hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke ridegrener har du prøvd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvilke ridegrener har du prøvd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  22:00:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vet ikke om dette emnet passer helt inn her, var bare litt nysgjerrig.
Det jeg lurer på er hva slags grener dere har prøvd, og hvilken dere alltid har hatt lyst å prøve, hvorfor/hvorfor ikke, hva dere liker best osv...

Selv liker jeg (som sikkert de fleste her på forumet har fått med seg til nå;p ) best sprang. Dressur kan være greit nok innimellom, trener ca. 4 ganger i uken. Rir ikke dressur på tur.

Siden Wendy var mitt store forbilde som 7-8-åring, har jeg alltid vært litt sugen på western. Men siden jeg hverken har sal, hest, eller instruktør, eller kjenner noen som driver med det, har det ikke blitt noe westernridning på meg. Enda...=)

Feltritt er det dessverre begrenset med muligheter for her på Eid, har et "beite" med litt grøfter, tømmerstokker o.l. på, der jeg liker meg veldig godt:) Skulle ønske jeg hadde muligheten til å prøve det ut på en skikkelig bane en gang, tror hesten min ville elsket det

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  22:26:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Liker både sprang og dressur. Rir mest dressur, sprang egentlig mest som avkobling innimellom. Syns begge deler er morsomt jeg

Feltritt er kjempegøy, men får ikke ridd så veldig mye feltritt akkurat, forholdene her ligger ikke helt til rette for det. Hestene pleier jo å finne litt ekstra energi også, og jeg tror de har det morsomt de og

Western hadde vært morro å prøve, men det blir vel ikke til det med det første, får se hva som skjer med tiden...

Også kjøring da(jeg har jo kjørehest). Jeg syns kjøring er både interessant og morsomt og drive på med, håper snart å få skaffet meg en vogn, så blir det nok fart på sakene tenker jeg

Voltige er ikke helt min sterke side(liker bedre å stå i midten å longere..), men i små mengder og ikke alt for vanskelige øvelser, er det gøy det og

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 08/07/2005 23:07:11 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  22:47:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Her er det først og fremst sprang, så det er det eneste jeg har startet (på veldig lavt nivå, hehe). Har også prøvd å kommet litt innpå dressur ettersom jeg syntes det er veldig interessant.

Jeg har veldig lyst å prøve voltige, mounted games og feltritt, lle de tre virker kjempegøye, men her er det lite miljø for det. Jeg har også veldig lyst til å lære å kjøre hest. Forhåpentligvis vil jeg få sjansen til å prøve noe av dette i framtiden.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  23:20:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
sprang og dressur på meg! Trav også, men det er jo ikke akkurat ridning.. Men vi tar den med også :)

Har veldig lyst til å prøve meg på western!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/07/2005 :  23:34:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sprang og dressur er det jeg har drevet mest med, men rir jo islandshester nå. Har drevet med feltritt (men bare trent, ikke startet), har jobbet litt med galopphester, kjørt litt (ingen ridegren, men uansett) og gymkhana i de yngre dager. :-)

Western er ikke noe for meg; jeg liker absolutt ikke salen. Føles ut som om jeg sitter en mil fra hesten :-s
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 09/07/2005 :  01:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
sprang og dressur her, men har bare startet sprang...feltritt ser kjempegøy ut, skulle gjerne prøvd det mer=) jeg liker forsåvidt å hoppe, men jeg har høydeskrekk og er ikke særlig flink...dressur er kjempegøy synes jeg=) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  01:26:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har ikke startet noe, men det jeg har prøvd/driver med er Dressur, kjøring, sprang, ponnitrav og bittelitt voltige. Dressur og kjøring er vell det jeg liker best..
Har lyst å prøve skikkelig feltritt og western jeg :)

Therese
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  14:01:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd diverse grener... Men det jeg liker best er dressur, sprang, tur, kjøring og utstilling.

Jeg har prøvd dressur, sprang, tur, kjøring på tur, dressur kjøring, presisjons kjøring, maraton, mounted games, polocrosse, voltige.

Har veldig lyst til å prøve feltritt, men siden jeg er ei pyse så blir det ikke noe feltritt på meg før hinderne er nede i 40cm, siden de sitter fast.

Redigert for jeg kom jo på at jeg også har lyst til å prøve distanse, men jeg er litt sånn som synes ting er såååå laaaangt og derfor må jeg vel vente til jeg ser det er noen som har et stevne som ikke er på så mange kilometerne som ikke er leieklasser/handicapklasser osv..

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 09/07/2005 14:04:53 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  14:18:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Rir stort sett dressur, akademisk ridning og lang tøyle dressur. Har vært med på noen western kurs (lærte masse som jeg har brukt i dressurtreningen). Og kjøring (både trav og konkurransekjøring). Har alltid hatt lyst til å prøve distanse, men det har ikke blitt noe av ennå. Red sprang tidligere (hopper av og til nå også). Har hoppet terrenghinder (på feltrittsbane) på knøttenivå, men det er ikke noe for meg, altfor pysete;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  14:19:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kom på at jeg også har prøvd polocross. Bare en gang da, men det var veldig gøy, så det hadde vært gøy å utforsle det videre...

Votige syns jeg har litt lite med hest å gjøre, men sikkert gøy for de som driver med det på høyt nivå.

Kjøring har jeg vel bare prøvd en gang, men jeg føler på en måte at kontakten med hesten ikke blir den samme som ved ridning. Men der har jeg vel egentlig ikke rett til å uttale meg, siden jeg bare har prøvd det en gang...

På tur liker jeg best å klatre, eller ri på fine grusveier hvor man kan trave og galoppere. Skritteturer på asfalt syns jeg blir litt kjedelig, men det er veldig begrenset med turmuligheter her:(

Gymkhana drev jeg også litt med da jeg var yngre. Kan være morsomt det, men blir liksom ikke rare treningen utav det. Helt flott som avkobling.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  15:50:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begynner vel å bli "gammel og kjedelig" så jeg rir kun dressur nå.
Tidligere har jeg prøvd kjøring med hest ( hver dag i et helt år), distanse, voltige, sprang. Har også drevet med utstilling av arabere men det er jo ikke akkurat en ridegren

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 09/07/2005 :  19:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har drevet mest med dressur og sprang (på et relativt lavt nivå), men i sprang er jeg nå blitt en kjempepyse. Skal komme seg når jeg begynner med jevnlig instruksjon til høsten.. :)

Noe av det som fascinerer meg mest med hestesporten er at det går an å drive det så allsidig, og jeg ønsker egentlig å lære mest mulig om hest på alle områder.

Jeg red islandshester før, og skulle ønske jeg kunne prøve skikkelig gangartsridning. Kjøring, westernridning, feltritt, distanseridning - synes alt sammen høres spennende ut. Har dessuten kjempelyst på kurs i Natural Horsemanship selv om det vel neppe kan regnes som en egen "gren".

Det eneste jeg ikke er spesielt ivrig på å prøve er voltige - med min spenstighet og balanse ser jeg for meg at det kunne bli katastrofe..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.