hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - forryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 forryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Skrutten

Skrevet - 17/07/2003 :  23:53:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jag har haft 3 foderryttare (3 gånger i veckan) i snart ett år nu, och är "kjempe" förnöjd med det! Stalleien där jag står är på 2500kr i mnd (med foder, flis, ridbana och fina tur möjligheter).
-Så tillkommer ju skoning (var 6.e vecka à 750kr), dyrlege (tandrasp, vacination mm.), forsikring, extra foder (som forgjær), utstyr till hästen (nya täcken, insektsmedel mm.)...

Jag har tagit 100 kr gången av mina foderryttare, alltså 400 kr i månaden för att rida en gång i veckan (har inte tagit något extra betalt om en av foderryttarna velat rida en dag extra en vecka). Mina foderryttare har desutom möjlighet att starta på stevner om de vill. Jag tycker det bara är possitivt om de vill sattsa och träna seriöst med min häst!

Mva Anna :)

PS. Jag har hört någon säga -"Att hålla på med häst är det säkraste (om inte det snabbaste) sättet att gå konkurs"... Det stämmer väll delvis, för det är en dyr hobby (tyvär)DS.
Gå til toppen av siden

sweeti

» VIP

Skrevet - 01/08/2003 :  11:29:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser her i Oslo, hvor jeg bor kan prisene hvere oppi 1200kr for forrytter å betale for å ri 2 ganger i uka.
Selv skal forrytteren jg har på kalblods hoppa mi betale ca.800kr(++) for 2 ganger i uka...
Hun skal antaglivis stå på sommerbeitet og d koster kun 500kr i måneden for mg å betale, men jeg skal fortsatt ha samme pris av forrytter, ettersom man trenger penger til utstyr, skoing o.s.v...
Men egneltig så burde d jo hvert jeg som betalte forrytter, eller at forrytter får ri gratis, for forrytetr vil jo møkke, stelle, ri, og gjøre klar for til hesten min, for meg...
D er jo den jobben jeg skulle gjort...
Men egentlig tar jeg d "billig" forhold til anbdre på stallen som tar 1200kr for to ganger i uka og ca. 550-600kr for 1 gang i uka, og d er jo mye penger!

Camilla
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2003 :  19:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
heyzann egentlig syns jeg at det bør koste halvparten av utgiftene pr.mnd for 1/2for ponni/hest hvis en rir 3 g. i uka dah.... Gå til toppen av siden

Weid

Skrevet - 08/08/2003 :  21:51:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært fôrrytter i 3-4 år nå og har enda til gode å måtte betale for det... De jeg har ridd hestene til har sett det som en avlastning at jeg har ridd hesten, møkka, lagt frem mat ol (+fôra noen ganger) 2-5 dager i uka (kommer ann på uka og hvilke hester det gjelder)
Jeg har ikke vist før nå i det siste at folk faktisk tar betalt for å ha fôrryttere...
Selv vil jeg nok sannsynligvis heller ikke ta betalt av fôrrytterene mine når den tid kommer, de gjør jo meg en tjeneste

Scottxplosive

Gå til toppen av siden

kira27

Skrevet - 14/08/2003 :  14:07:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har veldig lyst til å bli fòrrytter, men har ikke vært borti at det er gratis her i Oslo. Virker som om prisen ligger på ca.4-600 kr i mnd for 1 gang i uka. Dyrt !!
Synes egentlig at det blir litt feil å kreve penger når man får avlasting til både stell, ridning og møkking en eller flere ganger i uka.
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 14/08/2003 :  15:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke på hvilken måte det blir feil å ta betalt av forrytteren. Det koster tross alt penger å holde en hest.
Og å forlange 100 kroner for at en person skal låne hesten din en 'hel dag', det synes jeg bare er rett og rimelig.
Unntaket er hvis det er en person som er svært flink, og som mer trener hesten din for deg, enn bare mosjonerer den. Da tar iallfall ikke jeg betalt, da det tross alt mer kan betegnes som en tjeneste, eller kanskje til og med hjelp til noe man selv ikke mestrer.

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.