så prisene varierte jo en god del, men der var det heller ingen gode treningsmuligheter.
Når jeg har leid ut mine hester på for har jeg krevd 1/7 av alle hestens utgifter, eller 75-125 kr. pr. gang, alt ettersom hvor mange ganger i uka forrytteren har ridd. Jo oftere - jo billigere
(eks: 1 gang i uka = 500 kr. i mnd., mens 3 ganger i uka = 900 kr. i mnd.) Dette for å oppfordre forrytteren til å ha hesten mest mulig, for å slippe å ha flere forskjellige forryttere når jeg ikke kan ri hesten selv.

Hvis forrytteren forer en gang i blant synes jeg ikke prisen trenger å reduseres, men hvis forrytter forer fast/ofte, så mener jeg man bør ta det med i betraktningen ved fastsettelse av pris.

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz).

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 06/05/2003 :  16:08:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
her er stall leie 3000 kr i måneden, og forryttere betaler rundt 100-110 kr...

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 06/05/2003 :  18:54:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg er fôrrytter.
Jeg rir 4dager i uka, og betaler 300per måned! KJEMPE BILLIG! Liker denne ordninga veldig godt, det er billig, det er bare jeg som rir han, og jeg kan gjøre hva jeg vil med han!

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

lille_troll
» VIP

Skrevet - 07/05/2003 :  18:29:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har nå kjøpt meg en ny hest siden jeg skal selge den ene. Da trenger jeg også en forrytter. Tenkte at jeg tar ca 100,- gangen. Det blir 400,- for 1 dag i uka, 700,- for 2, 1000,- for 3 dager i uka.
Er dette fo4r mye?
Her er stalleia dyr! 3300,-
I forhold til stalleia syns ikke jeg at jeg komme til å ta så mye betalt. Hva syns dere?

lille troll
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/05/2003 :  19:53:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg betalte 100 kr gangen da jeg var fôrrytter før jul.
Dette var jo en grei ordning syns jeg
Hesteeier sto selv for forsikring, dyrlege osv.
Noe jeg også syns er fint!!

Men tror det blir litt annerledes om du har hesten på halvfôr..tror mange syns de "eier" den litt mer da

Bare jeg får tid igjen så er jeg gjerne fôrrytter igjen jeg

Guro
Gå til toppen av siden

linnlk
» VIP

Skrevet - 02/06/2003 :  18:03:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg er forrytter og har vært det i over et år nå til en sportsponni. Stalleien som eieren betaler er ca.3400kr i mnd. Jeg betaler 1200kr måneden, uten kurs, for å ha ponnien 3 ganger i uka (Egentlig 2 ganger i uka og annen hver helg, lør-søn).

Jeg synes dette er mye å betale, men banemulighetene er gode. Jeg rir på kurs en av dagene, men kursavgiftene kommer itillegg. Jeg får lov til å starte ponnien på sprang/dressur stevner når det passer, og det har jo noe å gjøre med prisen også.

Jeg og eieren av ponnien er gode venner, så jeg får også være med og bestemme en del som angår ponnien.. Men vi har en liten kontrakt i mellom oss, der står det litt om forsikring, avgiften og oppsigelsetid, denne kontrakten ble lagd mellom foreldrene våres.

Hilsen Linn.
Gå til toppen av siden

linnlk
» VIP

Skrevet - 02/06/2003 :  18:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg er forrytter og har vært det i over et år nå til en sportsponni. Stalleien som eieren betaler er ca.3400kr i mnd. Jeg betaler 1200kr måneden, uten kurs, for å ha ponnien 3 ganger i uka (Egentlig 2 ganger i uka og annen hver helg, lør-søn).

Jeg synes dette er mye å betale, men banemulighetene er gode. Jeg rir på kurs en av dagene, men kursavgiftene kommer itillegg. Jeg får lov til å starte ponnien på sprang/dressur stevner når det passer, og det har jo noe å gjøre med prisen også.

Jeg og eieren av ponnien er gode venner, så jeg får også være med og bestemme en del som angår ponnien.. Men vi har en liten kontrakt i mellom oss, der står det litt om forsikring, avgiften og oppsigelsetid, denne kontrakten ble lagd mellom foreldrene våres.

Hilsen Linn.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2003 :  11:55:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Tar 200,- mnd jeg! Men jeg har gratis stall, dødsbillig spon og mesteparten av høyet fikser vi selv. Dessuten gjør forytteren veldig mye når hun har hesten, og hun trener henne br, så hun får det billigere, men utenom ville jeg hatt minst 400,-

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2003 :  23:43:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
frik hvor er den stallen som tar 200? vi tar 2000,vi md mye inkl. Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 04/07/2003 :  22:45:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trenger en forrytter etterhvert til hesten min.
Tengte å ta 800 i mnd for 2 ganger i uka.
Hesten min er en araber på 5, og i stallen vår er det et kjempe godt miljø! Vi har bane, flotte turmuligheter o.s.v...
Hørtes det greit ut? =)
Har noen en "forrytterkontrakt"?
Ville gjerne hatt det så det ikke var noe "åh-det-visste-jeg-ikke"...
-Klare avtaler!!! hehe =)
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 06/07/2003 :  15:18:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har stalljenter og forrytter til mine hester i stallen min. Stall jentene er øvde ryttere som jobber for å få ri gratis på de roligste hestene, mens min fortiden ene forrytter er en mer erfaren rytter som hjelper meg å trene de mer krevende hestene, hun rir gratis.
Jeg leier også ut bokser og beiter, og har for tiden 3 hester oppstallet, men den ene skal reise til høsten.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2003 :  23:15:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg var forrytter betalte jeg 400-, i måneden. Da kunne jeg ri så ofte jeg ville(rei ca 6 ganger i uka). Måtte møkke og fôre hestene på stallen da, men det synes jeg var billig. Det var akkurat som om jeg eide hesten. Fikk gjøre som jeg ville med hesten(hadde jo noen uskrevne regler, men siden jeg kan ri så stolte han som eier stallen på meg)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.