hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - coopersect eller insekt/ flått middel.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 coopersect eller insekt/ flått middel.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hannev

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  23:14:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Har noen kjenneskap til middelet coopersect? Det er ikke for anvendelse til hest men vet noen har brukt det. Del gjerne dine erfaringer, er litt usikker på om jeg skal prøve det. Har du forslag til andre midler mot insekt, flått o.l?
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det.
Redigert av - hannev den 27/07/2005 23:24:20

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  11:02:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Har ikke noen erfaring med coopersect, jeg pleier å vaske hesten min med eddik når han er plaget med fluer, syns det hjelper bra. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  12:33:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cooperspect er alt for sterkt til hest! Klart noen hester tåler det jo, men det er stor sjanse for at hestene reagerer sterkt på det. Til hest bruker man Switch, som er det samme, men i mildere versjon. Det holder også udyr unna, til en viss grad. Resten av dyrene tar jeg knekken på med hjemmesnekret fluespray.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  14:25:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
OT: (har ingen erfaring med Cooperspect)
En vetrinær her anbefalte et ku-insektsmiddel. Husker ikke hva det heter, men han sa at så lenge man først testet om hesten tålte dette så var det et supert middel! Han hadde bare fått positive tilbakemeldinger, og ingen av hestene dette var brukt på reagerte på noen måte. Grunnen til at han anbefalte dette var at vi hadde en hest (fjording!!) med sommereksem, og "må" vi holde insektene borte.
En veldig dyktig,erfaren og hyggelig vetrinær, tror han vet hva han snakker om.

Synes ikke switch eller noen av myggsprayene er bra jeg. Og har til gode å se noe som holder insektene borte i mer enn 5 min.! Har du en oppskrift Kristin? *blunke me øynene*

Therese
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 10/07/2005 :  14:30:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt coopersect på begge hestene mine, og det funka kjempebra!
Testa det før jeg tok det på for å se at de ikke fikk noen reaksjon på det.
Her er skikkelig flått-år, men har ikke funnet èn eneste flått på hestene..! Veterinæren mente at selv om coopersect ikke er spesielt beregnet til hest så kan man godt bruke det til hest alikavel.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  18:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eiddokka: Jeg mikser min egen spray ja. Blander 1-2 dl 35% edikk, 1 dråper sitronolje, 10 dråper lavendelolje, fyller opp med vann så det blir en halv liter og putter noen fedd hvitløk oppi.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  21:29:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg bruker coopersect til mine hester. Synest det fungerer heilt flott. Holder fluer og flott vekke. Att det er for sterkt til hest stiller eg meg veldig tvilande til da det er svært vanleg å bruke til f.eks sauer og geiter. Det er berekna på sau og ku.

Eg har i allefall ingen negative ting å sei om coopersect. Har brukt det til hestane mine i årevis.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  19:38:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor får man tak i coopersect da? hesten min er så plaget av brems og klegg den... hjelper det mot dette også?
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/07/2005 :  23:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk Hestesport i posten idag, og på bakside sto det en omtale om et Merke Hunter horsecare..
Og det sto; Gi hesten din velvære!
Tea tree oil. Alle produktene inneholder inntil 3% av den berømte oljen med de berømte egenskapene. Virker bla desinfiserende og hundpleiende.

Under det merke er det et produkt som heter; Insekts gelespray

Noen som bruker det/har erfaringer/vet av noen som bruker det?

Redigert av - Bustetrollet den 12/07/2005 00:06:27 Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  23:42:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Ta kontakt med veterinæren ang. coopersect.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  17:52:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min er også plaget av diverse insekter. knott og mygg spesielt... har prøvd insektmiddel med tea tree olje,men det funka dårlig. prøvde og å blande hvitløk,vann og olje,men d gikk av etter 5 min.har tatt på en hestelotion fra horse head eller noe sånn på stikkene,som inneholdt tea tree olje.funka ikke noe særlig... aloe vera hjalp litt. hun får et par hvitløksbåter hver dag. skal prøve eddik nå tenker jeg...

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  23:02:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

marij

Skrevet - 15/01/2008 :  13:55:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Coopersect kan benyttes til hest, men det er ikke anbefalt. Dette pga. hudirritasjon.
Be veterinæren din ta inn Switch pour-on eller Chevalet. Disse kan tas inn på spesielt godkjenningsfritak.
Gå til toppen av siden

marij

Skrevet - 15/01/2008 :  14:00:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Insektmiddel med tea tree olje, hvitløk, aloevera, eddik mm virker ikke så godt da de kun virker repellerende, altså holder kun parasittene unna en viss tid. De dreper ikke insektene. Det gjør Coopersect, Switch og Chevalet -i tillegg til å repellere!
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 15/01/2008 :  20:26:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk Coopersect hos vet'en, jeg, og må si jeg syes det funket kjempebra!! Hadde da tidligere prøvd Switch, men synes det hjalp SKUFFENDE lite, reseptbelegging og pris tatt i betraktning...
Har spesielt en hest som er ekstremt plaget av insekter, og han så fortsatt ikke UT selv om han var behandlet med Switch...
Coopersect ble redningen der! Første sommer han ikke ble fullstendig oppspist, stakkar...

Så, Switch kjøper jeg neppe igjen! Coopersect, derimot, ja, det kjøper jeg nok!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/01/2008 :  21:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte coopersect på mine tre i sommer, og var veldig fornøyd! Knapt en flått å plukke!!!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.